تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

۴۰ هزار جوان لرستانی از برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند می‌شوند

  • کد خبر : 68029
  • 19 اردیبهشت 1394 - 20:21

  رئیس اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۴۰ هزار نفر امسال از برنامه‌های اوقات فراغت اداره ورزش و جوانان لرستان بهره‌مند می‌شوند.    به گزارش  میرملاس به نقل از تسنیم ، علی یاور عزیز پور عصر امروز در اولین همایش استانی «نقش جوانان در همدلی و هم‌زبانی» که در سالن سینمای شهرستان نورآباد […]

139306011919132103471333

 

رئیس اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۴۰ هزار نفر امسال از برنامه‌های اوقات فراغت اداره ورزش و جوانان لرستان بهره‌مند می‌شوند.

 

 به گزارش  میرملاس به نقل از تسنیم ، علی یاور عزیز پور عصر امروز در اولین همایش استانی «نقش جوانان در همدلی و هم‌زبانی» که در سالن سینمای شهرستان نورآباد برگزار شد، اظهار داشت: رسالت ورزش و جوانان لرستان، این است که گستره فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی خود را به دورترین نقاط استان برساند.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان لرستان درصدد این است که امسال پنج برنامه مشابه همایش نقش جوان در همدلی و هم‌زبانی را در سطح استان با محوریت مناطق محروم و دورافتاده برگزار کند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بابیان اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی و ورزشی استان گسترش می‌یابد، عنوان کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، سال گذشته ۳۳ هزار نفر از برنامه‌هایی از قبیل اردوهای دانشجویی، طرح هجرت، کلاس‌های هویتی و ورزشی بهره‌مند شدند که امسال بنا داریم ۴۰ هزار نفر را پوشش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، گفتمان‌های فرهنگی، ایجاد مراکز مشاوره‌ای، شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سال گذشته ۲۹ هزار نفر آموزش دیدند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال این رقم به ۳۳ هزار نفر می‌رسد.

عزیزپور بابیان اینکه در بحث اشتغال، سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند، تصریح کرد: بنا داریم که امسال گستره فعالیت‌های خود را در زمینهٔ اشتغال به هفت هزار و ۵۰۰ نفر برسانیم.

وی بیان کرد: در بحث ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج، معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات و برگزاری کارگاه‌های پس از ازدواج، سال گذشته ۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر آموزش دیدند که امسال این رقم به ۶۰ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: امسال برنامه‌های مربوط به جوانان با ضریب افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در تمام شهرستان‌های استان دنبال می‌شود.

وی کاهش سن جرم در بین جوانان را یکی از معضلات جامعه دانست و افزود: نابسامانی‌ خانواده‌ها و نبود نظارت دقیق بر عملکرد فرزندان، گسترش فرهنگ خشونت در بین جوانان و عدم بهره‌مندی جوانان از آموزش‌های لازم برای پیوستن به محیط‌های بزرگ اجتماعی سبب کاهش سن جرم در جامعه شده که رقابت گروه‌های تبهکار برای استفاده ابزاری از جوانان و تهاجم فرهنگی نیز مزید برعلت شده است.

عزیزپور بیان کرد: وجود خانواده‌هایی با سبقه فرهنگی مطلوب و حفظ هویت و اصالت‌ها، نقش مهمی در کاهش گرایش افراد به آسیب‌ها و انحرافات فردی و اجتماعی دارد، ولی امروز تمام جوانان ما در معرض ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها قرار دارند که باید همه متولیان فرهنگی جامعه با همدلی و هم‌زبانی و تعامل سازنده جوانان را از تهدیدهای موجود مصون نگه‌دارند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=68029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سالمترین و پاکتریم اوقات فراغت در بین نهادها و سازمانهای کشوری در سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار میگردد که هرساله با برنامه های متنوع فرهنگی دینی مذهبی ورزشی در بقاع متبرکه پذیرای خیل عموم و مشتاق میباشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.