- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

“تورج حسنی راد” بعنوان استاد برگزیده دانشگاه پیام نور لرستان در سال ۹۴ شد

IMG_2872

 

به گزارش میرملاس نیوز رییس دانشگاه پیام نور لرستان در نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی  بیان داشت:این ایام، ایام مبارک و فرخنده ای است که به نام هفته معلم نام گذاری شده و پاسداشت از مقام هادیان و عالمان است.
وی با بیان اینکه  معلم اصلی ترین عنصر تعلیم و تربیت است عنوان کرد: امروزه پیشرفت های علمی و فرهنگی کشور مرهون تلاش ها و حاصل دستان پرتوان این قشر فرهیخته است.

۳۰ هزار دانشجو در پیام نور لرستان مشغول به تحصیل اشت

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به اینکه تجلیل از مقام معلم و استاد یک امر ضروری است ادامه داد: دانشگاه پیام نور کشور یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی کشور با حدود ۸۵۰ هزار دانشجو است که ۳۰ درصد جمعیتی که در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند را شامل می شود.

جعفری تصریح کرد:دانشگاه رتبه دوم آسیا و رتبه ششم جهان را در بین دانشگاه های مجازی و از راه دور به خود اختصاص داده است همچنین براساس آخرین ارزشیابی صورت گرفته توسط پایگاه جهان علوم اسلام این دانشگاه رتبه اول کیفیت آموزشی و رتبه دهم پژوهشی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور لرستان در سال ۸۵ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است افزود: امروز حدود ۳۰ هزار دانشجو در سطح ۹ شهرستان در پیام نور لرستان مشغول به تحصیل هستند که ۹۵ درصد آن ها بومی استان لرستان است.

پیام نور لرستان ۸۰ رشته تحصیلی دارد

رییس دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به اینکه پیام نور لرستان حدود ۸۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد خاطرنشان کرد: در پیام نور لرستان ۱۲۳ عضو هیئت علمی تمام وقت و هزار و ۱۱۲ مدرس مدعو مشغول به تربیت فرزندان این استان هستند.

جعفری بیان داشت: در دولت تدبیر و امید و با برنامه ریزی مدیریت ارشد استان شاهد آن هستیم که لرستان بر روی ریل توسعه قرار گرفته و به همین دلیل نام نشست امروز را “لرستان در مسیر توسعه، دانشگاه، دولت و ملت” انتخاب کردیم.

وی به تدوین و ابلاغ سند راهبردی توسعه با برش استانی اشاره و عنوان کرد: تلاش های وافری در در زمینه احیای پتانسیل ها و ظرفیت های استان شده و زیرساخت های بسیاری از جمله توسعه فرودگاه، راه آهن و … فراهم شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان تلاش در راستای احیای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل از جمله کشت و صنعت را از تلاش های ارزنده مدیریت ارشد استان دانست و ادامه داد: تلاش در راستای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی از جمله برنامه های مدیریت استانی است و مسئولین استان بر این باورند با توجه به ظرفیت های استان توسعه در لرستان شدنی است.

دانشگاه نقش موتور ابتکار و رشد اقتصادی استان را ایفا کند

جعفری با بیان اینکه دانشگاهیان به ویژه اعضای هیئت علمی باید به کمک سرعت توسعه استان بیایند تصریح کرد: انتظار می رود دانشگاهیان در کنار امر آموزش به پژوهش های تقاضامحور که بخشی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان است بپردازند.

وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه بایستی نقش موتورهای ابتکار و رشد اقتصادی استان را ایفا کنند افزود: کارگروه فعالان اجتماعی فرهنگی استان تشکیل شده و کمتر مسئولی دیده می شود که در این کارگروه حضور پیدا کرده و راهکار بشنود.

رییس دانشگاه پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما به عنوان قشر نخبگان دانشگاهی این است که به کمک مسئولین ارشد استان بیاییم و نسبت به استانمان احساس مسئولیت کنیم چراکه اگر ما احساس مسئولیت نداشته باشیم قطعا نمی توانیم در راستای توسعه استان قدم برداریم و مشکلات به قوت خود باقی می مانند.

جعفری اظهارداشت: گفت: دانشگاه موتور توسعه است و اگر غیر از این باشد ممکن است به نتایج دلخواه دست پیدا نکنیم.
در پایان به  تورج حسنی راد عضو علمی ورییس دانشگاه پیام نور کوهدشت استاد داود کردستانی عضو علمی مرکز بروجرد و استاد ارادتمندرییس دانشگاه پیام نور خرم آباد و از اعضای علمی لوح تقدیر اهداشد.