- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

«باد لحظه ای» لرستان را در نوردید/ ثبت بیشترین سرعت باد در کوهدشت

IMAGE634662132344186250

 

باد لحظه ای که میانگین زمان وزش آن به یک دقیقه می رسد شب گذشته شهرستانهای مختلف لرستان را به هم ریخت تا برخی از مناطق نیز دقایقی در خاموشی فرو روند.

به گزارش میرملاس به نقل مهر، وزش باد شدید لحظه ای در برخی شهرستانهای لرستان از جمله مرکز استان که در ساعات پایانی شب گذشته رخ داد موجب ترس مردم و همچنین نوسان برق در برخی محلات به صورت محدود شد که البته به گفته مسئولان امر خسارتی در پی نداشته است.

مدیر کل هواشناسی لرستان در این رابطه  در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع باد شدید در استان لرستان طی شب گذشته اظهار داشت: بیشترین میزان سرعت باد شب گذشته در شهرستان کوهدشت به ثبت رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه طی شب گذشته در شهرستان کوهدشت سرعت باد ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بوده است عنوان کرد: این در حالیست که این باد شدید که به آن باد لحظه ای گفته می شود حدود یک دقیقه طول کشده است.

وی با اشاره به وقوع این باد لحظه ای در سایر شهرستانهای لرستان نیز بیان داشت: در سایر شهرستانهای استان نیز میانگین سرعت این باد لحظه ای ۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیر کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه پیش بینی این بادهای لحظه ای فقط با دستگاهها و تجهیزات به روز و پیشرفت امکان پذیر است عنوان کرد: پیش بینی این بادهای لحظه ای به صورت ۲۴ ساعت قبل امکان پذیر نیست و تنها با داشتن تجهیزات پیشرفته می توان حداقل از پنج ساعت قبل پیش بینی این بادهای لحظه ای را داشته باشیم.

وی بیان داشت: هم اکنون لرستان این دستگاهها و تجهیزات پیشرفته را ندارد و این امر موجب می شود که ما نتوانیم آنها را پیش بینی کنیم.

محمد بحرینی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان نیز به مهر گفت: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد خاموشی جدی در شهرستانهای مختلف استان به رغم شدت وزش باد نداشته ایم.

وی یادآور شد: طی پنج سال گذشته خطوط ۲۰ کیلوولت فشار قوی که دارای فیدرهای بحرانی و خاموشی بودند را شناسایی و در قالب این طرح اقدام به اصلاح و ترمیم شبکه در شهرستانهای مختلف کردیم که این امر موجب به حداقل رسیدن خاموشی در شهرستانهای مختلف استان شده است.