- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

امام جمعه پلدختر: مسئولان برای کاهش آتش‌سوزی فرهنگ‌سازی و به مردم اطلاع رسانی کنند

139402280911185415320773 [1]

 

 

امام جمعه پلدختر گفت: مسئولان برای کاهش آتش‌سوزی فرهنگ‌سازی و به مردم آگاهی‌رسانی کنند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: در ابتدای امسال تاکنون دو فقره آتش‌سوزی در روستاهای شرق شهرستان به وقوع پیوسته که لازم است مسئولان در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنند.
وی افزود: در این رابطه ۹ هکتار از جنگل و مراتع روستاهای قلعه نصیر و منطقه چمشک در آتش سوخت که این آتش‌سوزی‌ها در شهرستان عامل انسانی دارد.

امام جمعه پلدختر خاطرنشان کرد: مسئولان برای کاهش آتش‌سوزی فرهنگ‌سازی و به مردم آگاهی‌رسانی کنند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و کشاورزان و مردم شهرستان نیز حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را وظیفه خود بدانند و از روشن کردن آتش در کنار درختان جنگل خودداری کنند.

وی به تشییع پیکر پاک شهیدان غواص اشاره و تصریح کرد: پیکرهای شهدای غواص که پس از سال‌ها به موطن خویش بازگشتند، از موهبت‌های الهی هستند که سبب بیداری مردم و شستن غبار غفلت و فراموشی از دل‌ها می‌شود.

سوری با بیان این‌که ملت همچنان به آرمان‌های شهدا پایبند هستند، خاطرنشان کرد: حرکت عظیم مردم در تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص نشانگر بصیرت بود.

وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، بیان کرد: درک برکات ماه رمضان فلسفه روزه‌داری را نمایان می‌سازد و لازم است همه ما حرمت این ماه عزیز را گرامی بداریم و از حرمت‌شکنی در این ایام خودداری کنیم.

امام جمعه پلدختر، مراقبت از زبان، قلب، چشم و پرهیز از گناه را بهترین عمل در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: در این ماه علاوه بر خواندن قرآن باید در آیات آن تفکر و تدبر کنیم و باید ماه مبارک رمضان را ماه معیار قرار دهیم که خود و اعمالمان را با قرآن بسنجیم و بدانیم با حد مطلوب چه مقدار فاصله داریم.

 

منبع :تسنیم