- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور/عملیات اجرایی ساخت کارخانه ذوب آهن شهرستان رومشکان آغاز شد

steel5 [1]

 

عملیات اجرایی احداث کارخانه ذوب آهن رومشکان روز دوشنبه طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور و سید احمد آوایی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درشهرستان رومشکان آغاز شد.

 به گزارش میرملاس، فرماندار شهرستان رومشکان در گفت و گو با ایرنا گفت: راه اندازی این کارخانه که با همکاری بخش خصوصی و در منطقه تنگ بره رومشکان اجرا می شود برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

محمد محمدی نژاد افزود: با توجه به دستور استاندار لرستان در خصوص تسهیل شرایط سرمایه گذاری در استان، ۷۰ هکتار زمین از محل منابع طبیعی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی استان با توجه به اختیارات استانی با واگذاری ۲۰ هکتار از این میزان موافقت کرده و درخواست مجوز برای واگذاری ۵۰ هکتار مابقی به شورای عالی منابع طبیعی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات تسطیح زمین این کارخانه آغاز شده گفت: مجوز برداشت آب برای این طرح اخذ شده و مجوز گاز نیز در دست بررسی است.

محمدی نژاد افزود: بنابر اعلام سرمایه گذار طرح کارخانه ذوب آهن رومشکان به منظور تولید شمش و میلگرد با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی اجرا می شود.

رومشکان تا سال ۱۳۹۲ یکی از بخش های تابعه شهرستان کوهدشت بود که با مصوبه هیات دولت در اردیبهشت ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا یافت و در نهایت در بهمن ماه ۱۳۹۲ فرمانداری این شهرستان به صورت رسمی افتتاح شد.

این مراسم با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان، الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی و نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.