- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۹۰ درصد جرائم خرد در لرستان توسط معتادان رخ می‌دهد‌

659495_FdK4TarM

 

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: بیش از ۶۰ درصد جرائمی که در استان به وقوع می‌پیوندد، جرائم خرد است و ۹۰ درصد از این جرائم توسط معتادان انجام می‌شود.

به گزارش میرملاس ، سرهنگ علی احمدی‌تبار ‌در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان لرستان، اظهارداشت: در یک ماه گذشته، ۲۵ طرح ارتقای امنیت انتظامی در سطح استان انجام شده ‌که طی آن ۶ باند منهدم و ۴۰۰ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

وی با بیان این‌که امسال میزان کشف موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته است، افزود: اجرای طرح پاک‌سازی نقاط آلوده استان ۱۲۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و انجام طرح کنترل محورهای مواصلاتی در استان نیز ۸۰ درصد رشد داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان این‌که بیش از ۶۰ درصد جرائمی که در استان به وقوع می‌پیوندد، جرائم خرد است، عنوان کرد: ۹۰ درصد جرائم خرد توسط معتادان انجام می‌شوند، بنابراین در سال گذشته ۸۸۴ نفر از معتادان از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

وی با اشاره به این‌که ناجا آمادگی کامل دارد که در هر زمانی نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر سطح شهر اقدام کند، تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات رضایت‌بخشی در رابطه با جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر انجام شد و امسال نیز این روند در دستور کار ناجا قرار دارد.

احمدی‌تبار بیان کرد: امسال بحث مبارزه با کشت خشخاش به‌طور جدی در استان دنبال می‌شود و نظارت‌های شدیدتری بر روستاهای مرزی در حد فاصل ایلام، از جمله روستاهای شهرستان‌های دلفان و کوهدشت انجام می‌شود.