- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کریمی فر : مطالبات فرهنگیان لرستانی پرداخت می شود

jan _7914

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: مجهزترین خانه معلم غرب کشور طی دو ماه آینده در لرستان راه اندازی می شود.

به گزارش میرملاس به نقل مهر ؛گودرز کریمی فر به برنامه های هفته معلم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تقدیر از معلمان نمونه، تجلیل از خانواده های شهدای فرهنگی و فرهنگیان ایثارگر و جانباز و همچنین تجلیل از پایه گذار آموزش و پرورش در لرستان از جمله این برنامه هاست.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان نمونه استان در ۱۶ اردیبهشت ماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد افزود: دیدار فرهنگیان استان با نماینده ولی فقیه در لرستان و تجلیل از مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بعد از انقلاب از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت مقام در استان خواهند بود.

معلم اساسی ترین عامل برای تحقق اهداف آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان معلم را پرورنده روح و روان و معلمی را هنر دانست و بیان داشت: امام راحل در خصوص مقام معلم فرمود معلم امانت داری است که امانت او انسان است و مقام معظم رهبری نیز وظیفه معلم را هدایت، رهبری و تربیت پیامبر گونه می داند.

کریمی فر با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که من معلم برانگیخته شده ام اضافه کرد: در قرآن به صراحت به برتری معلمین اشاره شده است.

وی با بیان این مطلب که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دو عنصر معلم و محصل توجه ویژه ای شده است عنوان کرد: اساسی ترین عامل برای تحقق اهداف آموزشی شخص معلم در صف اول نظام تعلیم تربیت است.

کوشیدن، جستن، یافتن و هرگز تسلیم نشدن راز موفقیت آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام “همدلی و هم زبانی دولت و ملت” نامیده شده است اگر بخواهیم آموزش و پرورشی موفق داشته باشیم به تعامل و وحدت بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه های حقیقی و حقوقی نیاز داریم.

کریمی فر سه عنصر مرز ورزی، دل ورزی و دست ورزی را برای ارتقاء آموزش و پرورش ضروری دانست و گفت: مرز ورزی به معنای اندیشه های ناب بوده که بایستی اندیشه اعتقادی و معنوی در درون معلمان و دانش آموزان ایجاد شود.

وی  دل ورزی را به معنای انگیزه های قوی و داشتن امید دانست و افزود: دست ورزی نیز به معنای اراده های محکم است و بر این باوریم که کوشیدن، جستن، یافتن و هرگز تسلیم نشدن راز موفقیت و توسعه آموزش و پرورش است.

رفع مشکل معیشتی فرهنگیان از اولویت های وزیر آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان رفع مشکل معیشتی فرهنگیان را از اولویت های وزیر آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: علی اصغر فانی در هیئت دولت برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان پیگیری کرده بطوریکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از پی گیری های ایشان توسط هیئت دولت به تصویب رسید و در ماه های آینده اجرایی خواهد شد.

کریمی فر ادامه داد: در این طرح به حقوق معلمان از ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان اضافه خواهد شد و تمام شاخص های رتبه بندی معلمان توسط خود آن ها مطرح می شود.

وی به استخدام حدود پنج هزار معلم در آموزش و پرورش طی سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: سهم لرستان از این تعداد ممکن است بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر باشد بطوریکه اولویت استخدام با مربیان پیش دبستانی و فرزندان فرهنگی دارای مدرک بالاتر از دیپلم خواهد بود.

جایگاه آموزش و پرورش لرستان در کسب رتبه های تک رقمی از رتبه ۳۱ به ۳ کشوری رسید

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از پرداخت تمامی مطالبات فرهنگیان ظرف ماه های آینده خبر داد و عنوان کرد: آموزش و پرورش لرستان در سال گذشته و سال جاری توفیقات خوبی داشته است.

کریمی فر به ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش استان در کسب رتبه های تک رقمی از رتبه ۳۱ به ۳ کشوری اشاره کرد و افزود: کسب رتبه عالی پروژه مهر در سطح کشور که در ۱۵ سال اخیر بی نظیر بوده و کسب رتبه سوم جشنواره خوارزمی در سطح کشور از دیگر توفیقات آموزش و پرورش لرستان است.

وی تصریح کرد: برگزاری طرح اردوهای مطالعاتی در ایام نوروز برای ارتقاء رتبه های کنکور تک رقمی و دو رقمی، تولیدی کردن هنرستان ها با محوریت هنرستان های فنی و کار و دانش و اجرای طرح شتاب بخشی به سوادآموزی برای ریشه کردن بیسوادی در دو سال اخیر از اقدامات آموزش و پرورش لرستان است.

۸۰ درصد کتابخانه های کلاسی در لرستان تجهیز شدند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: پوشش تحصیلی یک دانش آموز در یک مدرسه به خاطر انسداد موانع بیسوادی، برگزاری آزمون از ۵۰۰ مدیر آموزشگاه برای ارتقاء کیفیت و مدیریت آموزشگاهی و تهیه بانک اطلاعات فرهنگی برای شناخت فرهنگیان مولف از دیگر اقدامات آموزش و پرورش لرستان طی سال گذشته بوده است.

کریمی فر به اجرای طرح تجهیز کتابخانه های کلاسی اشاره کرد و گفت: با حمایت استاندار لرستان تقریبا ۸۰ درصد از این کتابخانه ها تجهیز شدند.

وی بیان داشت: ۲۵ هزار از دانش آموزان لرستانی طی سال گذشته در طرح راهیان نور شرکت کردند و لرستان رتبه دوم کشوری را در این زمینه به دست آورد.

مجهزترین خانه معلم غرب کشور طی دو ماه آینده در لرستان راه اندازی می شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از راه اندازی مجهزترین خانه ژیمناستیک غرب کشور در لرستان خبر داد و افزود: همچنین مجهزترین خانه معلم غرب کشور طی دو ماه آینده در لرستان و با امکاناتی نظیر استخر، سونا و … راه اندازی خواهد شد.

کریمی فر با بیان اینکه یکی از سیاست های ما در آموزش و پرورش لرستان کشف استعدادیابی دانش آموزان و معلمین است اضافه کرد: برگزاری جشنواره نوجوان سالم یکی از اقدامات آموزش و پرورش در راستای تقویت دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورشی موفق خواهد بود که فردای آن بهتر از امروز و امروزش بهتر از دیروز باشد لذا همه تلاش ما بر این است که آموزش و پرورشی پیشرو و پیشتاز داشته باشیم.