- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده ولی فقیه در لرستان: بازار و روحانیت از هم جدا نیستند

 

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: روحانیت و اصناف به عنوان دو بخش جدایی‌ناپذیر از یک‌دیگر هستند.
آیت ا… سید احمد میرعمادی در دیدار با برخی از روسای اتحادیه‌های صنوف شهرستان خرم‌آباد اظهارداشت: روحانیت و بازاریان در همه دوران در کنار یک‌دیگر بوده و هیچ جدایی میان این دو قشر نبوده و نخواهد بود.
وی تصریح کرد: بازار و اصناف در همه حال در مسیر ولایت و روحانیت قدم برداشته و روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز در همه حال با بازاریان و معتمدین بازار ارتباط تنگاتنگ داشته‌اند.
وی اضافه کرد: حضور بسیاری از بازاریان در کلاس‌های درس حوزه و همچنین همراهی آنان با روحانیت در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان‌دهنده اسلامی بودن بازار در همه دوران بوده است و روحانیت و علمای دینی نیز با توصیه‌های خود در جهت کمک به جامعه اسلامی بازاریان را رهنمود کرده‌اند.
وی بازار و روحانیت را در یک مسیر مشخص و همراه یک‌دیگر دانست و اظهار داشت: بازار و اصناف و معتمدین بازار در همه حال همراه و یاور روحانیت و انقلاب بوده‌اند و در بسیاری از امور بازاریان با کمک به حوزه‌های علمیه و روحانیت برای رفع مشکلات جامعه اسلامی پیش قدم بوده‌اند.
وی جدایی روحانیت و بازار از یک‌دیگر را بسیار خطرناک دانست و افزود: بازار و اصناف به همراه روحانیت باییستی در همه حال پشتیبان یکدیگر باشند تا بتوان جامعه اسلامی را از خطر، تهدید و انحراف دور نگه داشت.
آیت ا… میرعمادی در ادامه با اشاره به مشکلات بازاریان در سال‌های گذشته گفت: مشکلات اقتصادی جامعه گریبانگیر بازار و اصناف نیز بوده است و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی می‌بایست از بازار و میان اصناف مختلف در جامعه گسترش یابد.
وی افزود: شهرداری و دستگاه‌های نظارتی و خدماتی نیز بایستی با همکاری اتاق اصناف لرستان برای رفع مشکلات بازاریان و همراهی با آنان تلاش کرده تا در این میان مردم برای خرید و یا تامین مایحتاج با مشکلات کم‌تری روبه‌رو باشند.
نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: همراهی و پشتیبانی بازار و روحانیون می‌تواند به عنوان محلی مناسب برای کمک به جامعه اسلامی و همچنین رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی محسوب شود.
در ابتدای این دیدار رییس اتاق اصناف مرکز استان لرستان با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه بازاریان از انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها گفت: بازاریان و اصناف استان لرستان و به ویژه شهرستان خرم‌آباد در همه زمینه‌ها در راستای توسعه و پیشرفت کشور و انقلاب پیشگام هستند.
آرش راشدی افزود: حرکت خودجوش بازاریان و اصناف در برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی نشان‌دهنده همراهی این قشر از جامعه با انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: بازار و اصناف در کنار روحانیت و انقلاب بوده و در پیروزی انقلاب و جنگ ۸ ساله تحمیلی و فشارهای اقتصادی سال‌های اخیر، همراهی خود را با نظام اسلامی نشان داده است.
وی در ادامه با اشاره به سال‌روز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: بازاریان و اصناف در همه حال با آرمان‌های نظام و انقلاب همگام بوده و پس از ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، پشتیبان ولایت فقیه بوده است.
وی اضافه کرد: رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌تواند راه‌گشای جامعه بوده و با اجرای فرامین ایشان می‌توان چراغ راه آینده را در دست داشت.
در جریان این دیدار برخی از روسای اتحادیه‌های شهرستان خرم‌آباد نیز ضمن تقدیر از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در لرستان، به بیان مشکلات و مسائل بازار پرداختند.