تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

دره خرم‎آباد ثبت جهانی می‎شود

  • کد خبر : 68051
  • 20 اردیبهشت 1394 - 21:15

  معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: دره خرم‎آباد ثبت جهانی می‎شود. به گزارش میرملاس به نقل ازایسنا، مهندس اصلانی در جلسه‎ای که به منظور تعریض خیابان شهدای خرم‎آباد تشکیل شد با بیان اینکه خرم‎آباد جزو معدود شهرهای کشور به لحاظ وجود دره‎ای زیبا اسـت، بیان کرد: براین اساس این دره که از منظر شهری […]

40239t.jpg

 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: دره خرم‎آباد ثبت جهانی می‎شود.

به گزارش میرملاس به نقل ازایسنا، مهندس اصلانی در جلسه‎ای که به منظور تعریض خیابان شهدای خرم‎آباد تشکیل شد با بیان اینکه خرم‎آباد جزو معدود شهرهای کشور به لحاظ وجود دره‎ای زیبا اسـت، بیان کرد: براین اساس این دره که از منظر شهری یکی از زیباترین سکونت‎گاه‎های شهری محسوب می‎شود پیشنهاد ثبت جهانی آن به سازمان یونسکو داده شده است.

وی ادامه داد: به دلیل ساخت و سازهای ناهمگون تاکنون این مهم محقق نشده است اما با پیگیری‎های استاندار سختکوش استان در تلاش هستیم تا با فراهم آوردن زیرساخت‎های لازم دره خرم‎آباد را ثبت جهانی کنیم.

این مقام مسئول افزود: برای ثبت جهانی شدن دره خرم‎آباد همه دستگاه‎های متولی از جمله اداره کل راه مسکن و شهرسازی و شهرداری باید بیش از پیش تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به عدم تعریض خیابان شهدای خرم‎آباد که بیش از یک دهه همچنان بلاتکلیف باقی مانده است، گفت: تعریض و ساماندهی این خیابان و تبدیل آن از سواره‎رو به پیاده‎رو می‎تواند به عنوان اولین گام در راستای ثبت جهانی شدن دره خرم‎‎آباد تاثیرگذار باشد.

معاون امور عمرانی استاندار افزود: اگر خیابان شهدای خرم‎آباد ساماندهی و پیاده‎رو شود می‎تواند به عنوان زیباترین نقطه در دره خرم‎آباد هم به زیبایی شهر کمک کند و هم در جذب صنعت توریسم زمینه اشتغال را فراهم آورد.

در این جلسه که مدیران کل راه و مسکن و شهرسازی دفتر فنی استانداری شهردار خرم‎آباد و تنی چند از مالکین این خیابان نیز حضور داشتند مقرر شد اداره کل مسکن و شهرسازی و شهرداری خرم‎آباد ظرف مدت چهار ماه نسبت به تهیه طرح جامع جهت عملیاتی شدن طرح تعریض این خیابان اقدام کنند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=68051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با آرزوی موفقیت برای مسئولان دراین امر وضعیت خیابانها وپیاده روهای شهدا- مطهری -سبزه میدان -انقلاب وجلا آل احمد اصلا خوب نیست وضروری است تا تعریض وساماندهی شوند

  2. اگه هومیان و میرملاس ثبت شد بعد تازه نوبت دره سرطرهان و چغا پهن کوهدشته!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.