- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دعواهای سیاسی درد لرستان نیست/ نمایندگان برنامه جمعی داشته باشند

خرم آباد – نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بر ضرورت وحدت و همدلی در استان لرستان تاکید کرد و گفت: دعواهای سیاسی درد استان نیست و مشکلی از لرستان رفع نمی کند.

به گزارش“میرملاس” به نقل از مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر سه شنبه در جلسه نشست با مجمع نمایندگان استان لرستان با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به مرحله ای از کمال رسیده که خواه ناخواه رهبری مردم منطقه و دنیا را به دست گرفته و چشم دنیا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران بیان داشت: در این مذاکرات یک طرف آن ایران و طرف دیگر نیز شش قدرت دنیا قرار گرفته و این امر جایگاه ایران را نشان می دهد که در چه موقعیتی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای با صلابت ایستاده است ادامه داد: این در حالیست که ایران اسلامی در سایه ۳۷ سال تحریم همواره صلابت خود را حفظ کرده و غنی سازی اورانیوم را در سایه همین تحریم ها به دست آورده است.

آیت الله میرعمادی بیان داشت: این امر به برکت وجود مردمی آگاه، با بصیرت و رهبری هوشیار، عادل، مجتهد، دور اندیش و تیزبین است.

نقش نمایندگان در توسعه لرستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مجلس و نقش نمایندگان در توسعه استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: مجلس در راس امور است و اگر مجلس نبود معلوم نبود سرنوشت کشور و مسائل به چه صورت می شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مجلس عصاره ای از ملت، رای و نظر مردم، افکار و اندیشه ها است عنوان کرد: امروز نیز تنها عاملی که می تواند جلوی زیاده خواهی های استبکار جهانی در مذاکرات هسته ای را بگیرد نمایندگان و مجلس است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه دور نهم مجلس و نمایندگان لرستان از نقاط قوت خوبی برخوردار هستند گفت: مواضع شفاف، روشن و قاطع از جمله نقاط قوت نمایندگان این دوره مجلس است.

وی همچنین حضور قوی در کمیسیونهای مجلس را از دیگر نقاط قوت نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: همچنین عملکرد نمایندگان لرستان در حوزه انتخابیه خود چشمگیر بوده و پیگیری ها و برنامه های مطلوبی در این زمینه داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین به عملکرد استانی نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیاز به کار و مطالعه بیشتری است و ۹ نماینده استان باید به صورت جمعی و استانی برنامه هایی را در دستور کار خود قرار دهند.

سرنخ هایی که لرستان را به سمت تنش می کشاند

آیت الله میرعمادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وحدت، همدلی، تعامل و دور اندیشی در استان تاکید کرد و بیان داشت: باید از تنش در استان جلوگیری به عمل آید چرا که امروز سرنخ هایی در استان وجود دارد که لرستان را به سمت تنش می کشاند.

وی با تاکید بر اینکه درد استان ما دعواهای سیاسی نیست عنوان کرد: همچنین درد لرستان جناح بازی نیست و اگر کسی می خواهد وحدت را در استان به هم بزند به دنبال خدشه دار کردن وحدت در لرستان بوده اما باید بدانند که وحدت استان به این راحتی از بین نمی رود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه نظارتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: به طور حتم استفاده از این جایگاه از سوی نمایندگان موجب جلوگیری از انحراف پرداخت تسهیلات، استفاده از افراد توانمند، تلاش برای جذب سرمایه گذار و … می شود.

وی همچنین با بیان اینکه فرهنگ مشارکت مردم در استان لرستان ضعیف است گفت: مطالبه گری در بین مردم پایین بوده و این در حالیست که نقش مردم در رشد و توسعه لرستان بسیار مهم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین بر ضرورت تقویت فرهنگ کار، دوری از تخریب و نفی همدیگر و تقویت نقدهای سازنده در استان تاکید کرد.