تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

چهار فصل کیو / موسسه هنرهای معاصر آرتا

  • کد خبر : 66956
  • 02 اردیبهشت 1394 - 15:46

چهار فصل کیو / موسسه هنرهای معاصر آرتا  * کار “چهار فصل کیو ”  با حمایت موسسه هنرهای معاصر آرتا، به مناسبت روز جهانی زمین پاک (۲۲ آپریل) ، توسط دانش‏ آموزان مدرسه نیایش، در پارک کیو اجرا شد. خانم گودرزی معلم درس فرهنگ و هنر: در هفت سال گذشته با شاگردانم کارهای مشترکی انجام داده‏ام […]

چهار فصل کیو / موسسه هنرهای معاصر آرتا 

*

کار “چهار فصل کیو ”  با حمایت موسسه هنرهای معاصر آرتا، به مناسبت روز جهانی زمین پاک (۲۲ آپریل) ، توسط دانش‏ آموزان مدرسه نیایش، در پارک کیو اجرا شد.

خانم گودرزی معلم درس فرهنگ و هنر: در هفت سال گذشته با شاگردانم کارهای مشترکی انجام داده‏ام که در حیطه هنرمحیطی و هنر بازیافت می گنجد. برای شروع کار،  جامعه فرهنگی و سنتی محل زندگی و وسایل در دسترس دانش‏آموزان را مورد بررسی قرار می‏دهم و بعد با دادن یک برنامه چند روزه یا چند ماهه به آن‏ها، به همراه هم، یک کار مشترک را به صورت چیدمان- پرفورمنس، ارائه می‏ دهیم. مواد اولیه کار، اغلب وسایلی هستند که کارایی خود را از دست داده‌ و بلامصرف‌اند.

با توجه به اینکه امسال در مدرس ه‏ای تدریس می‏ کنم که اغلب دانش‏ آموزان از امکانات رفاهی متوسط و یا خوبی برخوردارند و در این دست خانواده‏ ها، دور ریز لباس‏ های نیمه کهنه زیاد اتفاق می‏ افتد، تصمیم گرفتیم لباس ‏هایی که در خانه تکانی عید به دور ریخته می‏ شوند را کنار هم چیده و نقاشی رنگینی با آن بسازیم.

 *

             بهار

            تابستان

             پاییز

زمستان

*

 

هدف از اجرای این کار با پارچه‏ های دورریز؛ نشان دادن حجم زیاد وسایل قابل بازیافت است که در گذشته نه چندان دور، در سرزمینمان لرستان، با دقت فراوان در شکلی جدید مورد استفاده دوباره قرار می‏ گرفتند؛ ولی امروزه در خانواده به عنوان زباله به دور ریخته می شوند.

در پایان این برنامه، لباس‏ ها را جمع کرده و آن ها را تحویل فرد خیرخواهی دادیم تا بین خانواده های کم بضاعت تقسیم شود.

*

 *

 *

 *

دانش آموزانی که در اجرای اثر شرکت داشتند: نازنین علی بخشی، نرگس خورشیدی، فاطمه خورشیدی، مهدیه احمدی، نگار پورپشم، مبینا طالبی، مبینا حسنوند، افروز آزادی، مرضیه ملکی، راضیه ملکی، نگار احمدی، هستی دالوند، مریم میردریکوند، آیدا نظری، آتوسا رحمتی، سارا گودرزی، زهرا دلفان، فاطمه بارانی، نازنین زندی، کیمیا افراسیابی، فاطمه شمس الدینی، هوردخت فاضل پور، زهرا صفرزاده، زهرا سپهوند، اسماء ابوالحسنی.

*

عکس ها از راضیه گودرزی و سهیلا مهکی

 *

با تشکر از خانم ها توسانیان، راضیه گودرزی، سهیلا مهکی، سمانه فیاضی و خانواده دانش آموزان که در اجرای این کارکمک بسیار کردند.

————————————————————————————————————————–

 برای اجرای این اثر، دویست و سی دانش‏ آموز دوره اول دبیرستان (دختران ۱۲ تا ۱۴ ساله)، شهر خود را به دور دریاچه کیو(مکانی که برای همه آن ها آشنا بود) در چهار فصل به شکل خیالی، طراحی و نقاشی کردند. در نهایت با ترکیب چندین طرح و با کمک بیست و پنج نفر که نماینده باقی دانش‏ آموزان بودند، روز جمعه ۲۸ فروردین ۹۴ این اثر در پارک کیو؛ به اجرا درآمد.

 

نقاشی از فاطمه بارانی 


نقاشی از فاطمه علی پور 


نقاشی از زهرا سپهوند

                                                                                                               نقاشی از مارال میرزاوندی

 
نقاشی از نازنین علی بخشی

 
*
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=66956

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. خیلی زیبا بودونقاشیها زیباتر

  2. ممنونم از آقای حسین پور به خاطر درج خبر

    آقای اسدی و آقای ضرونی متشکرم از دیدگاهتون

  3. عالی بود

  4. خانم گودرزی این هم یکی بهترین تجربه ها در کنار شما بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.