تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

چراغ نمایش «هزار شلاق» روشن شد + گزارش تصویریدر تماشاخانه سنگلج تهران | احسان ملکی و ناصر حبیبیان

  • کد خبر : 69968
  • 23 خرداد 1394 - 18:12

  – چراغ نمایش «هزار شلاق» روشن شد + گزارش تصویری تماشاخانه سنگلج تهران | احسان ملکی و ناصر حبیبیان –   چراغ نمایش «هزار شلاق» به کارگردانی احسان ملکی، شامگاه پنجشنبه ۲۱ خردادماه، به دست ایرج رحمان‌پور، شاعر، خواننده و ترانه‌سرا، روشن شد. به گزارش سایت ایران تئاتر، مراسم شب‌چراغ نمایش «هزار شلاق» نوشته […]

 

10312467_310228025806413_1883910895500186463_n-copy

چراغ نمایش «هزار شلاق» روشن شد + گزارش تصویری تماشاخانه سنگلج تهران | احسان ملکی و ناصر حبیبیان

 

چراغ نمایش «هزار شلاق» به کارگردانی احسان ملکی، شامگاه پنجشنبه ۲۱ خردادماه، به دست ایرج رحمان‌پور، شاعر، خواننده و ترانه‌سرا، روشن شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، مراسم شب‌چراغ نمایش «هزار شلاق» نوشته ناصر حبیبیان و کار احسان ملکی، با حضور ایرج رحمان‌پور، کورش نریمانی و جمعی از هنرمندان جوان تئاتر در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محسن حسن‌زاده که اجرای این برنامه را برعهده داشت، ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: «با توجه به نگاه تازه مدیریت تماشاخانه سنگلج و توجه ویژه اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به جایگاه و اهمیت قدیمی‌ترین و استانداردترین تماشاخانه تهران، فعالیت مجدد این تالار، با نمایش برگزیده سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر آغاز می‌شود. امیدواریم با ادامه اجراهای این چنینی، تماشاخانه سنگلج به جایگاه شایسته‌ای دست یابد.»

در بخش دیگر این مراسم، کورش نریمانی طی سخنانی، با اشاره به ساختار قوی نمایش «هزار شلاق» اظهار کرد: «امیدوارم صحبت‌هایی که اکنون بیان می‌کنم، به معنای حمایت از گروهی که هم‌استانی من هستند، به حساب نیاید. دوستانی که من را می‌شناسند به خوبی آگاهند نسبت به کارهایم چقدر بی‌رحم‌ام و اولین منتقد کارهای خودم و دوستانم به شمار می‌روم. با این حال، باعث افتخار است که در جشنواره گذشته تئاتر فجر به تماشای اثری نشستم که انتظار روبه‌رو شدن با آن را نداشتم. نمایشی که به یکی از دغدغه‌های این چند سال من می پردازد، یعنی این‌که نسبت تئاتر ما با تاریخ و جامعه‌مان چیست؟ باید بتوانیم نمایشی ایرانی را اجرا کنیم که در اجرای جهانی هم بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.»

نریمانی در ادامه با گله‌مندی از نگاه عده‌ای نسبت به نمایش‌های ایرانی عنوان کرد: «متاسفانه این نوع نمایش‌ها چندان به مذاق برخی خوش نمی‌آید، چون فکر می‌کنند نمایش ایرانی جلوه روشنفکرانه ندارد و تماشاگران باید به دیدن نمایش‌هایی بنشینند که چیزی از آن متوجه نشوند. در برابر چنین اندیشه‌ای، حالا به تماشای نمایشی می‌نشینیم که بخشی از تاریخ سرزمین‌مان را به تصویر می‌کشد و نقاط تاریکی را که بسیار بر سرنوشت ما و فرزندانمان تاثیر گذاشته است، نشان می‌دهد.»

