تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

حجت‌الاسلام جعفری: زنان عنصر مطلوب و ارزشمندی برای توسعه فرهنگ هستند

  • کد خبر : 70316
  • 30 خرداد 1394 - 9:14

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دیدار با بانوان هنرمند و فعال فرهنگی استان گفت:زنان عنصر مطلوب و ارزشمندی برای توسعه فرهنگ هستند به گزارش میرملاس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در نشست هم‌اندیشی بانوان هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار کردستان که با […]

254924_thum

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دیدار با بانوان هنرمند و فعال فرهنگی استان گفت:زنان عنصر مطلوب و ارزشمندی برای توسعه فرهنگ هستند

به گزارش میرملاس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در نشست هم‌اندیشی بانوان هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار کردستان که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حضور بانوان کردستانی در حوزه‌های فرهنگی و هنری قابل تحسین است و باید این حضور پررنگ‌تر شود.

وی بیان کرد: امروزه شاهد انزوا و نگرانی‌های روحی و روانی در بین بانوان در سنین مختلف هستیم و در این راستا زنان هنرمند می‌توانند با زبان هنر خود و ایجاد برنامه‌های شادی‌آور نقش‌آفرین باشند.

وی خاطرنشان کرد: زنان شاه‌کلید خانواده هستند که نقش مهمی در حوزه‌های محبتی، احساسی، تربیتی و آشنایی فرزندان با مباحث علمی، سیاسی، فرهنگی و غیره دارند و نباید به زن نگاه منفی داشت، چراکه گرفتن این عنصر از خانواده موجب از هم گسیختن نهاد خانواده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه باید به نگاه زنان نقش واقع‌بینانه داشت، افزود: بانوانی که خانواده خود را به عنوان رکن و پایه اصلی زندگی خود می‌دانند در عین حال نیز می‌توانند در عرصه‌های مختلف جامعه حضور فعال و موفق داشته باشند.

جعفری اضافه کرد: در غرب نگاه به زنان به عنوان ابزار اقتصاد، فرهنگ، هنر و تجارت است اما باید قبول کرد که نگاه واقع‌بینانه، روشنفکرانه متعادل مبانی دینی و الهی در حوزه زن از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به این نگاهی که منطبق با ویژگی‌های عمومی و اختصاصی بانوان است توجه کنیم.

وی بیان کرد: به لحاظ تاریخی زن ایرانی با زن غربی تفاوت دارد، به گونه‌ای که در تاریخ کهن و معاصر ایران زن معنای خاص خود را دارد و باید این معنا را در کنار مبانی دینی و ارزشیمان حفظ کنیم.وی به اهمیت و قدرت هنر پرداخت و گفت: هنر می‌توان سلامت و سعادت و تعالی هنرمند خود را حفظ کند و از این رو باید به آن توجه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: خوشبختانه استان کردستان به لحاظ  وضعیت موسیقی و برگزاری کنسرت نسبت به سایر استان‌های کشور در حوزه بانوان جایگاه ارزنده‌ای را دارد و این ویژگی بارزی برای هنرمندان زن در استان است.

جعفری در پایان اضافه کرد: بانوان هنرمند می‌توانند با تشکیل صنفی برای خود مسائل و مشکلات حوزه خود را مطرح و پیگیر رفع آن باشند.در این جلسه سامان احمدی رئیس اداره امور فرهنگی و مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز به بیمه بانوان هنرمند استان اشاره کرد و گفت: هنرمندان می‌توانند با مراجعه به سایت هنرمندان و ثبت نام در این سایت برای بیمه خود اقدام کنند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70316

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. برادر من مگه اکسیژن و نیتروژنن

  2. با سلام .

    بسیار عالی بود . باز هم استفاده کردیم .

    به نظر بنده اگر درهر استان صاحب نظرانی چون حاج آقا جعفری از مقام وموقعیت زن وارزش واقعی زنان سخن

    بگویند ومردم را روشن تر کنند و نیز مقایسه ای با زنان غربی داشته باشند قطعا مشکلات جامعه به صورت

    چشمگیری حل خواهد شد . البته الحمدولله در مقایسه با تمام کشورهای جهان در رتبه بالا وسالمتری قرار

    داریم . درهر حال باز هم منتظر راهنمایی شما سرور گرامی جناب حاج آقا جعفری هستیم

    پیروز باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.