تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

استاندار : ۲۹ منطقه آماده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در لرستان وجود دارد

  • کد خبر : 68302
  • 24 اردیبهشت 1394 - 23:22

  استاندار لرستان گفت : در حال حاضر ۲۹ منطقه آماده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در لرستان وجود دارد .به گزارش میرملاس به نقل ایرنا هوشنگ بازوند روز پنج شنبه در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری لرستان در دانشگاه لرستان افزود : لرستان از مواهب الهی بسیاری برخوردار است که متاسفانه تابه […]

I (36)

 

استاندار لرستان گفت : در حال حاضر ۲۹ منطقه آماده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در لرستان وجود دارد .
به گزارش میرملاس به نقل ایرنا هوشنگ بازوند روز پنج شنبه در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری لرستان در دانشگاه لرستان افزود : لرستان از مواهب الهی بسیاری برخوردار است که متاسفانه تابه حال به درستی از آنها استفاده نشده است وبه نوعی تا کنون در این استان فرصت سوزی هایی رخ داده است.
وی اظهار کرد : در حوزه کشاورزی استان ظرفیت‎های خوبی را با توجه به چهار فصل بودن اقلیم این استان دارد و این مزیت بسیار خوبی برای سرمایه‎گذاری محسوب می‎شود.
بازوند با بیان اینکه لرستان دارای ۸۰۰ هزار هکتار و اراضی کشاورزی با خاک مرغوب و مرطوب است، اظهار کرد : ۲۰درصد حبوبات کشور از این استان تولید می‎‎شود و همچنین ۱۳ درصد تولید انجیر کشور مربوط به استان است و در رتبه دوم کشوری قرار دارد.
وی تصریح کرد :این در حالی است که لرستان دارای رتبه ششم در تولید گردو است اینها بیانگر این است که لرستان شرایط خوبی در حوزه کشاورزی دارد.
بازوند گفت: وجودشش هزار راس واحد دامی در این استان شرایط را برای سرمایه‎گذاری در این استان به‎گونه‎ای فراهم کرده که برنامه ریزی برای سال ۹۴ حدود ۱۴ هزار راس دامپروری و دامداری توسط اتکا، شیرپگاه، بنیاد مستضعفان و کشت و صنعت انجام شده است.
وی با بیان اینکه در لرستان ظرفیت تولیدیک هزار و ۳۰۰تن عسل را دارد گفت : این در حالی است که این استان قادر به تولید سه هزار تن عسل در سال است .
وی اظهار کرد: در تولید ماهیان سردآبی لرستان مقام اول تولید را بعد از استان‎های ساحلی کشور داشته و ۱۰درصد تولیدات ماهیان سردآبی در استان تولید می‏‎شود.
وی تصریح کرد: همچنین در زمینه گیاهان دارویی تاکنون ۴۰۰ گونه شناسایی شده و برروی ۱۰۰ گونه متنوع داروهای گیاهی در استان کار می‎شود.
استاندار لرستان گفت : : لرستان با داشتن کارخانجات اکسیر، بایرافلاک و داملران تبدیل به قطب دارویی کشور شده و سهم مهمی در صادرات و توسعه استان دارد.
بازوند گفت: لرستان از قدیمی‎ترین زیستگاه‎های است که ۴۰ هزار سال سابقه دارد و دارای پنج غاربزرگ و پنج هزار اثرتاریخی است که دو هزار و۳۰۰ اثرتاریخی در این استان ثبت ملی شده‎است.
وی با بیان اینکه لرستان در زمینه صنایع دستی شهرت جهانی دارد افزود: با توجه به موقعیت تپوگرافی استان پل‎های قدیمی فراوانی در استان وجود دارد که از معاونت میراث فرهنگی کشور تقاضا می‎شود لرستان را به عنوان پایگاه پل‎های تاریخی معرفی کند.
وی اظهار کرد: لرستان در سال ۹۲ از بین پنج استان کشور با داشتن ژئوپارک هایی نظیر گهر و شیرز به عنوان پایتخت ژئوتوریسم در کشور معرفی شد.
بازوند با بیان اینکه استان باداشتن ۲۹ منطقه نمونه گردشگری آماده سرمایه‎گذاری است، تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار مجموعه نمونه گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری فراهم شده که خیلی از زیرساخت‎های آنها انجام یا در حال انجام است.
