تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

۱۶۵ هزارهکتار جنگل در لرستان یک جنگلبان دارد

  • کد خبر : 67186
  • 05 اردیبهشت 1394 - 9:20

  رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به ازای هر ۱۶۵ هزار هکتار جنگل در استان یک نیروی جنگلبان وجود دارد و این در حالی است که این رقم در کشور یک نفر به ازای هر پنج هزار هکتار است.   به گزارش میرملاس به نقل ازایرنا، مهرداد غضنفری  در جلسه ستاد حفظ و احیا […]

81582144-6406776

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به ازای هر ۱۶۵ هزار هکتار جنگل در استان یک نیروی جنگلبان وجود دارد و این در حالی است که این رقم در کشور یک نفر به ازای هر پنج هزار هکتار است.

 
به گزارش میرملاس به نقل ازایرنا، مهرداد غضنفری  در جلسه ستاد حفظ و احیا جنگل های استان افزود: بیش از ۵۰۰ هزار هکتار جنگل بلوط استان با درصد خسارت مختلف دچار زوال و خشکیدگی شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی جنگلبان در استان تصریح کرد: همچنین ۴۶ دستگاه خودرو ویژه برای حفاظت و حراست از جنگل های استان نیاز است که خرید۱۰ دستگاه خودرو کمک دار ویژه به تصویب رسیده است.

به گفته وی طرح صیانت از جنگل های بلوط استان نیز به صورت پایلوت در بخش مرکزی شهرستان چگنی و دورود آغاز شده و طرح های حفاظتی و گشتی در این خصوص در درست اجرا است.

وی ادامه داد: کارگروه احیا جنگل های استان با توجه به زوال بلوط در استان تشکیل شده و پنج کمیته تخصصی شامل تحقیق ،حفاظت، آموزش و اطلاع رسانی، احیا و توسعه و معادن شکل گرفته است.

غضنفری اضافه کرد: نقشه راه سه ساله در این راستا نیز تهیه شده و در این نقشه حمایتهای قانونی دستگاهها، تقویت یگان حفاظت، آموزش و فرهنگ سازی و تامین امکانات سوخت روستاییان به منظور جلوگیری از قطع درختان تدوین شده است.

یک فعال زیست محیطی استان نیز گفت: متوسط نیروی جنگلبان در جهان هر ۵۰۰ هکتار جنگل یک نفر است که وضعیت کنونی لرستان به اندازه یک دهم این استاندارد نیست.

فرید قاسمی افزود: ۱۰ بخش استان پوشش جنگلی بیشتری دارد که تامین نیرو و تجهیزات به منظور حفاظت از این عرصه ها ضروری است.

لرستان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. آقای رییس ما که حرف اول رو در بیکاری می زنیم حداقل ما رو در پست مهم جنگلبانی قرار بده

  2. جنگلنان یا جنگلبان؟

  3. با سلام خدمت مهندس غضنفری ، کاش به جای استخدام بیش از هفتصد نفر مهندس پشت میز نشین دویست نفر جنگلبان را استخدام می کردند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.