تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

مجلس بالاخره مصوبه استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی را از قانون انتخابات حذف کرد

  • کد خبر : 68540
  • 29 اردیبهشت 1394 - 13:59

    نمایندگان مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان مصوبه قبلی خودشان مبنی بر استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس را از قانون انتخابات مجلس حذف کردند. به گزارش میرملاس ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح ماده ۲۹ و الحاق یک تبصره به ماده […]

20150517115613582 

 

نمایندگان مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان مصوبه قبلی خودشان مبنی بر استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس را از قانون انتخابات مجلس حذف کردند.

به گزارش میرملاس ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح ماده ۲۹ و الحاق یک تبصره به ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس را مورد بحث و بررسی قرار داده و به اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا این طرح را مصوب کردند.

به موجب مصوبه مجلس، وکلای ملت برای تأمین نظر شورای نگهبان با ۱۳۱ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس جزء ۱۳ الحاقی به بند (ب) ماده ۲۹ را حذف کردند.

پیش از این مجلس در این بند مقرر کرده بود که مجریان شبکه‌های استانی صدا و سیما باید برای ورود به انتخابات مجلس باید استعفا دهند که در نهایت آن را حذف شد.

البته رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن کشوری و رؤسای اتاق‌های اصناف و تعاون در استان و اعضای شورای اسلامی شهرها نیز طبق این اصلاحیه باید برای ورود به انتخابات مجلس استعفا دهند.

همچنین خانه ملتی‌ها در مصوبه مهم دیگری که با ۱۵۲ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس آن را به تصویب رساندند، کل ماده ۲ طرح اصلاحیه قانون انتخابات مجلس را برای تأمین نظر شورای نگهبان حذف کردند.

پیش از نمایندگان مجلس در ماده ۲ مصوب کرده بودند که صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس برای دوره بعدی انتخابات استمرار می‌یابد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=68540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. کاش نمایندگان به فکر رفع بیکاری در کشور باشند.کاش فراجناحی فکر کنند.کاش نظرات عقلایی و کارشناسی شده بدهند.کاش زمان را بیهوده از دست ندهند

  2. با سلام وخسته نباشید خدمت دوست عزیزم مهندس ازادبخت واقعا ازاینکه ما رو در مورد این مصوبه ها مطلع میکنید ممنونم.با ارزوی موفقیت روز افزون برای دوست عزیزم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.