تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

غیرکارشناسانی که کارشناسی می کنند

  • کد خبر : 69120
  • 11 خرداد 1394 - 18:36

  هوشنگ بهرهی / میرملاس :  در زمان های نه چندان دور بازار شهرها و مناطق توسط استادان چیره دست که با مهارت و تلاش شبانه روزی به کار و تولید مشغول بودند رونق داشت که چلنگران ، مسگران و خیاط باشی ها ، دکان ها و مغازه ها شهر را در دست داشتند و […]

81630936-6492302

 

هوشنگ بهرهی / میرملاس : 

در زمان های نه چندان دور بازار شهرها و مناطق توسط استادان چیره دست که با مهارت و تلاش شبانه روزی به کار و تولید مشغول بودند رونق داشت که چلنگران ، مسگران و خیاط باشی ها ، دکان ها و مغازه ها شهر را در دست داشتند و تولیدات خود را به مردم عرضه می داشتند.

امروزه مغازه های شهر توسط شغل های کاذبی نظیر مشاوران املاک ، نمایشگاه های اتومبیل، خرید و فروش سیم کارت و گوشی های تلفن همراه که هیچ نقشی در تولید و رونق اقتصادی ندارند پر شده است. 

اگرگذری به خیابان انقلاب ،مطهری و امام خمینی شهر خرم آباد مرکز استان لرستان داشته باشید خواهید دید به فاصله های کوتاه مغازه خوارو بار فروشی ، یک مغازه شیک رنگ و لعابدار بنگاه معاملات ملکی با نامها مشاوران ملکی ، تهیه مسکن ارازن قیمت ، راه اندازی شده است. 

در داخل این مکان ها چند عدد میز و صندلی چیده شده و پشت هر میز یک نفر با قیافه ای حق به جناب نشسته تا برای خریداران ، فروشندگان و یا اجاره نشین ها ملک تهیه کند. 

با کمی دقت متوجه می شوید بیشتراین افراد در زمینه طرح های عمرانی و ساختمانی تخصصی ندارند اما در زمان خرید فروش ملک چنان خودنمایی می کنند که انگار از زمان ساخت تا بهره برداری عمارت در کنار مهندسان و پیمانکارا طرح های عمرانی بوده اند. 

اگر خریدار خانه باشید به یک چشم به هم زدنی یک واحد مسکونی فرسوده ای را با زبان بازی و ترفندهای مختلف تحت عنوان ساختمان مدرن به شما عرضه می دارند و اگر فروشنده ملک باشید چنان بر سر مال می زنند که انگار این ملک ارزشی ندارد . 

برخی دلالان این بنگاه ها نیز با بازار گرمی و شایعه پراکنی هوش و حواس مشتریان را می برند و ناخواسته اسیر دست آنان خواهید شد و بعد از چند هفته متوجه می شوید که چه کلاه گشادی در خرید و فروش ملک بر سرتان رفته است. 

نبود نظارت کافی توسط مسوولان و کارشناسان عمرانی ، آشنا نبودن مشتریان با نحوه ساخت وساز و نبود یک سیستم مناسب ارزیاب برای نرخ گذاری واحد های مسکونی و تجاری باعث شده است که دست اندارکاران بنگاه های معاملات ملکی بدون هیچ گونه کار کارشناسی و تنها به خاطر گرفتن حق کمیسیون ، بازار اجاره بها، خرید و فروش را درچنبره خود بگیرند. 

تداخل و تصرف در قیمت گذاری اجاره و خرید و فروش مسکن طی چند سال اخیر توسط افراد غیرکارشناس به حدی است که قیمت های حبابی این واحد ها به بالا ترین حد خود رسیده است و هیچ کس حاضر نیست ملک خود را به قیمت کارشناسی به افراد متقاضی عرضه کند. 

جا دارد مسوولان ذی ربط با برنامه ریزی مناسب نسبت به ساماندهی این بنگاه ها و مشاغل کاذب اقدام کنند تا کارهای تولیدی و اقتصادی جایگزین این دلالان اقتصادی شود. 

*دبیر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=69120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام ودرود بر شما دوست عزیزی که این مطلب بسیار مهم را عنوان کردید .

    واقعا یکی از مهمترین معظلات کشور همین بازار کاذب و درآمد کاملا حرامی است که درصد بالایی (نه همه

    بنگاه داران ) ازدلالان به آن مشغولند وچنان سرگرم آن هستند که نه تنها خدا و وجدان را ازیاد برده اند بلکه

    دوست وبرادر هم نمی شناسند که تنها چیزی که ملاک عمل خود می دانند فقط وفقط حقه برای کسب پولی

    است که متاسفانه شب آن را روانه گلوی گرم زن وبچه بی گناه خود می نمایند . بنده عاجزانه از مسئولین

    محترم تقاضامندم قدمی در رفع این مشکل بردارند چرا که بسیار هستند خانواده هایی که ندانسته وارد

    این منجلاب می شوند راهی برای بازگشتشان وجود ندارد واین کار دل مولا یمان علی متقیان وفاطمه اطهر را

    بدرد می آورد . بخدا درصد بالایی از مردم کوهدشت فقیریشان وسادگیشان بسیار دردناک تر از مردمان

    ماقبل تاریخ است که شنیده ایم . مسئولین بخاطر خدا بشتابید که در پیشگاه خدا مسئولید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.