تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

استاندار : وجود ۳۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیمه‌کاره رهاشده در لرستان

  • کد خبر : 70065
  • 25 خرداد 1394 - 8:32

  استاندار لرستان گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذارهای نیمه‌کاره رها شده در استان لرستان است.   به گزارش میرملاس ، هوشنگ بازوند یکشنبه شب در حاشیه همایش بزرگداشت حماسه سیاسی ۲۴ خرداد که در شهرستان دورود برگزار شد، در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه بانک‌های استان لرستان ۹۶۰ میلیارد تومان […]

_MG_0338

 

استاندار لرستان گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذارهای نیمه‌کاره رها شده در استان لرستان است.

 

به گزارش میرملاس ، هوشنگ بازوند یکشنبه شب در حاشیه همایش بزرگداشت حماسه سیاسی ۲۴ خرداد که در شهرستان دورود برگزار شد، در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه بانک‌های استان لرستان ۹۶۰ میلیارد تومان معوقات بانکی دارد، اظهار کرد: حدود ۴۴ درصد این معوقات مربوط به سیاست اشتباه بنگاه‌های اقتصادی زود بازده است و این شرایطی است که استان لرستان در زمان آغاز به کار دولت داشته است.

* ۳۶۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری نیمه‌کاره رهاشده در لرستان

این مقام مسئول، نخستین اقدام را برای برون رفت از این شرایط تهیه یک نقشه راه بیان کرد و گفت: ماحصل بدون نقشه راه کار کردن، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیمه کاره رها شده است و از این جهت تهیه یک نقشه راه و برنامه مدون را در همه بخش‌ها در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور سند چشم‌انداز استان، سند اشتغال، سند آمایش و سند نیروی انسانی تدوین شد به نحوی که توسعه همه شهرستان‌ها به صورت تفکیک‌شده تدوین شد.

بازوند با اشاره به اقدامات اقتصادی انجام شده در استان لرستان تاکید کرد: استان لرستان در ۱۰ سال گذشته به عنوان رتبه اول بیکاری کشور مطرح بوده است که امیدواریم با اقدامات انجام شده، این وضعیت بهبود یابد و شاهد تغییرات جدی باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب روستایی، یادآور شد: در بخش آب روستایی در سال ۹۳، میزان اعتبارات ۱۳ برابر سال ۹۱ شد و با وجود خشکسالی‌ها و جدی‌تر شدن بحران آب، تعداد روستاهایی که از طریق تانکر آب‌رسانی شدند از ۱۳۵ روستا در سال ۹۱ به ۹۵ روستا در سال ۹۳ کاهش یافت.
بازوند ادامه داد: همچنین حدود ۳۴۰ روستا در استان گازرسانی شده که ۲۵۷ مورد به ۲۰ ماه گذشته مربوط می‌شود.

بازوند ادامه داد: این اقدامات در جهت محرومیت‌زدایی صورت می‌گیرد که یکی از سیاست‌های جدی دولت است.

* رفع موانع قضایی کارخانه صنایع غذایی گهر دورود

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به تعطیل شدن کارخانه صنایع غذایی گهر دورود اظهار داشت: این کارخانه یکی از ظرفیت‌های بزرگ صنعتی این شهرستان به شمار می‌رود که متاسفانه به دلیل موانع قضایی تعطیل بود و در سفر ریاست محترم دستگاه قضا به استان لرستان مشکلات این کارخانه مطرح و خوشبختانه دستور ویژه ایشان برای تعیین تکلیف این کارخانه صادر شد.

وی افزود: در ادامه با حضور مدیرعامل بانک ملی  از این پروژه بازدید به عمل آمد و خوشبختانه در خصوص تکمیل و راه‌اندازی مجدد پروژه تعیین تکلیف شد به نحوی که بانک ملی این کارخانه را به عنوان رد مال در اختیار گیرد.

بازوند با اشاره به توسعه کشاورزی در استان لرستان یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سالانه باید هشت هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل شوند و ۱۱ هزار هکتار از اراضی آبی باید از روش آبیاری سنتی به مدرن تغییر کند که خوشبختانه این برنامه‌ریزی در سال ۹۳ به طور کامل صورت گرفت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام آقای استاندار این خیابان کوی جهادگران را نیمه کاره رها کردید این همه هزینه کردید همینجوری رها کردید ورفتید این چندتاخونه روهم بردارید خیابونو آسفالت کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.