تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
5

استاندار لرستان: رسانه ها افکار عمومی را برای توسعه درون زا آماده کنند

  • کد خبر : 68781
  • 07 خرداد 1394 - 11:19

    استاندار لرستان گفت: رسانه ها باید بتوانند افکار عمومی را به نجوی آماده کنند که چالش، تهدید و موانع رفع شده و توسعه ی درون زا در منطقه ایجاد شود.   به گزارش میرملاس ،  هوشنگ بازوند در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور در خرم آباد افزود: حدود ۱۰ میلیون […]

_MG_0338 

 

استاندار لرستان گفت: رسانه ها باید بتوانند افکار عمومی را به نجوی آماده کنند که چالش، تهدید و موانع رفع شده و توسعه ی درون زا در منطقه ایجاد شود.

  به گزارش میرملاس ،  هوشنگ بازوند در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور در خرم آباد افزود: حدود ۱۰ میلیون نفر در استانهای لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و کردستان سکونت دارند که این استانها علیرغم ظرفیت های بسیار، از توسعه یافتگی مطلوبی بهره مند نشده اند که باید حلقه مفقوده این میان شناسایی شود.

 وی ادامه داد: مطبوعات به راحتی می توانند این مساله را آسیب شناسی کرده و راهکار ارائه داده و ظرفیتهای موجود را به خارج از منطقه منتقل کنند.

 وی با بیان اینکه امروز پرچمدار توسعه بخش خصوصی است گفت: از مطبوعات انتظار می رود مشارکت مردم را در راستای توسعه دوچندان کنند و تلاش ویژه ای در راستای همدلی و همزبانی داشته باشند چراکه این شعار با ارزش رمز موفقیت به ویژه در استاهای غربی است.

 وی با تاکید بر جاری شدن شعار سال در زندگی مردم یادآور شد: اعتماد مردم به رسانه ها سرمایه بزرگی است که این سرمایه باید افزایش یابد چراکه با جلب اعتماد عمومی قلم زدن با عقلانیت آمیخته می شود.

 وی نهادینه کردن روحیه خودباوری را از وظایف اصلی رسانه ها دانست و افزود: برای تحقق این مهم تقویت فرهنگ کار باید در دستور کار رسانه قرار گیرد و این تفکر ایجاد شود که توسعه درون زا با حل مشکلات توسط مردم منطقه شکل می گیرد.

 وی باتاکید بر تقویت ارزش های اجتماعی  گفت:  رسانه ها نیز باید ذهن مردم را درگیر مباحث کلان کنند و از پرداختن به حاشیه های بی نتیجه و بی ارزش پرهیز نمایند .

 وی با اشاره به برخی وظایف رسانه ها گفت: فعالان رسانه های نقد سازنده و منصفانه مدیران را در دستور کار قرار دهند و در عین حال از خدمات نظام دفاع واقع بینانه داشته باشند.

 وی با تاکید بر توجه رسانه ها به موضوع وحدت ملی تصریح کرد: با توجه به فعالیت دو تا سه هزار شبکه ماهواره ای، رسانه های جمعی باید در راستا تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی تلاش کنند.

 وی با انتقاد از برخی افراط و تفریط های رسانه ای ادامه داد: رسانه ها بر اساس عقلانیت و اعتدال قلم بزنند چراکه در غیر اینصورت خود رسانه ها و عموم مردم گرفتار می شوند.

 نماینده عالی دولت در لرستان همچنین  گفت: رسانه ها باید برای مدیران فرصت باشند و مدیرانی که از رسانه  به عنوان فرصت توسعه  استقبال نکرده و رسانه را تهدید قلمداد کنند، مدیران توسعه گرایی نیستند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=68781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. از معشوره شروع کنند که ربوده شده آب بالادست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.