تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

دکتر کریمی فر : نقش برجسته بانوان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است

  • کد خبر : 69921
  • 22 خرداد 1394 - 16:04

  مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان این جمله که زن آئینه تمام نمای شخصیت انسان است ، گفت : بانوان حضوری بانشاط ،فعال و اثر بخش در آموزش و پرورش دارند و نقش برجسته آنان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است . دکتر گودرز کریمی فر نقش آموزش […]

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان این جمله که زن آئینه تمام نمای شخصیت انسان است ، گفت : بانوان حضوری بانشاط ،فعال و اثر بخش در آموزش و پرورش دارند و نقش برجسته آنان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است .

دکتر گودرز کریمی فر نقش آموزش و پرورش را در ترغیب بانوان به حضور فعالانه در عرصه های مختلف اجتماع کلیدی برشمرد و گفت : بیش از نیمی از معلمان کشور را بانوان تشکیل می دهند که نقش آفرینی آنان در هدایت جامعه کاملاً ملموس است . وی خاطر نشان کرد : زن مظهر پرورش است و صفت الهی پروردن را از جانب خدای خویش به ودیعه دارد.

کریمی فر ادامه داد : در مکتب اسلام ، قبل از افشاندن بذر آموزش در وجود انسان باید تزکیه و تربیت را آغاز کرد و این تربیت از خواستگاه ایجاد و جایگاه تولد شکل می گیرد که رسالت اصلی آن بر عهده زن و مادر است .

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان این جمله که زن آئینه تمام نمای شخصیت انسان است ، گفت : بانوان حضوری بانشاط ،فعال و اثر بخش در آموزش و پرورش دارند و نقش برجسته آنان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است .

دکتر گودرز کریمی فر  نقش آموزش و پرورش را  در ترغیب بانوان به حضور فعالانه در عرصه های  مختلف اجتماع کلیدی برشمرد و گفت : بیش از نیمی از معلمان کشور را بانوان تشکیل می دهند که نقش آفرینی آنان در هدایت جامعه  کاملاً ملموس است . وی خاطر نشان کرد : زن  مظهر پرورش است و صفت الهی پروردن  را از جانب خدای خویش به ودیعه دارد.

کریمی فر ادامه داد : در مکتب اسلام  ، قبل از  افشاندن بذر آموزش در وجود  انسان باید تزکیه و تربیت  را  آغاز کرد و  این تربیت از خواستگاه ایجاد و جایگاه تولد شکل می گیرد که رسالت اصلی آن  بر عهده زن و مادر است .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر این نکته تاکید کرد که دامن مادر اولین کلاس درس و بهترین محل تربیت کودک است و ادامه داد :  ظهور و بروز استعدادهای زیستی، فکری  و عاطفی فرزندان  تحت شعاع این کانون قرار دارد و از گرمی وجود زن نشأت گرفته و کمال می یابد، به نحوی که آثار آن تا پایان حیات در جهان ماده و تداومش در نشئه روح باقی خواهد ماند.

کریمی فر در ادامه به برنامه های آموزش و پرورش در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت : طرح مشکات با هدف ارتقای مهارت والدین و معلمان در برخورد با دانش آموزان دختر در مدارس متوسطه دوره اول اجرا شده است.

وی ادامه داد : این طرح در راستای بهبود تعاملات و مهارت های ارتباطی میان مدرسه و خانواده با دانش آموزان دختر برنامه ریزی شده و در آن حداقل به ۲۰ مورد از آسیب های حوزه دانش آموزان دختر پرداخته و راه های مقابله با این آسیب ها مورد بررسی قرار می گیرد.
کریمی فر در ادامه افزود : در اجرای طرح مشکات جلسات متعددی برای معلمان، والدین و دانش آموزان مدارس برگزار شده و اساتید حوزه خانواده ، شیوه های صحیح برقراری ارتباط میان افراد مختلف جامعه به ویژه والدین و فرزندان را آموزش می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه از اجرای طرح بشری در مدارس مناطق محروم و حاشیه ای خبر داد و گفت : طرح بهبود وضعیت آموزشی، بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم تحت عنوان “طرح بشری” برگزار شده است .

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در امور بانوان هم با اشاره به نشست های آموزشی در حوزه بانوان  گفت : به منظور ارتقای دانش و معرفت بانوان و ترغیب آنان به حضور فعالانه در عرصه های جامعه کارگاهها و نشست های آموزشی مختلفی با دانش آموزان ،معلمان و اولیاء برگزار شده است .فریبا گله دار افزود : تسهیلات و خدمات مختلفی برای بانوان به خضوص زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به اولویت آنان  در تسهیلات مالی اشاره کرد : وی  در ادامه به سهم ۲۵درصدی بانوان سرپرست خانوار در اعطای تسهیلات ۵۰میلیون ریالی اشاره کرد . گله دار در پایان از نظارت بر اجرای طرح پوشاک مدارس ، تجهیز و راه اندازی کتابخانه تخصصی زنان با ۲هزار عنوان ، برگزاری نمایشگاه مد و حجاب اسلامی ، نمایشگاههای حجاب و عفاف و  چندین همایش حجاب و عفاف به عنوان برنامه های دیگر امور بانوان و خانواده در آموزش و پرورش یاد کرد .

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=69921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام خدمت شما جناب دکتر کریمی فرد. خوشم از مدیر همیشه در صحنه می آید و چند باری برای کار فرهنگی به سراغ آموزش و پرورش آمده ایم و الحق که سنگ تمام گذاشته اید و لرستان را سر فراز نموده اید. پایدار باشید برای لرستان. اگر کمی دقت فرمایید شاید به خاطرتان آیم. کد میدهم که زیاد اذیت نشوید همایش جوانان مؤمن و انقلابی لرستان که خاطر شریفتان هست؟ بابت زحماتتان سپاس . اجازه دهید از طرف جوانان مؤمن و انقلابی لرستان به احترام نامتان برخیزم .یاعلی

  2. دوست عزیز سلام الحق والانصاف مایه ی مباهات برای لرستانید اما دکتر کم کم داری به سلطان برگرداندن نیروهای طرفدار قالیباف تبدیل میشوی هر نیرویی از اموزش و پرورش عزل میشود بعد از حداکثر ۷۲ ساعت برگردانده میشود حتی اگر فلان شخص دستش در امورات اداره کج باشد خیلی خیلی زحمت میکشی اما با حرکات کوچک زحمات خود را برباد نده .ی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.