- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کریمی فر : نقش برجسته بانوان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان این جمله که زن آئینه تمام نمای شخصیت انسان است ، گفت : بانوان حضوری بانشاط ،فعال و اثر بخش در آموزش و پرورش دارند و نقش برجسته آنان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است .

دکتر گودرز کریمی فر نقش آموزش و پرورش را در ترغیب بانوان به حضور فعالانه در عرصه های مختلف اجتماع کلیدی برشمرد و گفت : بیش از نیمی از معلمان کشور را بانوان تشکیل می دهند که نقش آفرینی آنان در هدایت جامعه کاملاً ملموس است . وی خاطر نشان کرد : زن مظهر پرورش است و صفت الهی پروردن را از جانب خدای خویش به ودیعه دارد.

کریمی فر ادامه داد : در مکتب اسلام ، قبل از افشاندن بذر آموزش در وجود انسان باید تزکیه و تربیت را آغاز کرد و این تربیت از خواستگاه ایجاد و جایگاه تولد شکل می گیرد که رسالت اصلی آن بر عهده زن و مادر است .

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان این جمله که زن آئینه تمام نمای شخصیت انسان است ، گفت : بانوان حضوری بانشاط ،فعال و اثر بخش در آموزش و پرورش دارند و نقش برجسته آنان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است .

دکتر گودرز کریمی فر  نقش آموزش و پرورش را  در ترغیب بانوان به حضور فعالانه در عرصه های  مختلف اجتماع کلیدی برشمرد و گفت : بیش از نیمی از معلمان کشور را بانوان تشکیل می دهند که نقش آفرینی آنان در هدایت جامعه  کاملاً ملموس است . وی خاطر نشان کرد : زن  مظهر پرورش است و صفت الهی پروردن  را از جانب خدای خویش به ودیعه دارد.

کریمی فر ادامه داد : در مکتب اسلام  ، قبل از  افشاندن بذر آموزش در وجود  انسان باید تزکیه و تربیت  را  آغاز کرد و  این تربیت از خواستگاه ایجاد و جایگاه تولد شکل می گیرد که رسالت اصلی آن  بر عهده زن و مادر است .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر این نکته تاکید کرد که دامن مادر اولین کلاس درس و بهترین محل تربیت کودک است و ادامه داد :  ظهور و بروز استعدادهای زیستی، فکری  و عاطفی فرزندان  تحت شعاع این کانون قرار دارد و از گرمی وجود زن نشأت گرفته و کمال می یابد، به نحوی که آثار آن تا پایان حیات در جهان ماده و تداومش در نشئه روح باقی خواهد ماند.

کریمی فر در ادامه به برنامه های آموزش و پرورش در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت : طرح مشکات با هدف ارتقای مهارت والدین و معلمان در برخورد با دانش آموزان دختر در مدارس متوسطه دوره اول اجرا شده است.

وی ادامه داد : این طرح در راستای بهبود تعاملات و مهارت های ارتباطی میان مدرسه و خانواده با دانش آموزان دختر برنامه ریزی شده و در آن حداقل به ۲۰ مورد از آسیب های حوزه دانش آموزان دختر پرداخته و راه های مقابله با این آسیب ها مورد بررسی قرار می گیرد.
کریمی فر در ادامه افزود : در اجرای طرح مشکات جلسات متعددی برای معلمان، والدین و دانش آموزان مدارس برگزار شده و اساتید حوزه خانواده ، شیوه های صحیح برقراری ارتباط میان افراد مختلف جامعه به ویژه والدین و فرزندان را آموزش می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه از اجرای طرح بشری در مدارس مناطق محروم و حاشیه ای خبر داد و گفت : طرح بهبود وضعیت آموزشی، بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم تحت عنوان “طرح بشری” برگزار شده است .

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در امور بانوان هم با اشاره به نشست های آموزشی در حوزه بانوان  گفت : به منظور ارتقای دانش و معرفت بانوان و ترغیب آنان به حضور فعالانه در عرصه های جامعه کارگاهها و نشست های آموزشی مختلفی با دانش آموزان ،معلمان و اولیاء برگزار شده است .فریبا گله دار افزود : تسهیلات و خدمات مختلفی برای بانوان به خضوص زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به اولویت آنان  در تسهیلات مالی اشاره کرد : وی  در ادامه به سهم ۲۵درصدی بانوان سرپرست خانوار در اعطای تسهیلات ۵۰میلیون ریالی اشاره کرد . گله دار در پایان از نظارت بر اجرای طرح پوشاک مدارس ، تجهیز و راه اندازی کتابخانه تخصصی زنان با ۲هزار عنوان ، برگزاری نمایشگاه مد و حجاب اسلامی ، نمایشگاههای حجاب و عفاف و  چندین همایش حجاب و عفاف به عنوان برنامه های دیگر امور بانوان و خانواده در آموزش و پرورش یاد کرد .