تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

نماینده ولی‌فقیه در لرستان: امروز فرهنگ تسهیلات گرفتن جای فرهنگ کار را گرفته است

  • کد خبر : 67410
  • 09 اردیبهشت 1394 - 13:06

  نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: در واقع فرهنگ کار برای کارمندان و کارفرمایان نیز هست، ولی متاسفانه امروزه فرهنگ تسهیلات گرفتن جای فرهنگ کار را در جامعه گرفته است. به گزارش میرملاس به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی عصر امروز در دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایان، کارگران و […]

2222-450x300

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: در واقع فرهنگ کار برای کارمندان و کارفرمایان نیز هست، ولی متاسفانه امروزه فرهنگ تسهیلات گرفتن جای فرهنگ کار را در جامعه گرفته است.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی عصر امروز در دیدار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایان، کارگران و تعاون‌گران استان لرستان ضمن تبریک هفته کارگر به این قشر زحمت‌کش جامعه اظهار داشت: آنچه که ما در زندگی روزمره خود مورد استفاده قرار می‌دهیم، حاصل دست‌رنج کارگران عزیز است و در واقع شان کار و کارگر یک شان الهی و مقدس است.

وی گفت: اینکه پیامبران و امامان ما نیز از قشر کارگر بوده‌اند، نشان از اهمیت و منزلت این طبقه حساس دارد و از سوی دیگر می‌دانیم که بهشت و جهنم نیز به کارهایی که انجام می‌دهیم، بستگی دارد و گویا عالم هستی بر پایه کار و کارگری بنا گرفته است و بهترین زندگی به گونه‌ایی است که انسان از دست‌رنج خود بخورد.

میرعمادی به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره نمود و بیان کرد: نقش کارگران در این انقلاب برجسته است و در واقع اعتصاب‌های کارگری در رژیم طاغوت باعث به پیروزی رسیدن انقلاب در سایه رهبری امام خمینی (ره) شد و علاوه بر آن کارگران در دوران دفاع مقدس نیز بیشترین شهدا را نسبت به اقشار دیگر تقدیم کشور کردند و محکم‌ترین دفاع از نظام در برابر دشمنان توسط کارگران صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروزه کارگران سنگ‌ربان عرصه انقلاب به شمار می‌روند و در واقع کارگران عاملان رشد و توسعه کشور بوده و هستند که بدون حضور آنها توسعه حاصل نمی‌شود و استقلال و خودکفایی کشور مرهون فعالیت کارگران است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروزه کارگران چند وظیفه مهم دارند و اولین وظیفه آنها تلاش برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها است که در این زمینه نقشی کلیدی دارند و یقینا شعار فعال شدن چرخه اقتصادی زمانی تحقق می‌یابد که به کارگران توجه بیشتری شود.

میرعمادی تصریح کرد: کارگران باید عرصه کار را عرصه پیکار با دشمن بدانند و باید فرهنگ کار در کشور ما به ویژه در استان لرستان نهادینه شود و در واقع فرهنگ کار برای کارمندان و کارفرمایان نیز هست، ولی متاسفانه امروزه فرهنگ تسهیلات گرفتن جای فرهنگ کار را در جامعه گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ کار در استان لرستان و به خصوص در شهرستان خرم‌آباد پایین است که باید برای بهبود این وضعیت توجه و تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی نهادینه کردن فرهنگ درست‌کاری در جامعه را نیز امری بسیار مهم برشمرد، و اضافه کرد: رعایت حقوق کارگران نیز بر همه لازم است و ظلم بر کارگران نباید صورت گیرد، بلکه باید برای آنها امنیت شغلی به وجود آید و از استفاده ابزاری از کارگران جلوگیری شود.

میرعمادی توجه به رفاه، درمان، بیمه و مسکن کارگران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: طبق آمار قشر کارگران نسبت به سایر اقشار بیشتر مستاجر هستند و در مجموع معیشت کارگران بسیار سخت است و مشکلات فراوانی گریبان‌گیر آنها است که همه مسئولان باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به رعایت جانب‌داری اداره کار از کارگران عنوان کرد: با وجود اینکه اداره کار جانب کارگران را دارد، ولی هیچ‌گونه ضمانت اجرایی برای احکامی که در این زمینه صادر می‌شود، وجود ندارد که باید به این موضوع هم توجه شود.

وی بر وجود رابطه صمیمی و عاطفی بین کارفرما و کارگران تاکید کرد و گفت: برای برقراری چنین رابطه‌هایی باید کارهای فرهنگی صورت‌ گیرد و در واقع اگر تمام این مشکلات را حل کنیم، شاهد رونق اقتصادی و رشد و توسعه ‌کشور هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در پایان خاطر‌نشان کرد: ربا بلای جان جامعه ما است و بلای خانمان‌سوزی است که گریبان‌گیر اقتصاد شده است، متاسفانه روز به روز رو به افزایش است که باید یک فکر اساسی برای این موضوع شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.