- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار پلدختر: جنگل‌زدایی سبب تشدید ریزگردها در لرستان شده است

139401271817229765110543 [1]

 

 

فرماندار پلدختر گفت: یکی از عوامل ایجاد ریزگردها و گردوغبار در لرستان از بین رفتن منابع طبیعی و جنگل‌ها است که حق طبیعی مردم هستند و مسئولان باید با تمام توان خود از حقوق طبیعی مردم دفاع کنند.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، قدرت‌الله ترابی‌نژاد در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان پلدختر اظهار داشت: ‌باید با حمایت از تولید کالاهای داخلی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف این نوع کالاها، قاچاق کالاهای خارجی را کاهش دهیم و به رونق اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی ضمن تأکید بر این‌که باید از مباحث نرم‌افزاری استفاده کرد، تصریح کرد: در این راستا آموزش و پرورش باید در متن تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این مسئله را وارد کند.

فرماندار پلدختر گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور از این هجمه کالاهای خارجی استفاده می‌کند چرا‌که با وارد کردن کالای قاچاق به داخل کشور، تولیدات داخلی کشور دچار رکود می‌شود.

ترابی‌نژاد بر تلاش وحفظ جنگل‌ها تأکید و تصریح کرد: منابع طبیعی وحفاظت از جنگل‌ها امری ضروری است که این مهم از سرمایه‌های اصلی هستند و باید از آن‌ها محافظت شود که این امر نیز نیازمند فرهنگ سازی است.

وی به درختان بلوط شهرستان پلدختر اشاره و عنوان کرد: نباید به افراد سودجو اجازه قطع درختان بلوط را داد و این موضوع باید مد نظر مسئولان امر باشد.

فرماندار پلدختر بیان کرد: یکی از عوامل ایجاد ریزگردها و گردوغبار از بین رفتن منابع طبیعی و جنگل‌ها است که حق طبیعی مردم هستند و مسئولان باید با تمام توان خود از حقوق طبیعی مردم دفاع کنند.

وی افزود: رسانه‌های جمعی در فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی تلاش کنند و مردم را از عواقب ناخوشایند منابع طبیعی و خدادادی آگاه سازند.

ترابی‌نژاد به حفاظت هرچه بیشتر میراث فرهنگی تأکید و خاطر‌نشان کرد: میراث فرهنگی هر منطقه نشانه هویت آن منطقه است که باید آن را به طور جدی حفظ کرد و جلوی افراد سودجو را گرفت و بیشتر از گذشته آن‌ها را به عموم مردم معرفی کرد.