- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان خبر داد: ۳۰۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران لرستان توزیع می شود

2 [1]

 

 

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان از توزیع سه هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران این استان خبر داد.

حسن رحمانی در همایش اجرای طرحهای پنج گانه ایمنی شهرستان سلسله با بیان اینکه اقدامات گسترده ای در راستای کاهش آمار تصادفات صورت گرفته که اجرای طرح های پنج گانه ایمنی از جمله این اقدامات است اظهار داشت: در این طرح هدف ما ارتقاء ایمنی راکبین موتور سیکلت، عابرین پیاده، سرنشینان وسایل نقلیه، وانت بارها و ماشین آلات و ادوات کشاورزی است.

رحمانی با اشاره به آغاز این طرح از ابتدای سال ۹۱ تصریح کرد: در سنوات گذشته بیش از چهار هزار کلاه ایمنی بین روستائیان و مراکزی که بیشترین استفاده از موتورسیکلت را دارند توزیع شده و هدف ما در سالجاری نیز توزیع رایگان سه هزار کلاه ایمنی بین راکبین موتورسیکلت در استان است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان لرستان با بیان این ۲۹.۲ درصد از تصادفات منجر به فوت مربوط به راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده است، بیان داشت: علاوه بر کلاه ایمنی، بسته هایی حاوی برچسب و حمایل شبرنگ، کتابچه و بروشور ایمنی، چراغ قوه، برچسب هشدار دهنده مثلثی، برچسب مستطیلی شبرنگ، کمربند ایمنی کودک و کیف کمک های اولیه به تناسب حوزه فعالیت بین موتورسواران، عابرین پیاده، رانندگان وانت بار و ماشین آلات کشاورزی توزیع  می شود.

 رحمانی گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ دهیاران با ساکنین روستاها و شناخت کامل آن ها از سکنه، شناسایی نیازها و اقدام برای فرهنگ سازی و رفع کمبودها باید از اهم برنامه های آنها باشد.

غلامرضا سلیمانی فرماندار شهرستان سلسله نیز در این همایش گفت: ۳۳ درصد کشته شدگان تصادفات در بین موتور سواران ۱۸ تا ۲۴ سال سن داشته اند که علت فوت آنها ناشی از ضربه به سر بوده در حالیکه با فرهنگ سازی و استفاده از کلاه ایمنی می توان تا حدودی از این اتفاقات جلوگیری کرد.

 وی با تأکید بر ضرورت اعمال قانون توسط پلیس اظهار داشت: نقص فنی به ویژه نداشتن چراغ یکی از عوامل خطرساز  تردد موتورسواران در هنگام شب است.

 

منبع : مهر