تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

جلسه ۸۰ دقیقه ای استاندار لرستان/تخصیص فوق العاده بدی آب و هوا به کارکنان مرکز استان

  • کد خبر : 68011
  • 19 اردیبهشت 1394 - 17:36

    استاندار لرستان گفت: در جلسه با هیات دولت ۸۰ دقیقه در خصوص مسائل مختلف استان بحث و گفتگو و در نهایت ۱۷ پیشنهاد اساسی و کارشناسی شده برای شتاب در روند توسعه استان مطرح شد. به گزارش میرملاس به نقل از اداره کل روابط عمومی  استانداری ، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری […]

هیات دولت

 

 

استاندار لرستان گفت: در جلسه با هیات دولت ۸۰ دقیقه در خصوص مسائل مختلف استان بحث و گفتگو و در نهایت ۱۷ پیشنهاد اساسی و کارشناسی شده برای شتاب در روند توسعه استان مطرح شد.

به گزارش میرملاس به نقل از اداره کل روابط عمومی  استانداری ، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان افزود:طی ۱۸ ماه گذشته چالش ها و آسیب های پیش روی توسعه لرستان شناسایی شده و پیشنهاداتی برای رفع این چالش ها نیز در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید که این عملکرد به رییس جمهوری گزارش داده شد.

وی گفت: سال گذشته دولت علیرغم بی پولی ها و تنگناهای مالی  سرمایه گذاری مطلوبی در استان داشت و چندین برابر این سرمایه گذاری نیز توسط بخش خصوصی در استان جذب شد.

 

*** در خصوص چالش  بیکاری استان به طور مفصل صحبت شد

وی با تقدیر از زحمات تمامی مدیران استان در ۱۸ ماهه گذشته  اظهار داشت: بزرگترین چالش لرستان بیکاری است به نحوی که از سالهای ۷۵ تا ۹۲ لرستان همواره جز استانهای اول تا سوم بیکاری کشور بوده که ماحصل این بیکاری سرانه درآمد کم، سپرده گذاری بانکی و مشارکت اقتصادی پایین است که در این خصوص به وطر مفصل بحث و تبادل نظر شد.

 

استاندار لرستان گفت: از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی تنها ۲۵ درصد آبی است که این میزان در کشور ۴۵ درصد است.

مهندس بازوند عدم بهره برداری مطلوب از منابع آبی، عدم بهره وری از عبور بیش از ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال نفت از استان، کمبود شدید زیرساخت به ویژه زیرساخت های فرهنگی، عدم سرمایه گذاری شرکت های دولتی در استان و فقدان صنایع مادر را از دیگر مسائل و مشکلات لرستان عنوان کرد.

*** نگاه ویژه به لرستان در خصوص اعتبارات و زیرساختها

 

استاندار لرستان ادامه داد: در این خصوص افزایش سهم تخصیص آب به میزان ۳۰۰ میلیون متر مکعب به منظور افزایش نرم ۲۵ درصدی اراضی آبی به ۴۵ درصد را از جمله پیشنهادات عنوان شده در جلسه هیات دولت است.

بازوند تصریح کرد: همچنین درخواست صدور مجوز خوراک نفت خام برای سرمایه گذاران استان، درخواست ۴۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک و تخصیص ردیف مستقل برای زیرساختهای استان نیز به هیات دولت پیشنهاد شد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف طرح های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبار به این طرح ها در کشور گفت: از رییس جمهوری و هیات دولت درخواست شده این روند در لرستان مستثنی شود و اعتبارات لازم تخصیص یابد چراکه بسیاری از طرح های عمرانی این اندازه پیشرفت ندارند.

وی گفت: تخصیص سهمیه اختصاصی علاوه بر سهمیه استانها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور دیجیتال بودن امکانات صدا و سیما در تمام استان و تسریع در روند ساخت و تکمیل مجموعه ورزشی استان به منظور ارتقا سرانه ورزشی از دیگر پیشنهادات استان به هیات دولت است.

بازوند مکلف شدن هلدینگ های بزرگ اقتصادی به سرمایه گذاری سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال در استان را از دیگر پیشنهادات مطرح شده عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه ۶۷ واحد تولیدی استان توسط بانکها تملیک و تعطیل شده از رییس جمهوری درخواست شد که تعیین تکلیف این واحدها به مدیریت استان سپرده شود تا این واحدها تا پایان امسال تعیین تکلیف شوند که دکتر روحانی نیز از این پیشنهاد استقبال کردند.

