تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

حجت اله سوری : لحاظ نظرات مراجع در مسائل اجرایی کشور

  • کد خبر : 6685
  • 24 تیر 1391 - 20:20

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده ی مردم سلسله و دلفان ، جایگاه مراجع اعظام تقلید و علمای دینی را فراتر از بازی‌های سیاسی خواند و گفت: انتقادات آنان از سر دلسوزی و در جهت پیشرفت انقلاب و حکومت اسلامی است.

 

به گزارش میرملاس نیوز ، حجت الله سوری  با بیان اینکه انتقادات مراجع اعظام تقلید از سر دلسوزی و در جهت پیشرفت انقلاب و حکومت اسلامی است،‌ گفت:‌ حکومت اسلامی با هدایت و رهبری علما در ایران مستقر شد بنابراین مسئولان اجرایی باید در مدیریت کشور نظر علما را لحاظ کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علما از سر خیرخواهی نسبت به عملکرد دولت اظهار نظر می‌کنند، افزود: ‌مگر شعار ما این نبود که دین از سیاست جدا نیست بنابراین مسئولان اجرایی باید به آن توجه کنند.

وی یادآور شد:‌ در زمان حاضر علما از این پتانسیل برخوردارند که دولت را در مواجهه با تحریمات و مشکلات اقتصادی یاری دهند و دولت باید از این پتانسیل استفاده کند.

سوری با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن دولت از روحانیت به معنای فاصله گرفتن از مردم و دوری از آنها است، تاکید کرد: مردم نظر علما را فارغ از گرایش‌های سیاسی می‌دانند و بر این اساس گوش به فرمان آنها هستند و از مواضع‌شان حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی انتقاد‌های علما و روحانیت را بهره‌برداری سیاسی از مسائل کشور می‌دانند که خود تنها به فکر سیاسی‌کاری و حفظ موقعیت فعلی‌شان هستند؛ در حالی که جایگاه روحانیت در کشور فراتر از بازی‌های سیاسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مسئولان دولتی به جای اینکه اختلافات را رسانه‌ای کنند، نزد علما رفته و مشکلات و معضلات در اداره کشور را با آنها مطرح کنند و از آنها کمک بخواهند زیرا علما و روحانیون با دغدغه‌های مردم از نزدیک آشنا هستند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس، انتظارات علما از دولت درباره توجه به مسائل روز جامعه نظیر کنترل گرانی‌ها را خواسته‌ای بجا خواند و گفت: کتمان گرانی که مردم آن را با گوشت و پوست احساس می‌کنند، دردی را دوا نمی‌کند و بهتر است که مسئولان وضعیت اقتصادی را به آمار و اطلاعاتی که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، نزدیک کنند.

وی وضع ارز و قیمت مواد غذایی را نگران کننده خواند و یادآور شد: از این شاخص‌ها و آمار و اطلاعاتی که ارائه می‌شود خسته شدیم و وقتی مطرح می‌کنیم که گرانی امان مردم را بریده است؛ جواب می‌شنویم که اقتصاد کشور حائز رتبه هفدهم در جهان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه علما به دنبال جنگ رسانه‌ای نیستند به مسئولان دولتی توصیه کرد که دنبال راهکاری باشند تا فاصله‌ای که خود با روحانیت ایجاد کرده از بین ببرند.

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رییس‌جمهور در امور روحانیت مطرح کردن مسائل کشور با علما را مانع فاصله گرفتن دولت از مردم و بهره‌برداری دشمن خواند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=6685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. عملکرد نماینده سلسه ودلفان عالیست

  2. جناب آقای سوری برای تصفیه خانه فاضلاب نورآباد رهاشده چه فکری اندیشیده اید دیگرا ن کاری نکردند شما چه برنامه ای دارید

  3. ولله ۸۵ درصد مردم دلفان از نیروهای به کار گمارده شده محمدی نماینده اسبق متنفر وخسته اند وهم اکنون متوسل به رابطین باشماه ویا نمایندگان همجوار شده اند لذا مردم انتظار دارند نماینده کاری بکندبه خواست خدا ودعای مردم مظلوم دلفان پرونده نماینده سابق برای همیشه بسته شد پس به هوش باشید که یکسال گذشت

  4. ضمن تبریک سال ۹۲ وآرزوی موفقیت برای جنابعالی نماینده محترم خوب ومفید است که گذشته را فراموش نکنیم وعبرتی باشد برای آیندگان ۱۶ سال نمایندگی مجلس وسرنوشت ونمایندگی دو شهرستان کار کوچک وفرصت کمی نبود که دراین بین ملت ضرر کردند بهره ای ندیدند بازخواستی هم نبود اما بازخواست اصلی خداست امیدواریم جنابعالی با تلاش مضاعف واستفاده از توان نیروی بومی هر منطقه رونق بخش کارهای اقتصادی وعمرانی باشید واز افراد فرصت طلب که آتش بیار میدان هستندو جز تملق چیزی ندارند دوری گزینید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.