- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: ۷۱ درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده است

23798_orig

 

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از اواخر سال ۹۲ ابلاغ شد تا به امروز ۷۱ درصد اجرایی شده و ۲۹ درصد باقیمانده آن نیازمند تدوین آیین نامه در کمیسیون اجتماعی دولت و تامین بودجه برای اجرایی شدن است.

به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی روز دوشنبه در یکصد و چهلمین جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران وزیران افزود: معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید این مساله را دنبال می کند. 

وی تاکید کرد: شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل می شود و مسایلی که در قانون نیست را از طریق این شورا مصوب و ابلاغ خواهیم کرد. 

وی گفت: از زمانی که مسوولیت این بنیاد را قبول کردم حدود ۶۷ هزار از فرزندان ایثارگران بیکار بودند براین اساس اعلام شد افرادی که در بنیاد شهید مامور هستند را مرخص و افرادی که سی سال خدمت کرده اند بازنشسته شوند و فرزندان ایثارگران در این بنیاد و تعدادی در موسسات اقتصادی، هیات مدیره، وزارتخانه ها و سازمان ها به کار گرفته شوند. 

وی افزود: هفته گذشته براساس آمار ارایه شده اعلام شد که میزان فرزندان بیکار ایثارگران به ۴۷ هزار نفر رسیده است.

شهیدی در این باره یادآور شد: هر چند امروز آمار بیکاری فرزندان ایثارگران کاهش یافته اما در آینده افزوده می شود به همین دلیل این موضوع دغدغه و معضلی است که باید اقداماتی برای اش انجام شود. 

شهیدی اضافه کرد: ناجا در خدمات رسانی به ایثارگران به صورت شایسته ای اقداماتی انجام داده و سال گذشته نیز ۸۷ شهید تقدیم انقلاب کرده که این عدد رقم بالایی است. 

شهیدی ادامه داد: خون شهدا حافظ انقلاب ما بود و این معیاری بود که امام آن را حاکم کرد و این معیار همان فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) است. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید این فرهنگ را حفظ کنیم که البته رهبر معظم انقلاب بارها در این زمینه صحبت کرده اند و تاکید داشته اند که هشت سال دفاع مقدس صرفا به یک برهه زمانی ارتباط ندارد و گنجینه عظیمی است که همیشه باید از آن استفاده کنیم و از سوی دیگر این فرهنگ باید در کشور حاکم شود. 

حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد: ایستادگی و جانفشانی دیروز ایثارگران، امنیت امروز ما را به ارمغان آورده است و اگر امروز خطری پیش آید همین ایثارگران به صحنه آمده و آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند. 

شهیدی گفت: حقوقی که از شهدا و ایثارگران ادا می شود در برابر فدارکاری های آنها هیچ است. ایثارگری که سی سال روی ویلچر نشسته را با چه خدماتی می توان ایثارش را جبران کرد؟ آیا با پول این مساله قابل جبران است؟ هیچ خدمتی جبران کاری که آنها کرده اند را نمی کند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: موضوع نشر فرهنگ ایثار و شهادت بر اساس ماده ۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید امسال در اولویت کاری تمام سازمان ها قرار گیرد.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان ها به مناسبت ۲۲ اسفندماه (روز بزرگداشت شهدا و ایثارگران) گفت: مقام معظم رهبری نسبت به این گزارشات رضایت داشته اند که رضایت ایشان برای ما بهترین هدیه است. وقتی که ایشان راضی باشند خدا و پیغمبر و همچنین روح شهدا از ما راضی خواهد بود.

شهیدی محلاتی با بیان اینکه ناجا از جمله دستگاه هایی بوده که نمره خوبی در این زمینه کسب کرده است گفت: دبیرخانه نشر فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید فعال شده و جلسه هیات امنا با ریاست رییس جمهوری به زودی تشکیل، برنامه های آن مصوب و به وزرات و سازمان ها ابلاغ می شود.

شهیدی اضافه کرد: مساله اشتغال فرزندان ایثارگران دغدغه است که باید راهکاری برای آن اندیشده شود.

وی تصریح کرد: البته موضوع بیکاری و اشتغال از مشکلات کشور است که با وجود تحریم ها، ارزان شدن بهای جهانی نفت و سایر مسائل از جمله بودجه فعلی کشور، بیکاری در کشور زیاد است و دولتمردان باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: شورای اشتغال با ریاست رییس جمهوری تشکیل و برنامه ریزی های لازم انجام می شود اما بنیاد شهید نیز باید در این زمینه راهکاری بیاندیشد.

شهیدی تاکید کرد: طبق قانون ۲۵ درصد(یک چهارم) استخدام ها باید از فرزندان ایثارگران انجام شود.