تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران در صنعت و گردشگری لرستان ضروری است

  • کد خبر : 67479
  • 10 اردیبهشت 1394 - 11:15

  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: باید فضایی در لرستان ایجاد شود که سرمایه گذاران خارجی و داخلی در حوزه صنعت و گردشگری ورود کنند. به گزارش میرملاس به نقل از  ایرنا محمود اسلامیان عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان […]

81590667-6421736

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: باید فضایی در لرستان ایجاد شود که سرمایه گذاران خارجی و داخلی در حوزه صنعت و گردشگری ورود کنند.

به گزارش میرملاس به نقل از  ایرنا محمود اسلامیان عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: بیکاری معضل اصلی استان لرستان است و با وجود امکانات و پتانسیل بالا و مردم خوب استان این معضل زیبنده لرستان نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت با مشکلات بسیاری مواجه و ایجاد اشتغال کاری سخت است، اظهار کرد: بسترسازی برای ایجاد اشتغال مهمترین راهکار برون رفت از این معضل است.

اسلامیان همچنین افزود: تلاش استاندار لرستان و دیدگاه حاکم در استان بسیار مناسب است و اگر این دیدگاه تعمیم یابد، توسعه صنعتی لرستان کار قابل دسترسی است و می تواند خیلی از مشکلات استان را حل کند.

** مدیرعامل صندوق بازنشستگی: افزایش حقوق ها در دولت گذشته متناسب با تورم نبود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش حقوق ها در دولت گذشته به هیچ عنوان متناسب با تورم نبود.

محمود اسلامیان در حاشیه سومین جلسه شورای هماهنگی تعاون ،کار و رفاه اجنماعی لرستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی تورم بود درحالی که افزایش حقوق ۱۵ درصد بود.

وی با بیان اینکه تورم برای قشر کارگر، کارمند و بازنشستگان اثرات تخریبی بسیاری دارد اظهار داشت: تورم سال گذشته به ۱۵.۴ درصد کاهش یافت و دستمزد گروه های حقوق بگیر نیز امسال ۱۴ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت گذشته سبب ایجاد شکاف و تورم شد، تصریح کرد : دولت تدبیر و امید با کاهش تورم و ارزیابی ریشه و اصل موضوع و کنترل تورم در فاز اول این شکاف را تاحدودی جبران کرده است.

اسلامیان به مشکلات به جا مانده از دولت قبل اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه بلاتکلیف در کشور داشته ایم که ۲۸۰ هزار میلیارد آن مربوط به دولت قبل است.

وی به شرایط سخت تحریم ها، عدم دسترسی دولت به منابع ارزی و مشکلات فروش منابع نفتی اشاره و اظهار کرد: با وجود این مشکلات افزایش حقوق گروه های حقوق بگیر و تمرکز بر کاهش تورم امری بسیار چشمگیر و موفقیت آمیز است.

وی همچنین به دیگر اقدامات دولت طی دو سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: پوشش و تعمیم بیمه همگانی و اجرای طرح سلامت از اقدامات مطلوب دولت تدبیر و امید است که در مجموع نمره قابل قبولی به دولت می دهد.

وی اشتغال و رفع بیکاری را تمرکز اصلی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی دانست و گفت: طی سال گذشته ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان صندوق پرداخت شد و این در حالی است که تسهیلات پرداختی صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۲، ۴۰ هزار فقره بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سپاس از میرملاس عزیز؛ امیدوارم که مسئولین محترم به این نتیجه برسند که راه توسعه استان “گردشگری” است. استان لرستان صنعتی یا خدماتی نیست. در زمینه کشاورزی هم که با توجه به خشک سالی های اخیر وضعیت مناسبی نداریم.
    باید یک برند خوش نام و پرآوازه از جاذبه های گردشگری لرستان ارائه کرد. این کار هم همت مسئولین را می طلبد و هم توجه ویژه رسانه های استان.

    می­توان با تکیه بر نقاط قوتی چون وجود مکان­ های منحصر به فرد تاریخی و تفریحی مانند قلعه فلک الافلاک، غارهای میرملاس و هومیان، پل کشکان، پل دختر، دریاچه زیبای گهر، آبشارهای زیبا و رودهای خروشان و وجود حس مهمان نوازی مردم منطقه و بهره برداری مناسب از رویدادهای سنتی، فرهنگی و مذهبی موجب ارتقاء صنعت گردشگری در استان لرستان و جذب گردشگران خارجی بیشتر به این منطقه شوند.

    اعمال سیاست‌های صحیح در بخش گردشگری را می‌توان وسیله‌ای برای افزایش تحرک، پویایی اقتصادی و حرکت به ‌سمت توسعه اقتصادی- اجتماعی استان لرستان تلقی نمود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.