- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مشاور ارشد رییس جمهور در خرم آباد : حاکمیت عقلانیت بر اداره امور کشور از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است

photo_2015-06-24_15-03-42

 

مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر مناطق آزاد تجاری کشور گفت: حاکمیت عقلانیت بر اداره امور کشور از اصلی ترین و مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم است.
به گزارش میرملاس به نقل ایرنا، اکبر ترکان روز دوشنبه در همایش طلوع امید ویژه بزرگداشت حماسه سیاسی ۲۴ خرداد افزود: به طور قطع رای مردم در ۲۴ خرداد بر مبنای سخنان نامزدها بوده و اتفاقی نبوده و البته انجام مناظرات موجب افزایش آگاهی مردم شد.
وی با بیان اینکه دکتر روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیز به عقل گرایی مشهور بود تصریح کرد: رییس جمهوری ظرفیت شخصیتی بالایی دارد و امور را با تدبیر و عقلانیت پیش می برد.
وی خطاب به برخی مخالفان دولت گفت: علیرغم ظرفیت بالای دکتر روحانی در شنیدن و پذیرش نقد مراقبا انتقادات خود باشید چراکه بنا نیست دکتر روحانی مسیر سیاسی و مشی اعتدالی خود راتغییر دهد و در مسیر گروه رقیب حرکت کند.
ترکان با انتقاد از برخی شلوغ کاری ها افزود: بنا نیست اگر اقلیتی به دولت و رییس جمهور فشار بیاورند دکتر روحانی از مسیری که پیش از این اعلام کرده، تغییر جهت دهد.
وی اضافه کرد: دکتر روحانی ، رونق اقتصادی، احیا اخلاق و تعامل با جهان را مشی اعتدالی خود اعلام کرده و قرار نیست با فشار برخی ها این مشی اعتدالی به صورت ناقص اجرا شود، به عنوان مثال تعامل با دنیا در دستور کار دکتر روحانی است و این خط مشی را به تعامل با نصف دنیا تغییر نمی دهد.
وی با تاکید بر اینکه انتقادها توسط دکتر روحانی بررسی شده اما تبعیت محض نمی شود گفت: در ابتدا حمایت مقام معظم رهبری و سپس مردم بزرگترین سرمایه حرکت دوکتر روحانی هستند .
وی ادامه داد: تعامل با جهان راه قطعی رییس جمهور است و تردید نداریم این مسیر را تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رعایت خط قرمزهای نظام ادامه می دهد.
مشاور ارشد رییس جمهور گفت: در شرایط فعلی، سناریوی اداره کشور ، سناریوی تحریم است و البته این به این معنا نیست که سناریوی جایگزین برای دولت وجود ندارد.
ترکان با بیان اینکه اداره کشور با سناریوی تحریم به استیصال نرسیده اظهار کرد: سناریوی جایگزین بعد از موفقیت مذاکرات هسته ای اجرا می شود.

***
پس زدن همراهان اصلی دولت توسط مجاهدان شنبه مطلوب نیست

مشاور ارشد رییس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری کشور همچنین انتظار برخی مخالفان دولت مبنی بر تصدی گری در دولت را ناشایست دانست و گفت: این انتظار که برخی به رغم عدم همراهی با رییس جمهور هم اکنون انتظار دارند پیشقراولان مدیریت امور بشوند، انتظار صحیحی نیست.
ترکان با اشاره به اینکه بکارگیری تمامی ظرفیت ها و همراهی نیروهای انقلاب با رییس جمهور عالی است افزود: برخی اوقات عده ای مجاهدان شنبه پیدا شده و همراهان اصلی رییس جمهور را پس می زنند که این امر مطلوب نیست.
وی با تایکد بر اینکه یاران و همراهان اصلی باید رییس جمهوری را کمک کرده وانتصابات بر مبنای شایستگی باشد، تصریح کرد: این بدین معنا نیست که هر کس در زمان انتخابات از تیر چراغ برقی بالا رفته هم اکنون پست بگیرد.

***
۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سیستم بانکی از سررسید اوراق مشارکت

مشاور ارشد رییس جمهور همچنین به شرایط تحویل دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: بخشی از اندوه دولت یازده که میراث گذشته است همچون کوه یخ در زیر آب پنهان مانده و هر بار بخشی از این مشکلات آشکار می شود.
ترکان افزود: دولت گذشته هزاران میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته و این اوراق هم اکنون سررسید شده به نحوی که بدهی دولت به سیستم بانکی از محل سررسید اوراق مشارکت به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به کشف ۴۷ میلیارد دلار بدهی جدید وزارت نفت حاصل از عملکرد دولت گذشته ادامه داد:۳۵ میلیارد دلار پول بانک مرکزی از محل فروش نفت به جای سرمایه گذاری در بانکهای خارجی در شرکت نیکو خرج شده و علاوه بر این وزارت نفت ۱۲ میلیارد دلار دیگر نیز از این محل به سایر بانکها بدهکار است.

***

شناسایی دو میلیون و ۶۰۰ هزار زن سرپرست خانوار

مشاور ارشد رییس جمهور همچنین با اشاره به وجود دو میلیون و ۶۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور گفت: باید برای ایجادو راه اندازی طرح های مربوط به زنان برنامه ریزی شود.
ترکان با اشاره به رابطه توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی اظهار داشت: معیشت مردم بسیار مهم بوده و کم توجهی به توسعه اقتصادی موجب از دست رفتن بسیاری از داشته ها می شود.
وی همچنین با انتقاد از استخدام مادام العمر اضافه کرد: این نوع استخدام آفت بسیار بدی است که باید برای رفع این معضل چاره اندیشی کرده و از بن بست خارج شویم.
وی با تاکید بر انتقال امنیت شغلی به امنیت اجتماعی گفت: استخدام مادام العمر حاشیه امنی برای افراد تنبل ایجاد کرده است.