- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

“افلاطون زرین‌قلم” استاد هنر و نقاشی و خوش‌نویسی لرستان درگذشت

 

 
 افلاطون زرین قلم هنرمندی پیشکسوت که در طول فعالیت استادی اش زحمات بسیاری را در راه اعتلای فرهنگ و هنر لرستان و شهرستان کوهدشت بالاخص در خوش‌نویسی، نقاشی و طراحی کشید.
زنده یاد  زرین‌قلم معلم، هنرمند پیشکسوت لرستانی در سال ۱۳۳۴ در شهرستان کوهدشت متولد و در سال ۱۳۵۶ به عنوان سپاهی دانش و در روستای “‌داود رشید” کوهدشت مشغول به کار شده و تا سال ۱۳۸۶ در آموزش و پرورش، به آموزش فرزندان این دیار پرداخت.
 خط و نقاشی در خانواده زنده یاد زرین قلم  ریشه کهنی دارد و نمونه‌ی خوشنویسی پدر بزرگ وی ” عبدال‌علی زرین‌قلم” در دوره قاجار (در فراخوان جنگ جهانی دوم)، در کتاب تاریخ غضنفری منتشر شده است،  خود وی نیز نزد اساتید بزرگی از جمله استاد میرخانی، احسائی، ترابی، اجلی، هادی آقاجانی و … آموزش نقاشی و خط را دیده بود .
زنده یاد افلاطون زرین قلم  در طول حیات تمام تلاشش را در راه تربیت فرزندان هنرمند کوهدشتی به کار گرفت و خوش‌نویسان جوانی چون زال‌پور، سلیمان میری، فرزادمرادی و بسیاری دیگر از جوانان مستعد کوهدشت را تربیت کرد.
وی از چندی پیش به علت بیماری سرطان، در بیمارستان ایرانمهر تهران بستری شده بود که نهم اردیبهشت ۹۴ در سن ۶۰ سالگی به دیار باقی شتافت.
 
هیئت تحریریه میرملاس این ضایعه را به جامعه هنری کوهدشت و خانواده های محترم زرین قلم ، ابراهیمی و غضنفری صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و اجر و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات را طلب می‌کند.