تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

استاندار : نخستین پرواز آزمایشی “خرم آباد – نجف” تا پایان اردیبهشت ماه جاری بر قرار می شود

  • کد خبر : 67705
  • 15 اردیبهشت 1394 - 16:55

  هوشنگ بازوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به رایزنی ها و اقدامات انجام شده، تلاش می شود این پرواز تا پایان ماه جاری برقرار شود. وی اظهار داشت: برنامه ریزی می شود پروازهای بعدی خرم آباد – نجف به صورت ماهانه با همکاری شرکت هواپیمایی تابان و […]

I (38)

 

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به رایزنی ها و اقدامات انجام شده، تلاش می شود این پرواز تا پایان ماه جاری برقرار شود.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی می شود پروازهای بعدی خرم آباد – نجف به صورت ماهانه با همکاری شرکت هواپیمایی تابان و از فرودگاه خرم آباد انجام گیرد.

وی با اشاره به انجام یک سورتی پرواز در ماه در مسیر خرم آباد – نجف تصریح کرد: در صورت استقبال زائران و همچنین همکاری مسوولان استانهای همجوار، احتمال افزایش سورتی های این پرواز وجود دارد.

بازوند ادامه داد: فرودگاه خرم آباد با توجه به امکانات موجود و اجرای طرح توسعه، قابلیت تبدیل شدن به فرودگاه پایلوت غرب کشور برای اعزام به عتبات عالیات را دارد.

استاندار لرستان در خصوص طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اضافه کرد: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با هفت زیر مجموعه در دست اقدام است که پیشرفت کلی این طرح ۱۸.۲ درصد می باشد.

بازوند ادامه داد: این طرح از محل اعتبارات تملک دارایی استان و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با برآورد اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال در دست احداث است.

وی با اشاره به آغازطرح در سال گذشته و مدت زمان ۲۴ ماهه اجرای طرح اظهار داشت: این طرح هم اکنون ازسه منبع تامین اعتبار شده و بنا بر اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی، ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد حوادث و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات سفر به آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تطویل باند فرودگاه و ارتقای مقاومت آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: حجم خاکبرداری طرح ۵۸۵ هزار متر مکعب ،حجم آسفالت آن ۶۷ هزار تن برآورد شده و تاکنون نیز بیش از شش هزار تن قیر مورد نیاز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین و به پیمانکار تحویل داده شده است.

بازوند توسعه ترمینال فرودگاه از چهار هزار به ۱۰ هزار متر را از دیگر طرح های هفت گانه توسعه فرودگاه عنوان کرد و افزود: ساختمان هواشناسی فرودگاه نیز در زمینی به مساحت ۲۷۰ متر مربه به طور کامل اجرایی شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.