- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

لرستان میزبان مسابقات جهانی «کوراش»/ مسئولان پای کار بیایند

خرم آباد – نایب رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشور از برگزاری مسابقات جهانی رشته ورزشی کوراش در استان لرستان خبر داد.

به گزارش “میرملاس” آرش میر اسماعیلی در گفتگو با مهر، به میزبانی خرم آباد برای برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۱۵ کوراش اشاره کرد و اظهار داشت: در نشست مشترکی که با رئیس جهانی فدراسیون کوراش صورت گرفت پیشنهاد میزبانی لرستان برای برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۱۵ مطرح و با این پیشنهاد موافقت شد.

لرستان اولین میزبان مسابقات جهانی کوراش در ایران

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از قطب های برتر دنیا در رشته های جودو و کوراش است بیان داشت: برای اولین بار میزبانی مسابقات کوراش جهانی در ایران خواهد بود که با توجه به شرایط لرستان این استان برای میزبانی مسابقات مناسب دیده شد.

مدیر تیم های ملی جودو کشور با بیان اینکه بخش قابل توجهی از هزینه های برگزاری این مسابقات توسط شخص وی تامین می شود عنوان کرد: استاندار لرستان و شهردار خرم آباد نیز از این موضوع استقبال کره و برای تامین هزینه های برگزاری مسابقات قول همکاری داده اند.

میر اسماعیلی با اشاره به اینکه مطابق موافقت های اولیه زمان برگزاری مسابقات جهانی کورتاش در آبان ماه امسال خواهد بود عنوان کرد: هفته آینده پروپوزال نهایی در هیئت رییسه برای تصویب در این زمینه تهیه خواهد شد و تصمیم نهایی در خصوص زمان برگزاری مسابقات گرفته خواهد شد.

وی افزود: تمام سعی ما بر این است که با گرفتن امتیازی خاص زمینه ای را فراهم کنیم که تیم لرستان به صورت مستقل در این مسابقات شرکت کند.

درخشش ورزشکاران لرستانی در رشته کوراش

نایب رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشور بیان داشت: رشته کوراش از کشور ازبکستان شکل گرفته و هم پای رشته جودو به وجود آمده است و شاید رشته نام آشنایی برای مردم لرستان نباشد اما طی دو سال اخیر این استان قهرمانان خوبی در این رشته داشته است.

میر اسماعیلی از ورود رشته کوراش به بازی های آسیایی خبر داد و گفت: اگر این رشته وارد بازی های آسیایی شود به طور قطع می تواند باعث کسب افتخارات زیادی برای کشورمان شده و رنگ مدال ها رتبه کشورمان در رنکینگ آسیایی بالا ببرد.

وی به موفقیت بانوان لرستانی در کسب مدال مسابقات آسیایی رشته کوراش اشاره کرد و افزود: دو بانوی لرستانی در مسابقات آسیایی لبنان که یک ماه پیش برگزار شد موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره در رشته کوراش شدند.

میر اسماعیلی اضافه کرد: علی دهقان دیگر ورزشکار لرستانی سال گذشته در مسابقات کوراش ساحلی موفق شد یک مدال نقره آسیایی را بدست آورد.

مدیر تیم های ملی جودوی کشور یادآور شد: رشته کوراش رشته نوپایی است که امید می رود خیلی زود رشد کند به دلیل اینکه نفر سوم شورای المپیک آسیا و رئیس فدراسیون جهانی پشت این قضیه بوده و از آن حمایت می کنند.

میر اسماعیلی آینده ورزش لرستان را در زمینه رشته کوراش درخشان دانست و گفت: با توجه به پتانسیل جودویی که در استان است می توانیم به گسترش رشته کوراش در لرستان امیدوار باشیم.

نگاه ویژه مدیریت ارشد لرستان به ورزش

وی برگزاری مسابقات جهانی کوراش در لرستان را فرصتی مناسب برای ارتقاء ورزش استان دانست و افزود: امیدواریم مسئولان استان در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات ما را یاری کنند و ما را دست تنها نگذارند.

 

نایب رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشور با اشاره به اینکه پتانسیل ورزش استان در بیشتر رشته ها بالاست بیان داشت: اگر بین بزرگان ورزش استان روحیه همدلی و همراهی وجود داشته باشد شاهد رشد و پیشرفت ورزش لرستان خواهیم بود.

میر اسماعیلی استاندار لرستان را فردی ورزش دوست و حامی ورزشکاران دانست و اضافه کرد: اکنون که چنین فرصتی برای استان به وجود آمده است می توان با یک برنامه ریزی دقیق سطح ورزش لرستان را ارتقاء داد.

وی وجود یک تیم والیبال و یک تیم فوتبال لرستان در لیگ دسته یک کشور را برای استان افتخاری بزرگ خواند.

دبیری آرش میر اسماعیلی در کمیته آموزش جودوی کشور

این قهرمان لرستانی اسبق جودوی جهان به انتخاب خود به عنوان دبیر کمیته آموزش جودوی آسیا اشاره کرد و گفت: من به عنوان دومین ایرانی هستم که بعد از محمد درخشان رئیس کمیته آموزش جودوی آسیا موفق به گرفتن کرسی آسیایی شدم که امیدوارم این کرسی بتواند به نفع کشورمان باشد.

دبیر کمیته آموزش جودوی آسیا به برنامه های این کمیته اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص برنامه های چهار ساله ای مدون شده است که طی هفته آینده برای تایید به کنفدراسیون آسیا ارائه می شود که تدوین این برنامه ها می تواند در زمینه آموزش جودوی کشورمان تاثیرگذار باشد.

میر اسماعیلی افزود: سعی می کنیم دوره های مربی گری را در سطح کشور برای اخذ مدرک آسیایی برگزار کنیم که در این دوره های آموزشی از مدرسین داخلی و خارجی استفاده خواهد شد.