تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

کشاورزان نگران دریافت بهای گندم تحویلی نباشند

  • کد خبر : 69123
  • 11 خرداد 1394 - 18:41

   برداشت گندم و خرید تضمینی آن از ماه گذشته در مناطق جنوبی استان آغاز شده که در این میان عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان به یکی از دغدغه های آنان تبدیل شده است. به گزارش میرملاس به نقل ایرنا آنگونه که جمعی از کشاورزان پلدختری به ایرنا گفته بودند عدم دریافت به موقع […]

635102841939267975

 

 برداشت گندم و خرید تضمینی آن از ماه گذشته در مناطق جنوبی استان آغاز شده که در این میان عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان به یکی از دغدغه های آنان تبدیل شده است.

به گزارش میرملاس به نقل ایرنا آنگونه که جمعی از کشاورزان پلدختری به ایرنا گفته بودند عدم دریافت به موقع گندم تحویلی به دولت موجب بروز مشکلاتی برای آنها شده بود. 

جایی که امید کاییدی گندم کار پلدختری گفته بود: ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری ۲۰ تن گندم به قیمت تضمینی تحویل کمیسیون های خرید داده ام اما تاکنون هیچ پولی دریافت نکرده ام .

وی افزوده بود: بارها در این زمینه به مسوولان مربوطه مراجعه کرده ام اما هیچ نتیجه ای در بر نداشته و مسوولان سازمان غله می گویند پرداخت بهای خرید تضمینی ارتباطی با این سازمان ندارد و تاکنون هیچگونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر نیز با بیان این که گندم یکی از محصولات استراتژیکی به شمار می رود که تولید آن با رنج کشاورزان همراه است ،گفته بود: تاکنون ۱۲ هزار تن گندم از سوی کشاورزان به چهار مرکز خرید دولتی در سطح شهرستان تحویل داده شده و مقرر گردیده بود که بانک کشاورزی که بانک عامل است بهای گندم کشاورزان را به موقع به حساب آنان واریز کند اما متاسفانه هنوز این کار انجام نشده است.

گرچه امروز مدیر جهادکشاورزی پلدختر اعلام کرد که گزارش ایرنا موجب شد تا پول کشاورزان پرداخت شود اما مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان می گوید: کشاورزان در زمینه پرداخت بهای گندم نگران نباشند چراکه به محض اینکه شرکت بازرگانی ، پول گندم خریداری شده از کشاورزان را به حساب های خود نزد بانک کشاورزی واریز نماید ، بانک کشاورزی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را بلافاصله به حساب آنها واریز خواهد کرد. 

حجت الله گودینی افزود: شعب بانک کشاورزی در زمینه پراخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان نهایت همکاری را با کشاورزان دارند.

وی تصریح کرد: بر پایه آمار دریافتی از بانک کشاورزی شعبه پلدختر ، نخستین فهرست برای پرداخت بهای گندم در ۳۲ اردیبهشت امسال به بانک کشاورزی در شعبه پلدختر واگذار شده است و بهای گندم کشاورزان دو ساعت بعد به صورت تجمعی به حساب آنها واریز شده است .

وی اضافه کرد: لیست دریافتی تاریخ ۲۸ اردیبشهت نیز یک روز بعد به حساب کشاورزان واریز شده و لیست دریافتی ۲۹ اردیبهشت نیز به دلیل نبود پول در حساب شرکت بازرگانی در خرداد ماه جاری و لیست های دریافتی از تاریخ ۳۰ اردیبهشت نیز درتاریخ ۱۰ خرداد به حسابهای کشاورزان واریز شده است.

گودینی ادامه داد: در مجموع روز گذشته تنها در شهرستان پلدختر۹۶ میلیارد ریال از بهای گندم خریداری شده امسال به حساب کشاورزان این شهرستان واریز شده است و ۶۰ میلیارد ریال پول خرید گندم در شهرستان پلدختر به محض واریز پول به حساب شرکت بازرگانی به حسابهای کشاورزان واریز خواهد شد.

وی افزود : چنانچه در برخی از شهرستانها ، پول به موقع به حساب کشاورزان واریز نشده است دلیلش این است که پول به حساب شرکت بازرگانی دولتی واریز نشده است تا از محل آن بهای گندم خریداری شده کشاورزان پرداخت شود . 

وی درباره برخی از گزارش های مطرح شده در زمینه اعتراض کشاورزان و نگرانی آنها به پرداخت نشدن به هنگام بهای گندم افزود : کشاورزان نگران نباشند، شعب بانک کشاورزی در این زمینه کوتاهی نمی کنند و در صورت وجود پول در حساب شرکت بازرگانی ، پول گندم کشاورزان بلافاصله به حساب آنها واریز می شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=69123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. نگران نباشند، چونکه اصلا گندمی بدست نیومده که کشاورزا بخوان نگران دریافت مطالبات باشن

  2. ای بابا
    خیلی از کشاورزا زمین ها را درو نکردن خشکسالی خیلی ها رو امسال از پا درآورد.

  3. تامورخه ۵/ ۳ / ۹۴ مطا لبات کشاورزان پلدختری پرداخت شده

  4. یاد گذشته ها به خیر
    اون زمانی که خشکسالی نبود
    الان کوهدشت انگار خاک مرده روش پاشیدن
    همه غمگین و افسرده اند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.