تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

آسانسورهای مسکن مهر شهرستان کوهدشت باید تخریب شوند

  • کد خبر : 69132
  • 11 خرداد 1394 - 18:54

    مدیرکل استاندارد لرستان گفت: آسانسورهای مسکن مهر کوهدشت باید تخریب شوند و دوباره ساخته شود. به گزارش میرملاس به نقل تسنیم ، مرضیه قنبریان ظهر امروز درجمع خبرنگاران در رابطه با نتایج طرح طاها، اظهار داشت: سال گذشته پنج هزار و۱۱  مورد بازرسی از مراکز صنفی استان انجام شد و در کل ۴۹۳ مورد […]

mehr-koohdasht

 

 

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: آسانسورهای مسکن مهر کوهدشت باید تخریب شوند و دوباره ساخته شود.

به گزارش میرملاس به نقل تسنیم ، مرضیه قنبریان ظهر امروز درجمع خبرنگاران در رابطه با نتایج طرح طاها، اظهار داشت: سال گذشته پنج هزار و۱۱  مورد بازرسی از مراکز صنفی استان انجام شد و در کل ۴۹۳ مورد نمونه‌برداری انجام شد که از این تعداد یک سری از نظر استاندارد رد شدند که با استان‌های مبدأ برای رسیدگی حقوقی هماهنگ شده است.

وی افزود: در این طرح ۱۰ مورد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و بر اساس تبصره سه ماده ۵۹ قانون نظام صنفی، نداشتن استاندارد هر کالا توزیعی به منزله تقلب است و به عنوان یک متقلب با آن واحد برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به این‌که ۱۲ واحد تولید آرد تحت پوشش استاندارد است، بیان کرد: در حوزه آرد و نان با توجه به این‌که مشمول استاندارد اجباری هستند، استاندارد یکی از آن‌ها تعلیق شده و در گشت‌های صنعت و معدن با استفاده از کارشناسان استاندارد کیفیت و نوع آرد مصرفی با توجه به نانوایی و نوع پخت و نمک استفاده شده در نان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی در رابطه با شهربازی‌های لرستان، عنوان کرد: بازرسی‌ها در ۲۹ مرکزشهربازی در خرم‌آباد و شهرستان‌ها به استثناء شهربازی شهرستان دورود و شهرستان دوره‌چگنی رومشکان که فاقد شهربازی هستند، انجام شده است.

قنبریان با بیان این‌که ۹۲ مرکزشهربازی با ۱۹۶ وسیله در استان بازرسی شد، تصریح کرد: بیشتر وسایل که در شهر باری‌های استان وجود دارد یا در واقع ۱۰۰ درصد آن‌ها نقص داشته‌اند و درخواست ما جمع‌آوری یا تعلیق این مراکز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد کارهای خود را از طریق دولت الکترونیک انجام می‌دهد و بهره‌برداران نیز باید در سامانه ثبت نام کنند و در بروجرد در مورد مراکز شهربازی این ثبت نام انجام شده است.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: سازمان استاندارد اقدامات حقوقی خود را از هفته آینده شروع در زمینه وسایل جمع‌آوری شود یا استانداردسازی وسایل انجام می‌دهد.

وی در رابطه با استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر استان، عنوان کرد: آسانسورهای مسکن مهر بحث مهمی است و درخواست داده‌ایم که با تأییدیه ما پایان کار به ساختمان‌ها بدهند به عنوان مثال آسانسورهای مسکن مهر کوهدشت باید تخریب شوند و دوباره ساخته شود اما متولی آن نمی‌خواهد متحمل این هزینه زیاد شود، هر آسانسوری  که زده شود باید تأییدیه ما را داشته باشد.

قنبریان با اشاره به این‌که آسانسورهای برقی مشمول مقررات استاندارد هستند، بیان کرد: این آسانسورها باید بازرسی شوند و رفع نواقص آن‌ها به عهده دستگاه‌های بهره‌بردار است که در طرح‌های استان ما شهرداری‌ها و راه و شهرسازی معمولا بهره‌بردارهستند و تنها راه کار ما این است که شهرداری‌ها ملزم به این شوند که پایان کار بدون تأییدیه استاندارد به ساختمان‌ها ندهند.

وی با بیان این‌که در بحث تأییدیه آسانسورها ومسکن مهرها دخیل هستیم، افزود: مهندسان ناظر مسئول تأیید همه قسمت‌ها هستند و گاها تخلفاتی رخ می‌دهد و تأیید می‌شود ولی در قانون ما بهره‌برداری بدون تأییدیه ممکن نیست.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به این‌که بحث آسانسور بحث خطرناکی است و باید مورد توجه قرار گیرد و کل مجموعه باید از پیمانکار بخواهد تا انجام دهد، عنوان کرد:سالی یک بار بازرسی ادواری آسانسورها را داریم و ت‌ییدیه آن یک ساله است ولی همه چیز را نباید از استاندارد بخواهیم چرا که رفع نقص آن به عهده ما نیست.

