تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

روحانی: پیام تخت جمشید «ما می‌توانیم» است؛ باید از تمدن ایرانی و اسلامی خود دفاع کنیم

  • کد خبر : 67482
  • 10 اردیبهشت 1394 - 11:42

  رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیام تخت جمشید «ما می‌توانیم» است، گفت: پیام این آثار، پیام اعتماد به ملت و باور ملت ایران است چراکه ملتی که چند هزار سال پیش دارای فناوری سطح بالا بوده امروز نیز می‌تواند به راحتی از همه مشکلات عبور کند. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم […]

139309141508187164224503

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیام تخت جمشید «ما می‌توانیم» است، گفت: پیام این آثار، پیام اعتماد به ملت و باور ملت ایران است چراکه ملتی که چند هزار سال پیش دارای فناوری سطح بالا بوده امروز نیز می‌تواند به راحتی از همه مشکلات عبور کند.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز همراه با جمعی از اعضای هیئت دولت و استاندار فارس از مجموعه تخت جمشید بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از این مجموعه جهانی با بیان اینکه “این آثار نشان از تمدن بسیار کهن در سرزمین ایران دارد و نشان می‌دهد ایرانیان هزاران سال پیش دارای هنر، طراحی، مدیریت و مهندسی سطح بالا بودند” اظهار داشت: ملت بزرگ ایران و کسانی که آثار با عظمت تخت جمشید را آفریدند، فرزندان این مرز و بوم بودند و ما به ملیت ایرانی و فرهنگ اسلامی افتخار می‌کنیم و باید از تمدن ایرانی و اسلامی خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به سنگ‌تراشی‌ها و کارهای هنری بسیار زیبا که در ساخت اثر باستانی تخت جمشید در سر ستون‌ها و دیوار‌ها انجام شده است، افزود: این آثار نشان می‌دهد علم و فناوری و هنر از هزاران سال پیش در این سرزمین وجود داشته است.

حجت‌الاسلام ‌روحانی ‌با اشاره به افزایش آمار بازدید گردشگران از استان فارس، گفت: براساس آماری که ارائه شد، ‌تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان تخت جمشید در سال ۹۲، ۲ برابر سال ۹۱ و در سال ۹۳، ۲ برابر سال ۹۲ بوده است، در سال ۹۴ نیز این روند ادامه خواهد داشت؛ این آمار نشان می‌دهد این مکان جاذبه بسیاری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی تصریح کرد: مهم‌تر از آثار باستانی خود مردم فرهنگ دوست و خون‌گرم فارس هستند که می‌توانند پذیرای گردشگران در این محیط باستانی باشند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه “دولت وظیفه صیانت و حفظ آثار باستانی را برعهده دارد” گفت: هر اقدامی در این رابطه لازم باشد، انجام خواهیم داد، باید آثار باستانی را تکمیل کنیم قطعاً در کنار این کار‌ها، تأسیسات، ورودی‌ها و خروجی‌ها و برج و باروهایی وجود داشته که هنوز در زیر خاک مدفون هستند.

وی با یادآوری ضرورت فراهم‌‌کردن تسهیلات لازم برای جذب گردشگران نظیر احداث هتل، فرودگاه، جاده، مسیر راه‌آهن، غذا و رستوران خاطرنشان کرد: تسهیلات لازم را برای تقویت صنعت گردشگری در استان فارس افزایش خواهیم داد و این روند را ادامه می‌دهیم‌. چنانچه در حال حاضر بیش از ۱۵ هتل چند ستاره در فارس در حال احداث بوده که ۱۴۰ میلیارد تسهیلات برای تکمیل آن‌ها اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام ‌روحانی افزود: باید شرایط را آماده کنیم تا مردم دنیا بیایند و مردم استان فارس و آثار تمدنی ایران را ببینند؛ همچنین با زبان فارسی و کسانی که این زبان را به حد اعلاء رساندند، آشنا شوند و ببینند که سعدی و حافظ که سروده‌های جاویدان بر جای گذاشته‌اند، کجا زندگی کرده‌اند و در چه فضایی این آثار را آفریدند.

 رئیس جمهور و هیئت همراه پس از عبور از پله‌های ورودی تخت جمشید و دروازه ملل از کاخ آپادانا و مجموعه‌ صدستون و موزه تخت جمشید بازدید و پیرامون نحوه نگهداری و مرمت این مجموعه سئوالاتی مطرح کردند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این بازدید گزارشی از ویژگی‌های تخت جمشید و آثار حکاکی شده بر روی دیواره‌ها و ستون‌های این اثر ارائه کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر روحانی.روزی عده ای میخواستن میراثمان که جهان به عظمت اون پی برده بودن زیر آب ببرن ولی امروز غیور مردی از جنس ایرانی به این میراث احترام میگذارد تا درسی شود برای آن عده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.