تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

کوهدشت در مسیر توسعه و حلقه مفقوده فرهنگ سپاسگزاری

  • کد خبر : 67500
  • 18 اردیبهشت 1394 - 9:11

  اختصاصی میرملاس :    در هر جامعه زیرساخت ها ابزار توسعه هستند ؛ با وجود مراکز آموزشی ؛ خط آهن ریلی ؛  واحدهای بزرگ درمانی  ؛کارخانه های تولیدی و اشتغالزا روند توسعه را تسریع و هموار خواهد کرد. اگر به یاد داشته باشیم سال ۸۹ در سفر ریاست جمهوری وقت مصوباتی در هیئت دولت […]

IMG_0421

 

اختصاصی میرملاس :  

 در هر جامعه زیرساخت ها ابزار توسعه هستند ؛ با وجود مراکز آموزشی ؛ خط آهن ریلی ؛  واحدهای بزرگ درمانی  ؛کارخانه های تولیدی و اشتغالزا روند توسعه را تسریع و هموار خواهد کرد.

اگر به یاد داشته باشیم سال ۸۹ در سفر ریاست جمهوری وقت مصوباتی در هیئت دولت برای استان لرستان مصوب شد که سهمیه شهرستان کوهدشت از این مصوبات چشمگیر و امیدوار کننده بود .

با تعویض نمایندگان مجلس و دست به دست شدن دولت دهم به یازدهم باعث شد اجرایی شدن این مصوبات در هاله ای از ابهام قرار گیرد تا حدی ها برخی از مسئولین شهرستان آنها را کاغذ پاره خوانده بودن در صورتی که جهت مصوب شدن این مصوبات چه تلاش ها و پیگیری هایی  توسط  استاندار ؛ فرماندار و نماینده  وقت  تلاش بزرگی در راستای ارتقای جایگاه کوهدشت وسطح زندگی مردم نمود و با تلاش زیاد در مجلس ( جمع آوری امضاء دو سوم نمایندگان مجلس )وحتی با در گیری با مسولین وقت امتیازات منحصر به فردی را دراختیار مردم گذاشت  که مصوبات از جمله سد معشوره ؛ کارخانه خودروسازی ؛ واحد پتروشیمی ؛ راه آهن کوهدشت ؛  انتقال خط دوم جاده چهار خطه کوهدشت -خرم آباد  ؛ ارتباط جاده ایی کوهدشت ونوراباد ؛ بیمارستان ۱۶۰ تختخوابه و… در جلسه هیئت دولت برای شهرستان کوهدشت تعیین و امیدواری را پس از سالیان دراز محرومیت در دل مردم نشاند.

حال پس از چند سال شاهدیم که برخی از این مصوبات ازجمله سد معشوره ؛ واحد پتروشیمی  و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در حال اجرایی شدن هستند و در روزهای اخیر خبرهایی در این زمینه در رسانه ها منتشر میشود .

سپاسگزاری باعث افزایش نیکی ها و تقویت انگیزه  نیکوکار می‌شود. مادامی‌ که فرهنگ تشکر و قدردانی در جامعه رواج داشته باشد، خیر و خوبی هم در آنجا رواج خواهد داشت. 

 به همین جهت است که دین ما می‌گوید شکر نعمت، نعمتت افزون کند ،کفر ،نعمت از کفت بیرون کند.خداوند تشکر کردن از مخلوقات را تشکر کردن از خود می‌داند. «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» :هر که از خلق خدا (که به او نیکی کرده) تشکر نکند، شکر خدا را هم به جا نیاورده است. اگر کسی به شما خدمتی انجام داده لازم است از او تشکر کنید حتی اگر اجرت آن را دریافت کرده و موظف به انجام خدمت بوده است. تشکر اجرت معنوی کار است و مثل اجرت مادی، حق طرف مقابل است.

آیا بهتر نیست در حال حاضر که این مصوبات یکی پس از دیگری به بار می نشینند و در حال اجرایی شدن هستند ا ز کسانی که در این راه تلاشهای فراوانی داشتن نام ببریم و از زحماتشان سپاسگذاری شود.

شاید هم فکر میکنیم اگر از تلاشهای مسئولین قبلی تشکر بشود لزوما به معنای تایید افکار وسلایق سیاسی ایشان است واقعا ما از چه چیزی نگران هستیم به نظر شما وقت ان نرسیده با کنار گذاشتن این خط بندی ها که در زیر سایه ی آن فرصتهای گرانبهای توسعه در کوهدشت را از دست دادیم کنار بگذاریم بدون شک این رفتارها باعث شده که سرمایه های اجتماعی شهرستان از تلاش برای ارتقا جایگاه کوهدشت فرار کنند چون به خوبی می دانند که نه تنها مورد تشکر از ناحیه مردم قرار نمیگیرند بلکه با ناسپاسی مواجه خواهند شد مردم کوهدشت باید فارغ از هرگونه سلیقه سیاسی واجتماعی در کنار نقد مخالفین که امروز ان را خوب یاد گرفته ایم وخیلی افراطی هم با ان برخورد میکنیم فرهنگ سپاسگذار ی را نیز ترویج دهیم تا با اینکار موتور توسعه روشن شود .

 

scan0010 scan0011 scan0012 scan0013 scan0042 scan0043 scan0044

 

scan0020

 

scan0021 scan0022 scan0023 scan0024 scan0025 scan0026 scan0027 scan0028 scan0029 scan0030

 

scan0031

 

 

scan0032

 

 

scan0033

 

 

scan0036

 

 

scan0037

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.