تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: ملت توافق بد را قبول نمی کند

  • کد خبر : 70301
  • 30 خرداد 1394 - 8:40

    نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ملت ایران در مذاکرات هسته ای هرگز توافق بد را قبول نمی کند. آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر مهمترین فلسفه روزه را تقویت تقوا خواند و اظهار […]

میرعمادی

 

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ملت ایران در مذاکرات هسته ای هرگز توافق بد را قبول نمی کند.

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر مهمترین فلسفه روزه را تقویت تقوا خواند و اظهار داشت: خداوند در قرآن می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما واجب شده است همچنان که بر امت های پیش از شما واجب شده بود شاید که تقوا پیشه کنید».

وی بیان داشت: خداوند بنی آدم را به چهار جمله موعظه می کند و می فرماید ای بنی آدم زاد و توشه خود را زیاد کنید و بهترین توشه تقواست بدانید که راه بسیار طولانی است و گردنه های سنگینی در روز قیامت پیش روی شماست.

خطیب جمعه خرم آباد افزود: خداوند از بنی آدم می خواهد کشتی خود را آماده کرده و بدانند دریا (زندگی دنیا و آخرت) عمیق است و در جمله ای دیگر از آن ها می خواهد اعمالشان را سبک کنند و بدانند راهی که طی می کنند بسیار دقیق است. همچنین می فرماید که اعمالتان را خالص کنید و بدانید که آن حسابگر بسیار دقیق است.

رمضان فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس

آیت الله میرعمادی ضمن اشاره به حلول ماه بابرکت و پر از رحمت و آمرزش رمضان به ذکر اوصاف این ماه از نگاه منابع دینی پرداخت و گفت: رمضان ماه خدا، ماه نزول قرآن، ماه صبر و استقامت و ماه مواسات و همدردی با فقراست پس لازم است که حرمت این ماه را حفظ کنیم و از گناه و روزه خواری بپرهیزیم.

وی اظهار داشت: هنگام ایراد خطبه شعبانیه توسط پیامبر اکرم (ص) امام علی (ع) سوال کرد« ای رسول خدا بهترین اعمال در این ماه چیست که پیامبر فرمود: رمضان ماه نزول قرآن است» پس به تلاوت قرآن بپردازید و با قرآن انس بگیرید که خواندن یک آیه از قرآن در این ماه برابر ختم قرآن است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه مطابق روایات رمضان ماه صبر و استقامت بوده و بر ضرورت کمک گیری از نماز و صبر در این ماه تاکید شده است بیان داشت: در روایات آمده است که مقصود از صبر همان روزه است یعنی در این ماه از نماز و روزه برای حل مشکلات اخلاقی، تربیتی و اجتماعی کمک بگیرید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در روایات متعدد فرموده است که روزه سپری در برابر شیطان و گناه است لذا ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس است پس نباید در این ماه از نماز جماعت، تلاوت قرآن و استغفار غافل شد.

جامعه همواره نیازمند فرهنگ جهاد و شهادت است

آیت الله میرعمادی به تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام و شهیدان غواص طی هفته گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: در این هفته فضای جامعه ما با عطر شهدا معطر و معنوی شد و حضور هوشمندانه و تکلیف مدارانه مردم در این مراسم و در پاسداری از آرمان های امام راحل و شهدا به نمایش گذاشته شد و پیام باعظمت رهبری جان کلام را ادا کرد.

وی بر روح شهدای غواص و شهدایی که دست بسته به شهادت رسیدند و همچنین بر مردم رهرو راه شهدا دورود فرستاد و افزود: نسیم عطر شهدا روح تازه ای به کالبد جامعه ما بخشید و غبار غفلت را از جامعه زدود همچنین در مراسم تشییع پیکر این شهدا هر کس که صحنه های فداکاری آن ها را دید اشک از چشمانش جاری شد.

خطیب جمعه خرم آباد ادامه داد: حضور بدن های پاک و مطهر شهدا بار دیگر عزت، اقتدار، معنویت و اخلاق را در جامعه زنده کرد و مردم بار دیگر خدایی و ولایی شدند که این نشان می دهد جامعه همواره نیازمند فرهنگ جهاد و شهادت است و این فرهنگ اخلاق جامعه و معنویت آن را درست می کند.

آیت الله میرعمادی یکی از پیام های حضور شهدا را ایستادگی در مقابل دشمن و تکیه بر استعدادها و ظرفیت های داخلی کشور دانست و گفت: اگر ما در تمام زمینه ها به خودمان تکیه کرده و به توان داخلی کشور توجه کنیم و در برابر دشمن بایستیم و گول دشمن را نخوریم به موفقیت می رسیم.

