تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

کمیته حفاظت از جنگلها در ۴ شهرستان لرستان تشکیل شد/ کمبود جنگلبان

  • کد خبر : 67297
  • 06 اردیبهشت 1394 - 20:48

  مسئول پیگیری مصوبات کارگروه حفظ و احیای جنگل های لرستان از تشکیل کمیته حفاظت از جنگل ها در چهار شهرستان استان خبر داد. محمد قاسمی در گفتگو با مهر در خصوص فعالیت های این کارگروه گفت: بحث یگان های حفاظتی، بحث قوانین و مقررات، بحث آموزش و بحث تامین امکانات رفاهی روستاها از موضوعاتی […]

139401271817229765110543

 

مسئول پیگیری مصوبات کارگروه حفظ و احیای جنگل های لرستان از تشکیل کمیته حفاظت از جنگل ها در چهار شهرستان استان خبر داد.

محمد قاسمی در گفتگو با مهر در خصوص فعالیت های این کارگروه گفت: بحث یگان های حفاظتی، بحث قوانین و مقررات، بحث آموزش و بحث تامین امکانات رفاهی روستاها از موضوعاتی است که در این کارگروه دنبال می شود.

قاسمی به تشکیل کمیته حفاظت از جنگل های استان در چهار شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این کمیته در شهرستان های کوهدشت، دوره چگنی، دورود و خرم آباد تشکیل شده است.

وی از انتخاب بخش مرکزی چگنی به عنوان پایلوت انجام بحث های حفاظتی در استان خبر داد و اظهار داشت: به علت کمبود امکانات و تجهیزات متاسفانه گشت های جنگلی در استان به خوبی صورت نمی گیرد.

مسئول پیگیری مصوبات کارگروه حفظ و احیای جنگل های لرستان با اشاره به اینکه مطابق استاندارد جهانی برای هر ۵۰۰ هکتار جنگل یک نفر جنگلبان بایستی وجود داشته باشد افزود: این در حالی است که تعداد جنگلبان در کشور ما با استاندارد جهانی خیلی فاصله دارد.

قاسمی گفت: چون وجود یک جنگلبان به ازای هر ۵۰۰ هکتار در کشور ما امری محال است لذا می توانیم این استاندارد را در کشور یک دهم کنیم یعنی به ازای هر پنج هزار هکتار یک جنگلبان داشته باشیم که متاسفانه این تعداد جنگلبان نیز به این نسبت در کشور وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در استان لرستان بخش مرکزی چگنی، بخش شاهیوند، بخش ویسیان، بخش مرکزی خرم آباد، بخش پاپی، بخش مرکزی دورود، بخش میانکوه، بخش مرکزی کوهدشت و بخش مرکزی الشتر پوشش جنگلی زیادی دارند که برای گشت زنی در آن ها لازم است ۱۰ خودرو و ۱۰ اکیپ گشت زنی آماده شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. حریمِ مراتع و جنگلها را به سالِ ۸۸ برگردانید

  2. دراطراف کوهدشت جدیدا هرمسیری که بری تا به کوه میرسی وکمی هم میری بالا مرتعی نمی بینی همه شده کشتزارو جنگلها قطع و…..

  3. با سلام از مدیر کل محترم منابع طبیعی استان لرستان می خواهیم که واقعا به داد جنگل های خلیفه و اولادقباد برسد . تمام جنگل را با گاو آهن از ریشه در آوردن پس کی میخای کاری بکنید خدا شاهد و گواه است من هر روز رفت و آمد می کنم ولی یک بار نیرویی از منابع طبیعی را ندیدم . متاسفانه حرف میزنیم ولی عمل نمی کنیم

  4. عاجزانه تقاضای رسیدگی و حفاظت از منطقه کشماهر کوهدشت که بسرعت در حال تخریب و خشک شدن است داریم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.