او همچنین درباره اجرای این نمایش در تماشاخانه سنگلج بیان کرد: «نمی‌دانم از اجرای این کار در این سالن خوشحال باشم یا نه؟! این سالن پیشینه‌ای از تئاتر ایران را یدک می‌کشد، اما هنوز جایگاه مورد نظرش را پیدا نکرده است. از سوی دیگر، گروه اجرایی زحمت بسیاری برای این کار کشیده‌اند و تلاش کردند برای جذب تماشاگر در سالن دیگری اجرا بروند. اما باید از صمیم قلب به مدیر جدید تماشاخانه برای انتخاب خوب این کار و شجاعت این انتخاب تبریک بگویم. مدیران فرهنگی ما باید شهامت انتخاب کارهای خوب ایرانی را داشته باشند.»

مراسم شب‌چراغ نمایش «هزار شلاق» میزبان ایرج رحمان‌پور، شاعر، خواننده و ترانه‌سرای شهیر استان لرستان بود. این هنرمند پیش از روشن کردن چراغ، از اجرای نمایش‌های ایرانی ابراز خرسندی کرد. او اظهار امیدواری کرد فعالان این حوزه با نگاه آکادمیک و حفظ هویت ایرانی بتوانند در این مسیر به درستی گام بردارند.»

پس از این‌که رحمان‌پور چراغ نمایش «هزار شلاق» را روشن کرد، کورش نریمانیهدیه‌ای از طرف تماشاخانه سنگلج به این هنرمند موسیقی اهدا کرد.

 نمایش «هزار شلاق» نوشته ناصر حبیبیان به کارگردانی احسان ملکی هر شب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود. حمید عرب، مسعود شاکرمی، سعید زارع، داود معینی‌کیا و مریم طاهری بازیگران این نمایش‌اند.

دعوتنامه
ور ز رُخش لحظه ای نقاب بر افتد
هر دو جهان بازی خیال نماید

چه حس مشترکی داریم با سنگلج ! هر دو از تکرار خسته ایم .
حضور محترم شما در اجرای نمایش (( هزار شلاق)) را مغتنم می شماریم.
نویسنده: ناصر حبیبیان
کارگردان: احسان ملکی
— موفق ترین و موثرترین گروه در عرصه تولید تئاتر در جشنواره های — ملی و بین المللی سال ۹۳ در جشن اردیبهشت تئاتر ایران
— نامزد پنج بخش مسابقه تئاتر  صحنه ایاز سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر
— برنده تندیس نمایشنامه نویسی، از سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر
— برنده تندیس موسیقی، از سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر
— تقدیر کارگردانی، از سی و سومین جشنواره بین المللی  تئاتر فجر
— اثر برگزیده، سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

۱۹.۳۰ تماشاخانه  سنگلج از ۱۷ خرداد تا ۸ تیر ماه ۹۴
آدرس پایین تر از میدان حسن آباد ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، تماشاخانه سنگلج

IMG_20150612_011858

*
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=69968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. ملکی عزیز موفق باشی

  2. سلام این نمایش فوق العاده بود ممنون از همه یشان

  3. درود و تبریک به دوستان هنرمندم احسان و ناصر عزیز

  4. سلام
    عرض تبریک و درود.همواره پیگیر و مشتاق شنیدن موفقیتهای شما دوستان عزیزم هستم.

  5. ناصر عزیز تبریک توفیق رفیق راهت باد

  6. تبریک میگم وموفقیت هاتون روز افزون…

  7. تبریک میگم به دوست هنرمندم احسان ملکی

  8. آقایان ناصرحبیبیان واحسان ملکی:خبردرخشش شما درحوزه تئاترونمایش موجب خوشحالی کوهدشتیهای مقیم مرکزشد.توفیق شما عزیزان از خداوندمنان خواهانیم

  9. احسان عزیز تبریک و درود به هنر و هدفتان.سربلند باشید

  10. نه خسته
    چرا تو شهر خودمون هم اجرا نمی کنید؟!

  11. با سلام و خسته نباشید خدمت برادر عزیزم احسان جان امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق باشی همیشه خبر موفقیت تو بشنوم . باعث سربلندی شهرمون هستی احسان جان دوست دارم…

  12. آفرین پسرعمو ،خسته نباشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.