- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هنرمند لرستانی صحنه زندگی را با عزت ترک کرد

362947_713

 

مصطفی عبدالهی بازیگر و کارگردان بروجردی  با سابقه تئاتر بعد از ۱۴ سال مبارزه بی‌وقفه با بیماری سرطان، ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه، دار فانی را وداع گفت.

عبدالهی از هنرمندان شناخته شده و با سابقه تئاتر ایران در سال ۱۳۳۴ در شهر بروجرد چشم به جهان گشود. او با تأسیس گروه تئاتر «کوچه» در شهر بروجرد به اجرای تئاتر پرداخت و پس از حضور در تئاتر تهران به عضویت گروه تئاتر «هنر» به سرپرستی قطب‌الدین صادقی درآمد.

به گزارش میرملاس، او طی ۴ دهه فعالیت خود در عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر در آثار مختلف تئاتری به ایفای نقش پرداخت و نمایش‌های متعددی را هم در مقام کارگردان روی صحنه برد. 
 
عبدالهی طی ۱۴ سال گذشته به دلیل ابتلا به بیماری سرطان شرایط سختی را تجربه کرد اما در تمام لحظات مبارزه با بیماری با عزت‌نفس و شرافت به فعالیت در عرصه تئاتر ادامه داد.
 
وی از جمله بازیگران و هنرمندان تئاتر بود که حضوری تأثیرگذار در عرصه نمایش‌های رادیویی هم داشت. عبدالهی در عرصه تلویزیون نیز به ایفای نقش در تئاتر و مجموعه‌های تلویزیونی پرداخت که مجموعه «پهلوانان نمی‌میرند» از جمله این فعالیت‌ها است.
 
 
مصطفی عبدالهی در سن ۶۰ سالگی به مبارزه با بیماری سرطان پایان داد و در بیمارستان پارسیان تهران چشم از جهان فروبست. 
 
میرملاسی ها  درگذشت مصطفی عبدالهی را به خانواده این هنرمند متعهد، خانواده تئاتر و جامعه هنری استان لرستان تسلیت می‌گوید.