- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معاون استاندار لرستان : میان نسل جوان و مفاهیم ادبیات کهن فاصله است

IMG10394153

 

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری لرستان گفت: میراث معنوی و ادبیات کهن لرستان به نسل جوان معرفی شود چراکه بین نسل جوان، مفاهیم و ادبیات کهن فاصله افتاده است.

به گزارش میرملاس به نقل ایرنا، علی کورانی فر در نخستین همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین افزود: لرستان دارای ظرفیت های بسیار غنی در زمینه های مادی و معنوی است.

وی اظهار داشت: ادبیات کهن لرستان چه مکتوب و چه شفاهی سرشار از مفاهیم و مضامین متعالی است و حول محور مفاهیمی چون انصاف، عدالت، مهربانی، پاکی، صداقت، ایثار و همدلی است.

وی با اشاره به اینکه این ادبیات برگرفته از آیات قرآن، احادیث ائمه معصومین و پیامبر گرامی اسلام است، گفت: این مفاهیم که برگرفته از آیات قرآن و احادیث ائمه معصومین (ع) است به تعبیری راه و رسم و مهارت های زندگی را در درون خود نهفته دارد و از اقلیمی به اقلیم دیگر متفاوت است.

وی با تاکید بر استفاده درست از گویش ها و ادبیات مختص اقلیمهای خاص افزود: ادبیات کهن باید توسط دانشگاهیان و نهادهای فرهنگی بازنویسی شود و به سمتی حرکت کرد که رشته های دانشگاهی در این زمینه ایجاد و پایان نامه ها به این سمت هدایت شوند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت انسانی استانداری لرستان گفت: ادبیات کهن مکتوب و شفاهی ایران سرشار از مضامین و مفاهیم عالی و متعالی بوده و نکات بدآموز در این نوع ادبیات دیده نمی شود.

نخستین همایش سیر تحول ادبیات بومی ایران زمین ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت در لرستان در لرستان برگزار می شود.