- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گشت امر به معروف و نهی از منکر ‌در لرستان تشکیل می‌شود‌

1392013015511763404103

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان گشت مشترک سپاه، نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در لرستان تشکیل می‌شود.

به گزارش میرملاس ، سرهنگ محمدحسین پازدار عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در پادگان امام حسین(ع) خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: لرستان یکی از استان‌های سراسر شیعه‌نشین و ولایت‌مدار کشور است که باید به واسطه تلاش دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی جامعه، در ماه مبارک رمضان شرایطی فراهم شود که مردم به راحتی عبادات خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی و اصلاح امور فردی و اجتماعی است، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با آسیب‌شناسی پیرامون مسائل و مشکلات جامعه به ارائه راهکار برای سالم‌سازی جامعه به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان بپردازد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان عنوان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به وظایف سازمانی خود عمل می‌کند ولی اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها نیازمند تعامل سایر دستگاه‌های فرهنگی است.

وی بیان کرد: ایام ماه مبارک رمضان را پیشرو داریم و یکی از آسیب‌ها در این ماه، روزه‌خواری است که برخی از افراد به بهانه‌های مختلفی ‌درملأعام اقدام به روزه‌خواری می‌کنند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مانع از این کار شود.

پازدار با اشاره به وظایف دستگاه‌ها در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح تمام ادارات فعال شود و با تذکر لسانی به اصلاح و ارشاد بپردازد و بنا داریم این شورا را در سپاه نیز فعال کنیم.

وی با اشاره به لزوم فضاسازی شهر در ایام رمضان توسط دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: پرهیز از روزه‌خواری، برگزاری نماز اول وقت ‌در سطح ادارات نیز در دستور کار قرار گیرد نیروی انتظامی نیز به برخورد با حرمت‌شکنان در ایام ماه مبارک رمضان بپردازد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: بناشده که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان گشت مشترک سپاه، نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان تشکیل شود و در قالب تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر به تذکر لسانی ‌در جامعه بپردازند.

وی اظهار داشت: از شهرداری خرم‌آباد انتظار می‌رود که ضمن آذین بندی شهر با موضوع رمضان، به ساماندهی لوله‌های آب روان و سرگردان در سطح معابر و پارک‌ها بپردازد و صداوسیما نیز با بهره‌گیری از علما، اساتید و پزشکان در برنامه‌های خود به تبیین آثار مادی و معنوی روزه بر انسان بپردازند و یا اینکه خانواده‌های موفق و اسلامی را در رسانه به عنوان الگو معرفی کنند.

پازدار با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، افزود: خوشبختانه بعد از گذشت ۳۶ سال از انقلاب، برای اولین بار قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید که به زودی جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای این قانون مژده‌ای به تمام امران به معروف و ناهیان از منکر است که بعضاً به علت فقدان قانون حمایت، با مشکلات زیادی مواجه می‌شدند‌ که با اجرای این قانون، خوشبختانه این ‌خلاء نیز برطرف شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان بیان کرد: در این جلسه مفاد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به مشورت گذاشته ‌و نظرات مدیران اجرایی دستگاه‎ها نیز برای اجرای هر چه بهتر این قانون در استان اخذ می‌شود، امید است که اجرای این قانون گام مهمی در جهت اصلاح و ارشاد جامعه باشد.تسنیم