تیم مذاکره کننده هسته ای در برابر زیاده خواهی دشمن بایستد

وی با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر دشمن و تکیه بر توان داخلی از اصول مهم استراتژیک نظام است بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر همواره بر سه کلمه نگاه به درون، خودباوری و باور به نصرت الهی تاکید داشته اند لذا اگر به این سه مورد عمل کنیم ایران اسلامی پیشرفت خواهد کرد و دست دشمنان از مملکت قطع می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: آحاد مردم در موضوع مذاکرات هسته ای بر این موضوع تاکید داشته و بر آن پافشاری می کنند که تیم مذاکره کننده کشور در برابر زیاده خواهی دشمن ایستادگی کرده و حل مشکلات را در توانمندی های درونی ببینند.

آیت الله میرعمادی به حمایت قاطع مقام معظم رهبری و مردم کشور از تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره کرد و عنوان کرد: اعضاء تیم مذاکره کننده کشور فرزندان این مملکت هستند و برای دفاع از حقوق ملت تلاش می کنند که البته باید متوجه باشند که دشمن ما مکار بوده و ملت ایران به آمریکا بی اعتماد و بدبین است.

وی بی اعتمادی و بدبینی ملت ایران نسبت به آمریکا را دارای دلیل دانست و افزود: به عنوان مثال طی چند روز گذشته که مذاکرات ادامه دارد طرف آمریکایی باز زیاده خواهی کرده و می گوید که اگر مذاکره به نتیجه رسید و تحریم ها برداشته شد بایستی پول هایی که به واسطه تحریم بلوکه شده بودند پس از آزادسازی زیر نظر ما آن را خرج کند.

خطیب جمعه خرم آباد خطاب به آمریکایی ها گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب شما غلط می کنید در این کارها دخالت کرده و بخواهید بدانید این پول ها کجا هزینه می شوند.

ملت ایران هرگز توافق بد را قبول نمی کند

آیت الله میرعمادی با بیان این مطلب که ملت ایران هرگز توافق بد را قبول نمی کند تصریح کرد: توافقی که در آن زیاده خواهی باشد و در آن به مردم ایران دهن کجی شود هرگز قابل قبول نیست و مردم ما به دنبال توافقی هستند که مصالح و مواضع آن ها تامین شود.

وی بر ضرورت رعایت خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری برای تیم مذاکره کننده تعیین کرده اند تاکید کرد و افزود: ما باید مسیر انقلاب را فراموش نکنیم و آرمان های شهدا و امام راحل و همچنین رهنمودهای رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ملت ایران در طول ۳۷ سال گذشته همه مسائل از جمله جنگ، تحریم و … را تجربه کرده است اظهار داشت: با وجود تمام این مشکلات مردم ما همیشه پیشرفت کرده اند و توانسته اند عظمت خود را حفظ کنند و توطئه دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده اند.

شهید چمران الگویی شایسته برای صاحبان فکر و اندیشه

آیت الله میرعمادی به مناسبت ۳۰ خرداد سالروز انفجار حرم امام رضا (ع) به دست منافقین اشاره کرد و گفت: کسانیکه نسبت به اهل بیت کینه دارند همچنان وجود دارند به طوریکه تعدادی از این منافقان که به دنبال بمب گذاری در حرم حضرت معصومه (س) و جاهای دیگر بودند توسط سربازان گمنام شناسایی شدند.

وی به مناسبت ۳۱ خرداد شهادت سردار اسلام دکتر چمران که به روز بسیج اساتید نامگذاری شده است اشاره کرد و افزود: شهید چمران الگوی شایسته ای برای صاحبان فکر و اندیشه است و اساتید ما باید از این شخصیت بزرگ درس بگیرند.

خطیب جمعه خرم آباد یادآور شد: بسیج اساتید کشور در طول دوران انقلاب اسلامی نقش اساسی در تمام صحنه ها ایفا کرده است و موضع گیری دقیق و بجای بسیج اساتید در تمام صحنه ها گواه بر این است که همواره پاسدار و حافظ انقلاب اسلامی هستند.

ضرورت صرفه جویی در مصرف آب

آیت الله میرعمادی مناسبت های اول تیر را روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، آغاز هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهدای هفتم تیر برشمرد و گفت: امروز تبلیغ حرف اول را می زند و در ماه رمضان ستارگان حوزه های علمیه توسط سازمان تبلیغات اسلامی به نقاط مختلف کشور برای تبلیغ دین خدا هجرت می کنند.

وی افزود: از مردم انتظار داریم از این مبلغان دینی حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به فرارسیدن فصل تابستان و آغاز صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و بیان داشت: امروز مسئله بحران آب بسیار جدی است خیلی از مناطق از نظر آب در مضیقه هستند که دلایل آن تغییرات آب و هوایی است.

آیت الله میرعمادی گرم شدن هوا و کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی را سبب پیدایش بحران آب دانست و گفت: بایستی برای رفع این معضل راه چاره ای اندیشیده شود و همه در مصرف آب صرفه جویی کرده و از اسراف و مصرف نا صحیح آن دوری کنیم.

 
منبع : مهر

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.