- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سرانه شهرداری خرم‌آباد با شهر های دیگر استان‌ها فاصله دارد/شهروندان ثروتمندی در لرستان زندگی نمی‌کنند

استاندار لرستان گفت: سرانه درآمدی شهرداری‌های لرستان با میانگین کشوری فاصله فراوانی دارد.

به گزارش “میرملاس” به نقل از فارس،هوشنگ بازوند ظهر شنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: در این شورا قرار است مشکل آموزش و پرورش حل و فصل شود اما بیشتر باید روی مشکلات نرم‌افزاری در این شورا تمرکز کنیم و مشکلات سخت‌افزاری باید بیرون از این شورا حل شود.

وی عنوان داشت: ایجاد طرح‌ها و برنامه‌های لازم برای ارتقای سطح تسهیلات استان باید از اولویت‌های آموزش و پرورش لرستان باشد.

بازوند در خصوص مشکلات مدرسه‌های حاشیه سد سیمره اظهار کرد: با توجه به اینکه در آب‌گیری سد سیمره تعدادی از مدارس روستایی شهر کوهنانی زیر آب رفته و متولیان این سد تعهد کرده‌اند که کلاس‌های درس مورد نیاز این روستاها را احداث کنند از این رو تا ۱۵ روز آینده با حضور مدیرکل بازرسی استانداری آموزش و پرورش آب منطقه‌ای و نماینده سد سیمره نسبت به تعیین تکلیف این موضوع باید اقدام کنند.

استاندار لرستان در ادامه به پلمپ استخر شنای آموزش و پرورش الیگودرز و خانه معلم آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا باید جلسه‌ای با حضور معاون امور عمرانی استانداری، آموزش و پرورش و شهرداری‌های الیگودرز و خرم‌آباد برگزار شود و این موضوعات مورد بررسی قرار گیرند.

بازوند افزود: ۱۷ بانک عامل استان لرستان تعهد داده‌اند که ۱۷ مدرسه یک کلاسه را در مناطق محروم استان لرستان احداث کنند که شش بانک تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال مجوز از کشور هستند.

این مسئول یادآور شد: روند پیگیری پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مطلوب نیست و ما برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در زمینه خاص باید بیشتر از سایر استان‌های کشور تلاش کنیم.

استاندار لرستان به وضعیت سرانه درآمد شهرداری‌ها در استان اشاره کرد و گفت: شهرداری‌های استان لرستان همه دارای مشکلات فراوانی هستند، سرانه شهرداری خرم‌آباد که مرکز استان لرستان است بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان تخمین زده شده که در کشور این سرانه ۲۵۰ هزار تومان است.

این مسئول تصریح کرد: شهروندان ثروتمندی در شهرهای لرستان زندگی نمی‌کنند، از این رو بودجه شهرداری خرم‌‌آباد که مرکز استان لرستان محسوب می‌شود به اندازه شهرستان رتبه سوم در سایر استان‌ها است.

استاندار لرستان گفت: امسال ۱۰۷ میلیون تومان بودجه شهرداری خرم‌آباد است که ۷۰ درصد آن جاری و ۳۰ درصد آن عمرانی است که این در برابر استان‌های همجوار یک رقم ناچیز است.