وی بیان کرد: باید در جلساتی مانند شواری فنی و مسکن تأیید استاندارد را به عنوان مصوبه قرار دهند تا بتوانیم جلوی این‌گونه تخلفات را بگیریم.

قنبریان در رابطه با مصنوعات گرانبها، تصریح کرد: مصنوعات گرنبها مانند طلا و نقره نیز مشمول مقرارت استاندارد اجباری هستند که به صورت دو سال یک بار این  بازرسی انجام می‌شود و واحدهای تولیدی را سه ماه یک بار بازرسی می‌کنیم .

وی با بیان این‌که در استان چهار واحد تولید مصنوعات گرانبها وجود دارد، گفت: سه واحد آن استاندارد هستند و یکی در دست اقدام است و مراکز صنفی را نیز کنترل می‌کنیم، طلاهای بدون کد را به کمسیون قاچاق تحویل می‌دهیم و طلاهای سایر استان‌ها را کنترل کرده و در صورت داشتن مشکل به استان مربوطه اطلاع می‌دهیم.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: جعبه‌های مقوایی شیرینی‌فروشی‌ها را بررسی می‌کنیم و همان طور که در ماه مبارک رمضان سال گذشته کنترل شد و امسال نیز این عمل انجام می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که صنایع فرآورده‌های لبنی مشمول استاندارد اجباری هستند، بیان کرد: در بازرسی‌های ماهانه خود تولیدکنندگان این صنایع، کارخانجات و بازار را بازرسی و کنترل می‌کنیم و تاکنون استفاده از روغن پالم مشاهده نشده است.

قنبریان با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۳ آزمایشگاه همکار در سطح استان وجود دارد، افزود: آزمون‌های فرآورده‌ها را به آزمایشگاه‌ها واگذار می‌کنیم و در کمیته فنی ما تأیید می‌شود.

وی عنوان کرد: آزمایشگاه بسته‌بندی فرآورده‌های سلولزی به نام “مرجان یکتای غرب” در بروجرد برای نخستین بار بسته‌بندی‌های فرآورده‌ها را انجام می‌دهد و در استان‌های همجوار نمونه این آزمایشگاه وجود ندارد.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: در بازار فرآورده‌های سلولزی به صورت دست فروشی ارائه می‌شود که ما متولی رسیدگی به آن نیستیم و در این راستا فقط باید خودمان به عنوان یک شهروند اجناس استاندارد را خریداری کنیم و مردم باید مطالبه‌گر باشند.

وی بیان کرد: برای تشخیص برند استاندارد روی یک کالا و اصل بودن آن یک کد۱۰  رقمی روی کالا را به سامانه ۱۵۱۷ بفرستید، استاندارد بودن آن مشخص می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=69132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. ولا باید همشون تخریب بشن بعد آقای استاندارآقای ملکی رو کرده نمونه
    و نمره ۲۰ بهش داده حتما به خاطر مسکن بی مهر

  2. واقعامسئولین بایدبه فکراستانداردسازی مسکن مهرکوهدشت باشند.وازمجری طرح بخواهندنواقص رابرطرف کند.چون من خودم آنجازندگی می کنم ومشکلات رامی بینم

  3. وضعیت نامناسب بهداشتی .نبود فضای سبز .عدم روشنایی کافی. عدم وجود تاکسی. عدم حضور نیروی انتظامی و مشکل فشار آب و هزاران مشکل دیگر در مسکن مهر جان ما ساکنین را به لب رسانده لطفا اقای فرماندار شخصا پیگیر موضوع باشید

  4. سلام
    بنده حدود یکسال و خورده ای ساکن مسکن مهر هستم
    باورکنید تا کنون یک لحظه هم دچار پشیمانی نشده ام که چرا ساکن اینجا هستم.بهترین لحظات زندگیم را اینجا سپری میکنم.
    پس تنها نیمه خالی لیوان را نگاه نکنیم.مسکن مهر کوهدشت یکی از بهترین مسکن مهر های کشور است.
    ولی مشکلاتی هم دارد از قبیل عدم کاشت بذر فضای سبز و احداث واحد های تجاری و یک بر رسی کلی از آسانسور ها .
    باور کنید برخی فقط جو روانی ایجاد می کنند.بهترین امنیت را خود اهالی تامین می کنند.

    مشکل آب همه جای کوهدشت است.تازه از زمانیکه چاه مسکن مهر زده شده باور بفرمایید ما هم اکنون که فصل گرم سال است مشکل کمبود آب آنچنانی نداریم.

    خواهشی که دارم اینه که واقعا بخاطر تسویه حسابهای شخصی با افراد و مسئولین این همه از مسکن مهر سیاه نمایی نکنید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.