تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

شورای فرهنگ عمومی شاکی جشن «گُلونی»/ نماد فرهنگ لرستان شکسته نشود

  • کد خبر : 68747
  • 05 خرداد 1394 - 22:55

                                      خرم آباد – نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: شورای فرهنگ عمومی شاکی برگزارکنندگان جشن «گلونی» است. به گزارش میرملاس به نقل ازمهر، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر سه […]

 

کراپ‌شده - کلنگ زنی زائرسرای لرستانیها با حضور آیت الله میرعمادی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
خرم آباد – نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: شورای فرهنگ عمومی شاکی برگزارکنندگان جشن «گلونی» است.

به گزارش میرملاس به نقل ازمهر، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با برگزاری جشن گلونی و حواشی مربوط به آن اظهار داشت: بعد از برگزاری اینگونه جشن ها عده ای به دنبال توجیه مسائل پیش آمده هستند و مثلا می گویند جشن مبعث بوده نه جشن گلونی در صورتی که این تحلیل اشتباه بوده و جشن گلونی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه من در رابطه با این مسئله در خطبه های نمازجمعه هم صحبت کردم، گفت: چندخطا در این جشن صورت گرفته است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اول اینکه یک نهاد دولتی متولی برگزاری مراسمی شده که هیچکس دفاعی از آن نمی کند، تصریح کرد: امروز نیز برخی می گویند متولی برگزاری این مراسم میراث فرهنگی نبوده و این در حالی است که اگر این مراسم خوب برگزار می شد می گفتند میراث فرهنگی برگزار کرده و حالا که خوب برگزار نشده است می گویند میراث فرهنگی آن را برگزار نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد روزی به نام روز گلونی نامگذاری شود باید از طریق شورای فرهنگ عمومی این روز تصویب شود، افزود: میراث فرهنگی در این رابطه خلاف قانون عمل کرده و حتی مکان برگزاری جشن را هم خلاف قانون در اختیار قرار داده است.

شورای فرهنگ عمومی شاکی برگزارکنندگان جشن گلونی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه نکته مهم این است کسی که برگزار کننده مراسم است باید قدرت اداره آن را هم داشته و حیثیت و آبروی افراد را حفظ کند، اظهار داشت: خیلی از افراد تنها به اعتبار اینکه یک جشن است در مراسم شرکت کرده اند و امروز عکس و تصاویر آنها در دست افراد و در فضای مجازی است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه برخی افراد در مراسم کارهایی انجام داده اند اما بحث ما تخلفات صورت گرفته در جشن است، تصریح کرد: مردم و برخی افراد که کارهایی کرده اند یک بحث جدا بوده و امروز بحث ما در رابطه با تخلفات صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه یک نهاد دولتی حق برگزاری چنین مراسمی را ندارد، افزود: شورای فرهنگ عمومی فعلا شاکی برگزار کنندگان این جشن است.

برگزار کنندگان جشن نتوانستند آبرو و حیثیت زنان را حفظ کنند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه متاسفانه برگزار کنندگان این جشن نتوانستند آبرو و حیثیت زنان و دختران را حفظ کنند، گفت: گلونی نشان غیرت و حجاب در میان مردم لر است و الان این جشن تنها انحراف ایجاد کرده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه گلونی نمادی مهم برای مردم غیرتمند لر است و نباید اینگونه این نماد را بشکنند، تصریح کرد: این برنامه ها برای ضربه زدن به فرهنگ لر بوده و برای این است که فرهنگ لر را منحرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما انتظار داریم با توجه به نامگذاری سال توسط رهبر فرزانه انقلاب همه نهادها، احزاب، ارگان ها و افراد تلاش کنند بالندگی استان در سایه وحدت محقق شود، افزود: امروز لرستان نیازمند به خدمت است و توصیه این است که تمام همت خود را در راستای خدمت به مردم، عمران، پیشرفت و ارتقاء دانش به کار گیرند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=68747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.