- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معاون استاندار لرستان : مشکل بیکاری لرستان با تسهیل امر سرمایه‌گذاری برطرف می‌شود

_MG_1891

 

به گزارش  میرملاس ؛ علی کورانی فر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان بازرسی لرستان که در سالن جلسات دادگستری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت اسلامی برگرفته از آیات و روایت ائمه معصومین است کمااینکه برای نظارت و کنترل به‌عنوان یکی از کارکردهای امور مسلمین، مزایای زیادی متذکرشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظارت مانع از دور شدن هدف می‌شود، افزود: اگر انحرافی هم پیش آید نظارت فرد را به سر مسیر اصلی هدایت می‌کند.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با بیان اینکه در مباحث مدیریتی نظارت و راهنمایی باهم ذکرشده است، عنوان کرد: در نظارت و کنترل بحث مچ‌گیری نیست از این‌ رو مدیران اجرایی و پرسنل سرمایه‌هایی برای نظام جمهوری اسلامی هستند که بایستی مراقبت کنیم تا خدشه‌دار نشوند.

وی بیان کرد: البته در بین منابع انسانی ممکن است علف‌های هرزی هم وجود داشته باشد که به‌طور حتم بایستی با آن مبارزه شود تا امور جامعه و مسلمانان اصلاح و اهداف نظام تحقق پیدا کند.

کورانی‌فر خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی‌ها در استان لرستان جسارت، شجاعت و شهامت را از مدیران دستگاه‌های اجرایی نگیرد.

وی اصل و فلسفه نظارت و کنترل را پیش‌گیری و راهنمایی دانست و گفت: هر موقع علاوه بر پیشگیری لغزش پیدا شد بایستی با شدت برخورد شود و تحت هر شرایطی برای هر شخصی در هر مقام و جایگاهی بدون هیچ ملاحظه‌ای بایستی با آن برخورد شود.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان بابیان اینکه استان لرستان سالیان سال بالاترین نرخ بیکاری را دارد، اظهار داشت: می‌شود گفت وضعیت معیشت و کسب و کارمردم استان قابل‌ تحمل نیست و در شرایط سختی به سرمی‌برند.

وی افزود: توسعه و برون‌رفت از مشکلات بیکاری استان با تسهیل امر سرمایه‌گذاری است میسرمی‌شود که در این راستا باید از سرمایه‌گذار بخش خصوصی حمایت شود.

کورانی فر عنوان کرد: نباید دولت را عیال بار، سنگین متورم کرد تا به اهداف برسد کمااینکه هر چه نیرو تأمین شود کارایی دستگاه‌های اجرایی دستگاه پایین می‌آید.

وی بیان کرد: واقعیت این است که در سنوات گذشته در خیلی از دستگاه‌ها و به‌ویژه شهرداری‌ها نیروهایی به تحمیل‌شده به‌طوری‌که در شهرداری‌ها شاید برای هر پستی سه نفر حضورداشته باشد و یابه عبارتی اگر ۱۰۰ پست وجود دارد ۳۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: در دولت جدید فرایندها مشخص‌شده یعنی اگر بحث آزمونی هم وجود داشته باشد از طریق سیستم ثبت‌نام، مصاحبه و گزینش انجام می‌گیرد.