- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

یادواره «۱۸ غنچه نشکفته» در کوهدشت برگزار شد/رونمایی از «یادمان خوبان»

85877027987867338482094287236 [1]

 

اولین یادواره ۱۸ شهید کودک شهرستان کوهدشت ، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با نام «۱۸ غنچه نشکفته» برگزار شد.

 برای نخستین‌بار شهرستان کوهدشت شاهد برگزاری یادواره‌ای برای کودکان شهید بود، شهدایی که کمتر در محافل و مجالس از آن‌ها یاد می‌شود.

این یادواره با عنوان «غنچه‌های نشکفته» امروز دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با حضور امام‌جمعه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان شهرستان کوهدشت و پیش‌دبستانی‌ها و قرآن‌آموزان مهد قرآن‌های شهرستان کوهدشت برگزار شد.

در این یادواره طرح به یاد شهدا قرآن بخوانید وجایزه بگیرید، اجرا شد که در این طرح کودکان سوره‌هایی از قرآن را جهت شادی روح شهدای کودک شهرستان قرائت کرده و جوایزی به آنان اهدا شد.

همچنین، طرح «ایستگاه نقاشی» برپا شد که نونهالان نقاشی‌های زیبایی کشیدند و به آن‌ها جوایزی کودکانه اهدا شد.

 

 85877028069636374992094358854 [2]

 

همچنین در مراسمی دیگراز یادمان ۱۰۲ شهید دانش‌آموز شهرستان کوهدشت با عنوان «یادمان خوبان» در مدرسه راهنمایی شاهد شهرستان کوهدشت رونمایی شد.
مرتضی نظریان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کوهدشت در جمع دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی مدرسه راهنمایی شاهد گفت: دانش‌آموزان بایستی با الگو گرفتن از از راه و روش شهدا همواره در راستای تکمیل مکارم اخلاقی خود تلاش نمایند و وصیت‌نامه شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیر و همکاران فرهنگی مدرسه شاهد، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا را در سطح جامعه مخصوصاً دانش‌آموزان را خواستار شد.
یادآور می‌شود، این یادمان شامل آثاری برجای مانده تعدادی از شهدای دانش‌آموز شهرستان کوهدشت است./منبع: ایکنا