تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

عدم مراقبت از جنگلها لرستان را به کانون تولید گردوغبار تبدیل می کند

  • کد خبر : 67977
  • 19 اردیبهشت 1394 - 10:10

    مدیرکل ستاد بحران لرستان گفت:عدم مراقبت از جنگلها استان لرستان را به کانون تولید گردوغبار در کشور تبدیل می کند. رضا آریایی  در حاشیه برگزاری نخستین مانور اطفاء حریق کشور در منطقه کلدر خرم آباد افزود: سال گذشته ۳۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع این استان دچار آتش سوزی شد. وی با […]

 رضا آریایی نژاد-مدیرکل ستاد بحران لرستان

 

مدیرکل ستاد بحران لرستان گفت:عدم مراقبت از جنگلها استان لرستان را به کانون تولید گردوغبار در کشور تبدیل می کند.

رضا آریایی  در حاشیه برگزاری نخستین مانور اطفاء حریق کشور در منطقه کلدر خرم آباد افزود: سال گذشته ۳۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع این استان دچار آتش سوزی شد.

وی با اشاره به اینکه استان های ایلام و خوزستان ۱۰ درصد از منشأ ریزگردهای داخلی هستند، افزود: لرستان اکنون جزء کانون های ریز گردها نیست بلکه میزبان این ذرات است.

وی اظهار کرد: اگر جنگل های لرستان روزبه روز کمتر شوند این استان نیز از سمت شهرستان های پلدختر، کوهدشت و جنوب خرم آباد به کانون گردوغبار تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت جنگل های لرستان تنها با مشارکت مردمی، همکاری همه دستگاه های اجرایی و فرهنگ سازی اصحاب رسانه حفظ می شود.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: اگر امسال بتوانیم میزان آتش سوزی جنگل ها مراتع را از ۳۵۰ هکتار کاهش دهیم کار بزرگی انجام داده ایم چراکه سال گذشته ۹۵ درصد عامل آتش سوزی عوامل انسانی بوده که به طور عمدی و سهلی اتفاق افتاده و پنج درصد باقی مانده نیز مربوط به عواملی طبیعی بود.

در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل در سطح استان وجود دارد.

 نخستین مانور اطفا خریق جنگل در منطقه سپید کوه لرستان با حضور ۵۰۰ نفر ازنیروهای حفاظتی ۱۴ دستگاه ها اجرایی استان برگزار شد.

هدف از برگزاری این مانور هماهنگی بین دستگاهی در سطح استان به منظور آمادگی و مقابله با احتمال آتش سوزی در سطح جنگل های استان عنوان شده است.

منبع خبر : ایرنا

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=67977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. حفظ جنگلها بالاخص درختان بلوط لرستان ، همت همه دستگاه ها و ارگانهای مسول و ذیربط و همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق را می طلبد. البته قرار بود از مالچ صنعتی در استان خوزستان استفاده گردد و ماشینهای مخصوص مالچ پاشی نیز از خارج وارد شود که .!؟ حداکثر مقدارمجاز ذرات معلق ۱۷۵میکروگرم بر متر مکعب میباشد که این مقدار در لرستان گاهأ به ۷تا۱۰برابر میرسد که برای سلامتی افراد و بیماران قلبی و تنفسی بسیار خطرناک است. البته سالانه حدود۴میلیون هکتار از جنگلهای جهان بر اثر عوامل مختلف محیطی و دخالت انسانی از بین میرود که تشدید شدن اثرات گازهای گلخانه ای و نازکتر شدن لایه اوزن را به همراه دارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.