تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

پدران آسمانی / سعید بالنگ

  • کد خبر : 67621
  • 14 اردیبهشت 1394 - 19:41

  سعید بالنگ / میرملاس نیوز :   در روز پدر خیلی ها خوشحال هستند و برای پدرانشان هدیه میگیرند. و خیلی های دیگر با بردن گل بر سر مزارشان یاد و خاطره شان را زنده نگه می دارند. در این میان هستند فرزندانی که نه میتوانند هدیه بگیرند و نه گل. چون نه پدری […]

سعید بالنگ

 

سعید بالنگ / میرملاس نیوز :

 

در روز پدر خیلی ها خوشحال هستند و برای پدرانشان هدیه میگیرند. و خیلی های دیگر با بردن گل بر سر مزارشان یاد و خاطره شان را زنده نگه می دارند. در این میان هستند فرزندانی که نه میتوانند هدیه بگیرند و نه گل. چون نه پدری هست و نه مزاری که پذیرای لبخندهای لاغر و دلهای محزون اما بزرگشان باشد؛ و کم نیستند فرزندانی که هرگز دست نوازش پدر را لمس نکردند و حسرت این حق طبیعی را سالهاست به دوش کشیده و می کشند.

داغ پدر سخت است اما سخت تر این است که نه پدرت را ببینی و نه خبری از او بشنوی که دلت را آرام کند. وقتی همه ی فکر و ذکرت پدر باشد حتی لبخندهایت هم تصنعی می شوند و دیدن دستان کودکی در دست پدرش تو را تا ناکجا آبادها می کشاند؛ آنجا که ممکن است پلاکی، پیرهنی و یا استخوانی، نشانی از گمشده ات داشته باشد. اما حرف امروز من این نیست، در این یادداشت قصد دارم چند نکته را یادآور شوم، که آن را در دو بخش خلاصه می کنم.

بخش اول:

روز پدر خوب است اما ای کاش روز پدر که می شود یادی کنیم از فداکارترین پدرانی که دیگر در بین ما نیستند، پدرانی که برای دفاع از خاک و ناموس این سرزمین گلوله خوردند و رنج ها کشیدند . و چه خوب می شد اگر این روزها بیشتر یاد کنیم از پدرانی که هنوز با آثار و جراحات روزهای حماسه و ایثار و یاد همرزمان شهیدشان روزگار می گذرانند. و چه خوب تر بود اگر روز پدر که می شود به دیدار پدرانی برویم که فرزندانشان را فدای آسایش و آرامش این مرز و بوم کردند و البته امروز نیز همانند دیروزها بی توقع اند و سرافراز .

بخش دوم :

امروز دوست دارم یاد کنیم از پدرانی که آرامش و مهربانی را در جبهه ها و خاکریزها همچون سنگری مستحکم جا گذاشتند تا آرامش و رفاه را برای مردمشان به ارمغان بیاورند و خود در بازگشت، کوله باری از اضطراب و صداهای گنگ و مبهم و فریادها را حک شده بر روح و روانشان ، به همراه آوردند . که ماحصل آن نا آرامی ها ، رنج بی درمان پدر، رنجی که سوغات هشت سال دفاع جانانه از ناموس وطن است ، بود. جالب اینجاست که این افراد با وجود همه مشکلات ، دیگران را آزرده خاطر نمی کنند اما خودشان و فرزندانشان بارها این جملات را شنیده و می شنوند : « تو با این پدر جانبازت حق من را خورده ای» ، « همه چیز برای شماست » و بسیاری جملات دیگر که مجال گفتن از آنها نیست .

حسرت نداشتن پدر را خیلی ها شاید درک کنند ، چه آنها که فرزند شهید هستند و چه آنها که پدرشان به مرگ طبیعی دار فانی را وداع گفته اند. اما هیچ کس حال و روز خانواده و پدری با دردها و موج های خروشان عصبی را درک نخواهد کرد مگر افرادی از همین قشر.

روز پدر مبارک باد بر پدران غیور و فداکار وطنم و خانواده هایی ک خود پدرِ  پدرانشان بوده و هستند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 25در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۲۴
  1. بادرود خدمت بالنگ عزیز وتشکر از دست اندر کاران همایش پدران آسمانی.
    آقا سعید شهیدان زنده اند و نزد رب رحیم شاهد وبهره مندند”احیاو عند ربهم یرزقون”
    خوش بحال فرزندی که بابای شاهدش نزد معبود سالها چشم انتظار ملاقاتش باشد خوشا بحال آن فرزندی در لحظه ملاقات پدر شهیدش شاهد تبسم رضایتمندی بابا باشد انشاءالله که یادگاران ماندگار شهدا در تمام عرصه های علمی ونوآوری درجامعه اسلامی سرآمدباشند و همانند پدران پر افتخارفخری
    برای نظام مقدس مان باشند که هستند.

