- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خریداران منتظر ارزانی خودرو باشند/ کاهش ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی قیمت خودرو در یک هفته

14-12-29-52171

 

پیش‌بینی‌ها از بازار خودرو حاکی از آن است که با روند صعودی تولید و عرضه خودرو در هفته‌های آتی، قیمت خودرو ارزان‌تر شود.

طی چند هفته‌ای که از شروع سال ۱۳۹۴ می‌گذرد، در بازار شاهد هستیم که قیمت خودرو نه‌تنها افزایش پیدا نکرده، بلکه در برخی موارد قیمت خودروها تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش میرملاس، بیشترین عامل گرانی خودرو در سال‌های گذشته را می‌توان به چند موضوع مربوط دانست؛ تحریم صنعت خودرو، کاهش تولید خودروسازان و عدم ثبات قیمت دلار.

اما در سال‌جاری اثرات این سه عامل مهم که در سال‌های گذشته باعث افزایش قیمت خودرو شده بود، کم‌کم محو شده است؛ به طوری که صنعت خودرو از تحریم خارج شده و خودروسازان نیز تولید خود را نسبت به گذشته افزایش داده‌اند.

پیش‌بینی‌ها از بازار خودرو حکایت از آن است که با روند صعودی تولید و عرضه خودرو در هفته‌های آتی، قیمت خودرو کاهش یابد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر دیگر خودروسازان دلیلی برای افزایش قیمت خودرو نداشته باشند و از سوی دیگر، مشتریان نیز در بازار از روی سیری شروع به خرید خودرو کرده‌اند؛ چراکه استرس گران شدن خودرو را ندارند. بر این اساس، بازار از خودروهای تولید داخل اشباع خواهد شد و همین مورد، ارزانی خودرو در روزها و هفته‌های آینده را به دنبال خواهد داشت.

گزارش‌های میدانی از بازار خودرو نیز روند کاهشی قیمت خودرو را نشان می‌دهد. برای نمونه، خودرو پراید۱۳۱ که در هفته گذشته با قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شد، امروز قیمت آن به ۲۰ میلیون تومان کاهش یافته است. همچنین خودرو تیبا که هفته گذشته ۲۵ میلیون تومان قیمت داشت، در حال حاضر با قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در همین حال، خودرو سمند LX که هفته گذشته به قیمت ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از سوی فروشندگان خودرو اعلام می‌شد، امروز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌شود. پژوپارس نیز حدود ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده و در حال حاضر با قیمت ۳۷ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رود.

در این شرایط، هم‌اکنون نمایشگاه‌داران خودرو پیش‌بینی می‌کنند که در روزها و هفته‌های آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار باشیم.