- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رشیدی نیا : خبرنگاران لرستان ساماندهی می شوند

 

مدیر کل روابط عمومی استانداری لرستان با اشاره به همکاری مشترک خانه مطبوعات و تمامی دستگاههای ذیربط، از اجرای طرح ساماندهی خبرنگاران استان خبر داد.

 

به گزارش میرملاس ، بهرام رشیدی نیا در جلسه شورای اطلاع رسانی استان آگاهی بخشی به افکار عمومی را از مهمترین و موثرترین کارکردهای رسانه در جامعه دانست و گفت: رسانه ها مسئولیت بسیار ویژه و رسالت سنگینی در این زمینه در جامعه عهده دار هستند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان رسانه ها را به عنوان نمایندگان افکار عمومی در جامعه منتقل کننده دیدگاهای عمومی و نقطه نظرات خواص جامعه دانست و گفت: خبرنگاران جهادگران جبهه فرهنگی و تلاشگران عرصه اجتماعی هستند.

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات با بیان اینکه قلم و نگارش خبرنگران به عنوان قشر فرهیخته و برگزیده جامعه در رشد و توسعه بسیار موثر است افزود: فرهنگ مطالبه گری ، ترویج فرهنگ غنی اسلامی ، بستر سازی برای همدلی و همزبانی ملت و دولت و بسیاری کارکردهای دیگر از جمله گام های موثر رسانه ها در جامعه به شمار می رود.

رشیدی نیا با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت رسانه ای مناسب و خبرنگارانی فعال و توانمند در سطح کشور است افزود: باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد و هیچ قشری همچون مطبوعات و رسانه ها نمی تواند به عنوان ناظری صالح و امین بر عملکرد دستگاههای اجرایی نظارت کند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری با اشاره به تلاشهای گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی از اقدامات مدیریت جدید خانه مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: در راستای کیفیت بخشی به مطبوعات و رسانه های استان، خانه مطبوعات با همکاری کلیه دستگاههای متولی و ذیربط ، طرح ساماندهی خبرنگاران استان را در دستور کار خود قرار داده است.

مشاور استاندار، این اقدام را در راستای حفظ شأن و جایگاه خبرنگاران عنوان نمود و گفت: ساماندهی خبرنگاران می تواند به برنامه ریزی مناسب تر  و اجرای طرح های آموزشی و ارتقاء جایگاه خبرنگاران کمک شایان توجهی داشته باشد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان با متفاوت دانستن عملکرد رسانه ها و خبرنگاران و لزوم تفکیک عوامل رسانه ها اعم از بازاریاب ، خبرنگار و … اظهار داشت: بار اصلی اطلاع رسانی بر دوش عده ای مشخص و محدود است ولی در عمل با عده زیادی که عنوان خبرنگار دارند روبرو هستیم و تنها مدعی این حرفه سخت هستند و اثر ویژه ای را از آنان نمی بینیم .

رشیدی نیا ساماندهی خبرنگاران را موجب نشاط رسانه ای و پویایی در جمع اهالی خبر دانست و گفت: اجرای این برنامه نیازمند حمایت همه دستگاهها از خانه مطبوعات است و لازم است کلیه دستگاههای متولی به طور مستمر مساعدت و همکاری لازم را برای اجرای فعالیت های خانه مطبوعات انجام دهند.