وی ادامه داد: در جریان سفر دکتر روحانی به لرستان، شش هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافت  که پرداخت این میزان در مدت زمان دوسال به تصویب رسید.

وی ادامه داد:  سال گذشته دو هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال  معادل ۱۰۰ درصد میزان تعیین شده تخصیص داده شد و سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال باقی مانده نیز به منظور تکمیل طرح های چهار خطه هزینه خواهد شد.

وی گفت: در این خصوص رییس جمهوری تاکید کردند که این اعتبار از محل ردیف های متفرقه تامین و پرداخت شود.

استاندار لرستان تخفیف قیمت زمین شهرک های صنعتی برای ورود سرمایه گذاران ، صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی و بندر خشک در خرم آباد، تامین اعتبار مطالعه و رفع معضل زوال بلوط و اتخاذ تصمیم برای مقابله با ریزگردها و مجوز فروش ساختمان استانداری را از دیگر پیشنهادات ارائه شده به هیات دولت برشمرد.

بازوند افزود: تخصیص فوق العاده بدی آب و هوا به کارکنان دستگاههای اجرایی در مرکز استان نیز به هیات دولت پیشنهاد شد که در صورت تصویب ماهانه ۱۲۰ میلیارد ریال در این خصوص پرداخت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر استانهای همجوار از جمله کرمانشاه، ایلام، همدان و اهواز این مزیت بهره مند هستند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=68011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. دست شما درد نکنه آقای بازوند امیدواریم مطالب گفته شده عملی شود.

  2. با سلام
    چرا استاندار محترم در این جلسه پی گیر سد مشعوره نشده اند،به نظر خود مردم کوهدشت بطور جدی بایستی پی گیر این امر باشند،چرا که همه طرحهای مربوط به کوهدشت فقط تا می شود توسطمسئولین استان پی گیری می شوند وتا به حال هیچ طرح مهمی در این دیار به بهره برداری نهایی نرسیده است.مردم وکشاورزان از مقامات بالاتر مطالبه نمایند. امید که با پی گیری وتلاش خود مردم شاهد توسعه همه جانبه شهرستانمان باشیم.

  3. از ابتدای حضور جناب آقای مهندس بازوند به عنوان مدیر ارشد لرستان,چرخ توسعه در این استان به حرکت در آمده و هر روز شاهد اجرایی شدن پروژه های عمرانی ,تولیدی واشتغال زایی هستیم که آینده ای درخشان را برای مردم این دیار نوید می دهد.انشاءاله تلاش های خستگی ناپذیر این برادر باغیرت,شجاع و متعهدمان به بار خواهد نشست ولرستانی آباد و توسعه یافته در خور شأن مردم شریف و متمدن لر خواهیم داشت.

  4. دوست عزیز اثاری از حرکت این چرخ توسعه را به ما نشان بدهید.وای به حال این همه سطحی نگری .بخشی نگری و اسمانی پر از هیچ برای استان وکوهدشت

  5. جناب آقای امرایی.درشهرستان کوهدشت جاده خرم آباد به کوهدشت که همچنان ناقص .جاده پل سیمره .زانوگه شده جاده مرگ.چالش بزرگ کم آبی چه در بخش کشاورزی چه در بخش آب شرب.سد معشور ه در هاله ای از ابهام .مجتمع پتروشیمی همچنان در پیچ وخم کاغد بازی اداری وبنری. راه آهن که اثری ازش نیست.ماشین سازی که برآیندی نداشت.مبلمان شهری ضعیف .امیدواریم استاندار پرتلاش در رفع این مشکلات تدابیر لازم را اتخاذ نمایند هرچند ایشان فردی تواناست اما انتظارت مردم کوهدشت تا کنون برآورده نشده به امید رفع مشکلات.

  6. آقای استاندار در پلدختر بجز فرماندار و آموزش و پرورش،بقیه ادارات هنوز نیروهای دولت قبلی حاکم اند و مسلمأ هیچ همراهی و همکاری با دولت فعلی ندارند.پس رایحه ی خوش دولت تدبیر و امبد کی به پلدختر میرسد؟

  7. لابد شما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.