    • سلام و درود خدمت آزاده سرافراز و فرماندار پرتلاش و مردمی حاج محمدی نژاد
      حاجی از حضورتون ممنون و سپاسگذارم
      بی صبرانه منتظر خاطرات ناب و ارزشمندتان هستیم

  2. دورود خدا بر سعید عزیز با این احساس قشنگ و زیبا و نگارش دلنوازل

  3. مرسی سعید جان خیلی قشنگ بود.

  4. درود بر سعید عزیز انشاالاله عاقبت بخیر شوی

  5. چه زیبا می گوید مولای متقیان امام علی ع ما برای ماندن متولد نشده ایم برای رفتن به سرای باقی متولد شده ایم پس خوشا به حال انانکه با شهادت ومرگ سرخ به دیار همیشه جاوید کوچ می نمایند وقطعا شهدای دوران دفاع مقدس مصداق این مضمونند

  6. هوالشهید
    خداقوت جناب آقای بالنگ
    یاد پدران آسمانی فداکار وقهرمان بخیر و روز همشون هم مبارک باشه
    خوش بحالشون که هدیه روز پدرشون واز دستان بابرکت مولا سیدالشهدا (ع) میگرن .
    شادی روح همه پدران آسمانی وهدیه ما زمینیان به این سرافرازان افلاکی ختم سوره یس.
    روحشان شاد ویادشان گرامی.

    • ممنونم دوست عزیز
      ان شاالله که شرمنده شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران عزیز نباشیم

  7. با عرض سلام وادب واحترام و آرزوی موفقیت وپیروزی برای تمامی فرزندان شهدا وفرزندان جانبازان ،علی الخصوص فرزند جانباز محمد بالنگ ، جناب آقای مهندس سعید بالنگ
    سعید جان دلنوشته ات بسیار زیبا و پراحساس بود وچون از دل برآمد بر دل نیز نشست. سعید جان یقین بدان که شما فرزندان شهدا وجانبازان، نورچشمان مردم فهیم وقدرشناس این کشور هستید .اگر چه افردای پیدا میشوند که از روی نادانی به عمد ویا غیر عمد سخنانی بر لب جاری میکنند که دل شماها را ریش کنندولی شما ها باید مانند پدرانتان سنگ صبور باشید و باصبر ومقاومت جواب این ابلهان وطن فروش وبی خاصیت را مرد مردانه ، بدهید.
    سعید جان گه گاهی دلنوشته ای در این سایت وزرین وپرمخاطب درج می نمایی که هر انسانی آشنایی باخواندن این دلنوشته هایت به یاد بیانات شیرین وگوهربار شهید اسدمراد بالنگ عموی گرامیتان میافتد . ایشان نیز خیلی از وقتها صحبت های احساسی میکرد که مخاطب دوست داشت با عمق وجودش پای صحبت های ایشان بنشیند وآنها را با دل وجان درک کند.
    پیروزی وموفقیت حضرتعالی وسایر فرزندان دوستان شهید وجانبازان را از خداوند تبارک وتعالی خواهان وخواستارم.

    • سلام و عرض ادب و ارادت خدمت دایی عزیزم سید مروت والی پور
      دایی جان هروقت به یاد خواب تان از عمویم شهید اسدمراد میفتم احساس غرور خاصی رو حس میکنم چون مطمئنم که حداقل عمویم ، به قول خودمان ” هوایم را دارد ”
      ممنونم از حضورتان

  8. درود درود درود بر سعید بالنگ عزیز

  9. درود بر سعید گل
    خسته نباشی خیلی زیبا و جالب بود

  10. باعرض سلام و ادب خدمت سعید عزیز
    آجرک الله سعید جان
    از خوندنش لذت بردم
    منتظر تصاویر و نوشته های جدیدت از شهدا هستم

    • سلام مهندس شیراوند عزیز
      سپاسگذارم
      ان شااالله

  11. سلام
    ما باید فرزند زمان خویش باشیم همان طور که شهدا اینگونه بودند .
    آنها با درک صحیح شرایط و مقتضیات زمان خود ، راه را شناختند و سر در این راه دادند .
    آن روزها هم ملامت گران کم نبودند اما شهیدان گوششان بدهکار نبود و مهم برایشان انجام تکلیف بود .
    امروز هم مهم این است ما از شهدا درس بگیریم وبیاموزیم که در شرایط فعلی وظیفه ما چیست و باید چگونه عمل کنیم .

  12. دست دردنکنه بسیار عالی بود

  13. سلام خیلی خوب در وصف روز پدر مطلب نوشتی دردنیای مادی هیچ چیزی فقدان پدر را جبران نمی کند و هیچ امتیازی قادر نخواهد بود یک لحظه احساس مهر نبود پدر را برای فرزند شهید جبران کند.

  14. بسیارزیبا، اینها همه از ذهن وقلم بر می آید ود رعمل هیچ بجز نیش وکنایه برای. همسر وفرزندانشان. کاش بگذارید خودشان بگویند از پدرانشان واقعی وزیباتر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.