وی اضافه کرد: همچنین در استان ۴۱۰ کیلومتر خطوط نفت و گاز داشته که می‎تواند مزیت خوبی برای توسعه پالایشگاه و پتروشیمی باشد.
وی با اشاره به وجود میادین نفتی شناسایی شده در شهرستان‎های کوهدشت، پلدختر و رومشکان گفت : تاکنون ۳۶ طاقدیس نفتی در استان شناسایی شده است که از این مجموع ۱۸ مورد مطالعات آن انجام شده است .
بازوند افزود: بیش از ۲۲ درصد از سنگ‎های تزئینی و نمای ساختمانی متعلق به لرستان بوده و همچنین ۱۴ شهرک صنعتی که زیرساخت‎های آنها آماده است در لرستان وجود دارد.
وی وجود معادن قیر طبیعی در میادینی به وسعت ۵۶ هزار هکتار از ظرفیت‎های لرستان دانست و با تاکید بر اینکه از این میزان ۱۲ هزار هکتار کار مطالعات و اکتشاف در دست اجرا است، تصریح کرد: بقیه این معادن توسط دولت، بخش خصوصی و قرارگاه خاتم‎الانبیا در حال انجام است.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه فرودگاه خرم‎آباد جزء شانزده فرودگاه برتر کشور است گفت : مرز هوایی آن شناخته شده و به‎زودی پروازهای خارج از کشور را شاهد خواهیم بود.
وی افزود :لرستان باداشتن ریل شمال به جنوب، ظرفیت خوبی در این راستا دارد و یک راه‎آهن جدید از دورود – خرم‎آباد، خرم‎آباد – پلدختر، پلدختر – اندیمشک در حال احداث دارد که ۱۱۴ کیلومتر زیرسازی آن به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است.
بازوند اضافه کرد: همچنین آزادراه شمال به جنوب در لرستان در دست اقدام است که ۱۰۲ کیلومتر از آن تمام شده و ۲۰۰ کیلومتر تا اراک در حال اجرا است.
وی با اشاره به تصویب بندر خشک در شورای مناطق گفت : امید می‎رود هرچه سریع‎تر در هیات دولت به تصویب برسد چراکه این مهم می‎تواند زیرساخت خوبی برای توسعه استان باشد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ کیلومتر رودخانه و آب در استان وجود دارد و همچنین ۱۱میلیون مترمکعب در استان به‎صورت روان‎آب خارج می‎شود، تصریح کرد: لرستان بعد از استان‎های شمالی بیشترین بارندگی را در کشور دارد.
بازوند با بیان اینکه هرچند در بعضی از مناطق مانند کوهدشت با مشکلات خشکسالی مواجه هستیم، اضافه کرد: استان می‎تواند مشمول معافیت‎های مالیاتی قرار بگیرد و با توجه به قانون جدیدی که تصویب شده، اگرچه اجرایی این قانون سال ۹۵ است اما می‎تواند برای استان لرستان مزیت خوبی داشته باشد.
وی ادامه دارد: امکان برخورداری از تسهیلات ارزی در لرستان نسبت به سایر استان‎های دیگر در شرایط مطلوب تری وجود دارد به‎طوری‎که از صندوق توسعه ملی موافقت اصولی برای سرمایه‎گذاری را لحاظ شده است.
استاندار لرستان گفت: استان دارای سه منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد، ازنا و خرم‎آباد و دو گمرک خرم‎آباد و ازنا است که این شرایط باعث شده تا سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‎گذاری در استان انجام شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=68302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با تشکر از خدمات ارزنده مهندس بازوند. استان لرستان با اهدا ۶۲۰۰شهید و هزاران نفر جانباز و آزاده، و از نظر امنیتی جز استانهای کم هزینه برای جمهوری اسلامی بوده و هست . اما مع الوصف با داشتن نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده و پتانسیل های بالای طبیعی که در مصاحبه آقای استادار محترم نیز ، تعدادی از آنها ذکر شده، هنوز ما رتبه نخست بیکاری در کشور را دارا می باشیم.؟ برای استاندار محترم و پرتلاش و کاربلد لرستان آرزوی سلامتی و شادکامی دارم و امیدوارم استان لرستان با مدیریت ایشان ، پله های ترقی را بلند و پیوسته برداشته و فقر و بیکاری و محرومیت را از استان لرستان برای همیشه دورکند…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.