- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

توکلی:راه اندازی واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی / به دنبال صنعتی کردن بخش کشاورزی هستیم

 

[1]

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال صنعتی کردن بخش کشاورزی است،گفت: با اعطای تسهیلات، واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در سطح کشور راه اندازی می شوند.

 محمد تقی توکلی در گفت و گو با خبرنگار میرملاس نیوز ،افزود: در راستای ایجاد اشتغال و بهبود فضای جایگزین اشتغال و افزایش راندمان تولید و برون رفت از وضعیت نابسامان تولیدات کشاورزان تسهیلات مرتبط حوزه کشاورزی به تصویب رسیده است.

وی اظهارداشت: در برنامه هایی که در کمیسیون کشاورزی مجلس پی گیری می شود ضمن تحول درساختار سنتی کشاورزی و حرکت به سمت مکانیره شدن بسترکشاورزی ، به دنبال جایگزینی طرح های صنایع تبدیلی مرتبط در حوزه تولیدات کشاورزی هستیم.

رییس کمیته آب مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرایی کردن این طرح گفت: با سرمایه گذاری درصنعت کشاورزی، صنایع تبدیلی تحولات خوبی در این حوزه به دنبال خواهد داشت.

توکلی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه کشاورزی در سطح استان لرستان گفت: با توجه کاهش آب سفره های زیر زمینی و خشکسالی در چند سال گذشته اجرای طرح های صنایع تبدیلی علی رغم اینکه از بیکاری کشاورزان جلوگیری می کند، راندمان تولیدات آنها را در دیگر محصولات کشاورزی جایگزین روش های سنتی افزایش خواهد داد.